• 1
  • 2
2013-04-06, 16:36
Medlem
ZillianOP är tydligen en streamare som kör mycket WoW och D3.

Tydligen är denna man i rullstol, och han har fått donationer av sina fans för att köpa datorutrustning men även en rullstol bland annat.

Igår streamade han igen, och i vanlig ordning ska dessa människor även filma sig själva. Misstag har ju skett tidigare. Någon har runkat. En annan har knullat sin brud. Nån kille med rastahår grävde på ballarna och sedan sniffade. Alltså helt normala saker som alla gör när ingen ser. Detta går att skämta bort.

Men denna ZillianOP - han reste sig ur sin rullstol. Således kan han gå. De försöker rädda situationen, han och hans tjej, och hävdar att han ramlade, och man skyller även på hunden.

Ramlade han ur stolen eller reste han sig? Filmen finns här http://diablowned.com/ samt lite annan rolig info.

Han har tydligen lyckats få över 20kUSD i donationer pga sitt handikapp. Han har blåst folk helt enkelt

Frågor:
*Varför donera till töntar?
*Varför se när nån spelar - är det inte roligare att spela själv?
*Varför ska de visa sitt ansikte också när de spelar? Är det inte spelet folk vill se?
*Har han begått något brott?
*Har du donerat till honom eller nån annan främling?
Citera
2013-04-06, 17:00
Bannlyst
Vilken jävla fitta, han har alltså lurat folk att han är handikappad så att de donerar till en ny rullstol.

Stackars godtrogna idioter, jag är glad att jag aldrig donerar för dessa människor borde känna sig riktigt lurade nu. Jag vet inte ens om det kan räknas som bedrägeri när det gäller donationer, men han har ju faktiskt lurat dem så vettefan. Hoppas att han får mycket skit för det, utanför den virtuella världen.
Citera
2013-04-06, 17:06
Medlem
okok1s avatar
Har ingen aning om varför folk donerar till streamers som har det bra. Många har sjuka datorer men människor slänger iväg pengar ändå.

Jag brukar kolla på dansgaming. Han är riktigt rolig och man skrattar varje gång han streamar. Helt underbar streamer är han. Klart man vill se människorna när de skrattar och gör miner.
Citera
2013-04-07, 10:00
Medlem
Grejen är den att detta är ju i USA och där kan man ju stämma folk för lite vad som helst.

Folk har ju hjälpt honom för att han är handikappad, delvis iaf. Jag antar att de donerat för att de vill se honom spela framförallt, och det har de ju fått göra. Det där med att han skulle ha varit förlamad var väl mest för att få sympatipoäng, sen märkte han väl att folk ger bort pengar och då tog girigheten över.

Nu verkar han dock ha försvunnit från nätet
Citera
2013-04-07, 11:06
Medlem
traddtorskens avatar
Är han britt? Isåfall är jag rätt säker att jag har lirat WoW med honom. Zillian är väl ett rätt vanligt namn iofs, men han lirade en warrior som hette Zillian om jag minns rätt.
Citera
2013-04-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traddtorsken
Är han britt? Isåfall är jag rätt säker att jag har lirat WoW med honom. Zillian är väl ett rätt vanligt namn iofs, men han lirade en warrior som hette Zillian om jag minns rätt.

Njä vad jag förstår är han från USA och kallar sig ZillianOP och heter Angel IRL.

Esit: Sidan har även uppdateras med ytterliggare en chatkonversation mellan någon och Zillians tjej (Purple nånting)
Senast redigerad av Clinto 2013-04-07 kl. 11:40.
Citera
2013-04-07, 11:40
Medlem
Trafzs avatar
Detta hände väl inte igår?
Citera
2013-04-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafz
Detta hände väl inte igår?

Nä, i förrgår vad jag förstår. Kolla vilket datum tråden skapades.
Citera
2013-04-07, 11:53
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Frågor:
*Varför ska de visa sitt ansikte också när de spelar? Är det inte spelet folk vill se?

Tro't eller ej, men en bra 'Lets play:are' är roligare att se spela än att spela spelet själv.
En cam passar inte i alla situationer, men att se personens uttryck när hen gör bort sig eller blir rädd är rätt så roligt att se.

Mycket tråkigt att se att folk blir lurade såhär, och bra att det upptäcks såklart. Det ser ju ut som att han reser sig upp i alla fall.
Citera
2013-04-07, 11:54
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Frågor:
*Varför donera till töntar?
Folk tycker väl det är underhållande att titta på streams och vill kunna fortsätta göra det. Genom att donera till streamare kan dom ha det som heltidsjobb och således kan donatörerna titta oftare än om streamarna skulle behöva ha andra jobb också.

Citat:
Frågor:
Varför tittar folk på fotboll på TV? Är det inte roligare att spela själv?
Många(dom flesta) största streamarna är väldigt bra/bäst i världen på det dom gör. Precis som du gillar att titta på dina intressen utförda av proffs gör gillar folk detsamma med spel. Kan även hända att streamern har en härlig personlighet eller är rolig eller vad som helst som gör det sevärt.

Citat:
Frågor:
Inte nödvändigtvis, ett spel i sig drar sällan in många viewers utan det är personen som streamar som göra det. Med cam på blir det väl en lite mer intim kontakt mellan viewer och streamer eller något? Kul att ha ett ansikte på personen?

Citat:
Frågor:
*Har han begått något brott?
Om han sa att pengarna faktiskt skulle gå till en rullstol för att han var handikappad så ja, det antar jag?

Citat:
Frågor:
*Har du donerat till honom eller nån annan främling?
Nej.
Citera
2013-04-07, 11:56
Medlem
Trafzs avatar
Citat:
Nä, i förrgår vad jag förstår. Kolla vilket datum tråden skapades.

Mjo jag vet, men skitsamma.
Fick ett gott skratt i alla fall, det han har gjort är ganska äckligt men hur han bustade sig själv var klockrent.

Hoppas han gör en video om det här.
Citera
2013-04-07, 13:01
Medlem
okok1s avatar
Om man tittar på en video som är förstorat så ser man reflektionen av han går iväg.

http://www.youtube.com/watch?v=_N5gixJ2X8M&t=0m25s
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in