2013-04-04, 09:30
Medlem
Jestermedgesters avatar
Detta enligt Aftonblaskan.

Starcraft II ska tydligen f egna ligor i Asien, Europa och i Amerikatt.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16533862.ab

Vad tror ni om detta? Blir det lite som elitserien i hockey, tjafs lagen emellan, skll p eventuella domare, spelare sljs fr mngder av pengar till andra lag?

Jag tycker denna idn r rtt kul och jag hller med Blizzards vd som sger:

Citat:
Det r dags att ta Starcraft och e-sporten till nsta niv, sger Blizzards vd, Mike Morhaime.

Tror ni att vi kommer f se mer e-sport i media nr den nya ligan ser dagens ljus?

Edit: Mod fr grna flytta trden om den ligger fel, men jag tror den ligger...rtt?
Citera
2013-04-04, 10:52
Moderator
^Eazs avatar
Jag tror det kommer bli bra.

Ta fram de bsta ur varje region, fr att sen tvla om vrldsmstar titeln, istllet fr att Europeer ska tvla i GSL, Koreaner tvlar i North American SL osv.

Sger inte att det r fel att de tvlar ihop, men som det r nu s r GSL mer vrt n NASL (mer prestige). Om vi kan f en stor liga dr varje region tar fram sin bsta spelare, fr att sedan gra upp om vem som r bst i vrlden i ett stort event - det kan bli riktigt djvla bra.
Citera
2013-04-04, 13:59
Medlem
BlackMetals avatar
Frgan r till vilken grad koreaner kan spela i de amerikanska/europeiska kvalturneringarna. Om det inte r ngra problem kommer det bara bli koreaner i slutndan nd

Som vi sg p senaste MLG dr ingen icke-korean tog en enda serie (och aldrig mer n en karta i en serie) frn en korean.
Citera
2013-04-04, 14:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Frgan r till vilken grad koreaner kan spela i de amerikanska/europeiska kvalturneringarna. Om det inte r ngra problem kommer det bara bli koreaner i slutndan nd

Som vi sg p senaste MLG dr ingen icke-korean tog en enda serie (och aldrig mer n en karta i en serie) frn en korean.

Mjo, jag hoppas verkligen att de s.k. superligorna i varje vrldsdel endast r till fr folk frn dessa delar av vrlden. Just fr att f fram den bsta frn varje del, fr att sedan mtas fr att kora en vrldsmstare (som antagligen blir korean frvisso).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in