På deras hemsida står:
--Apple har upptäckt att vilo-/väckningsknappen på ett mindre antal iPhone 5-modeller bara fungerar sporadiskt eller ibland slutar fungera helt. iPhone 5-modeller som tillverkats fram till och med mars 2013 kan ha det här felet.
Apple byter ut vilo-/väckningsknappen kostnadsfritt på iPhone 5-modeller som uppvisar felet och har ett kvalificerande serienummer.---
https://ssl.apple.com/se/support/iph...eepwakebutton/
De visade sig att min iPhone var en av dom som det var fel på!
Jag ringde apple care..
Den trevliga flickan ställde några frågor:
-Har din iphone några fysiska skador?
Jag svarar "Nej den ser ut som ny" (Givetvis har den blivit använd sen den släpptes men de var i så gott som nyskick"
Och tjejen säger "Se till att ha med din mobil när UPS kommer och glöm inte att säkerhetskopiera den"
UPS kom dagen efter.. UPS killen hade inget paket till mobilen så jag fick raffsa ihopp nått litet paket med lite bubbelplast i..
UPS killen säger.. "Okej jag lägger den i ett vanligt paket sen när jag kommer till stationen"
Får ett mail dagen därpå..
--Våra tekniker hittade ett problem med produkten som inte nämndes i den ursprungliga reparationsförfrågan. Mer information finns på webbplatsen Uppdatera din reparation. Du kan välja att betala för reparationen eller ta tillbaka produkten oreparerad. Du kan också kontakta Apple-supporten om du vill diskutera de olika alternativen.--
Går in på apples hemsida för att se vad problemet var..
Där står de: "Uppdatera din reparation.
Din produkt har tagits emot av Apple men du behöver utföra några åtgärder för att fortsätta med servicen. Granska alternativen nedan och välj hur du vill fortsätta.
Skada: Bent/Twisted
Typ: Frame"
Min iPhone hade inga som helst synliga skador när den lämnade min hand..
Har nu bokat tid för ett samtal imorgon fredag 29- aug 2014..
Återkommer med besked......