2013-04-07, 15:05
Medlem
Jaha, jag fixade ett konto. Köpte massor med spel och började spela. Allt funkade bra. Jag spelade ett par gånger i veckan den senaste månaden. Tills i fredags. Senm funkar det inte. Jag kommer inte in på Steam alls. Datorn tänker två sekunder när jag klickat på Steamikonen, sen inget...

Har ägnat hela helgen åt att komma åt mina spel och börja spela. När jag klickar på Steam-ikonen händer ingenting. Har startat om, bootat om modemet, virussökt och testat att starta som administratör. Inget fungerar. Muspekaren blir ett timglas i två sekunder sen inget mer. Har inte installerat något förutom en köpt licens på office 2010 och brandväggen ser ut som den ska den också. Haräven testat att öppna Steam som administratör, funkade heller inte. Vad fan ska man göra?
Tappar man spelen om man installerar om skiten?

Måttligt glad just nu då jag inte kan göra någonting och inget verkar hjälpa. Kommer inte in och kan heller inte starta genom att gå via steam-mappen... Kör win 7. Däremot kommer jag ju åt mitt konto... Blir tokig snart...

Origin funkar heller inte.
Citera
2013-04-07, 15:18
Medlem
dina spel sparas på ditt steam konto så bara o avinstallera om du ej får igång det. samma med origin
Citera
2013-04-08, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Jaha, jag fixade ett konto. Köpte massor med spel och började spela. Allt funkade bra. Jag spelade ett par gånger i veckan den senaste månaden. Tills i fredags. Senm funkar det inte. Jag kommer inte in på Steam alls. Datorn tänker två sekunder när jag klickat på Steamikonen, sen inget...

Har ägnat hela helgen åt att komma åt mina spel och börja spela. När jag klickar på Steam-ikonen händer ingenting. Har startat om, bootat om modemet, virussökt och testat att starta som administratör. Inget fungerar. Muspekaren blir ett timglas i två sekunder sen inget mer. Har inte installerat något förutom en köpt licens på office 2010 och brandväggen ser ut som den ska den också. Haräven testat att öppna Steam som administratör, funkade heller inte. Vad fan ska man göra?
Tappar man spelen om man installerar om skiten?

Måttligt glad just nu då jag inte kan göra någonting och inget verkar hjälpa. Kommer inte in och kan heller inte starta genom att gå via steam-mappen... Kör win 7. Däremot kommer jag ju åt mitt konto... Blir tokig snart...

Origin funkar heller inte.

Har du prövat ominstallera steam?
Kolla: https://support.steampowered.com/kb_...8794-YPHV-2033

I stil med; räcker att du har filstrukturen rätt så kommer den kolla och jämföra med dina steam konton om du faktiskt köpt spelen.

Vet inte hurvidare om spelen avinstalleras samtidigt med Steam, kan ju vara bäst att göra en backup först. Räcker ju du klipper ut mappen steamapps och lägger den temp. på något annat ställe, för att sedan lägga tillbaks den i ditt nyinstallerade Steam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in