Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Såg nu att det har hävdats att det var Västtrafik som gav ut ett kvitto med känslig personlig information. Har detta bekräftats på något sätt? I så fall skulle väl ansvaret snarare ligga hos Västtrafik för att ha röjt information som går under tystnadsplikten?
Jag undrar i vilket fall i förbigående om chauffören verkligen har kontaktat Aftonbladet på eget bevåg. Som jag skrev i inlägget innan, så skulle Taxi Kurir eventuellt tjäna på att kunna vända den enorma floden av kritik från kunder och artiklar i tidningarna, som bl.a. har gjort att Västtrafik sade upp avtalet med Taxi Kurir i Kungsälv, till att handla om "rasism" hos kunder istället för inkompetens hos sig själva.
Som jag förstått har
Hashim Saleh Haji ringt Aftonbladet, han
arbetar på Taxi Kurir i Göteborg AB där
Tomas Lennart Andersson är VD. Det blev lite fel i första inlägget då jag skrev ihop det rätt så snabbt och redan påbörjat min sunkfylla för natten.
Rasistringaren är möjligen samma som
Samtalsläckan och arbetar på Västtrafik AB som jag förstår det,
Lars Olov Backström är VD för Västtrafik AB och X2 Kollektivtrafik AB
(i stockholms län?) som pysslar med kollektivtrafik. Jag gissar att Föräldrakooperativet Gadden Ekonomisk förening är en skola/dagis han har sina barn i.
Den här tråden handlar inte om media utan om de ansvariga som skall hängas ut för sin ovilja att agera. När jag mår lite bättre skall jag försöka grotta i hur relationen Taxi Kurir < - > Västtrafik < - > Västra Götalands Läns Landsting ser ut och försöka få reda på vad diverse tillsynsmyndigheter tycker om att landstingsägda
bolag lämnar ut personuppgifter och spelar upp bandande samtal till folk som ringer dem. Det skulle vara bra om fler kunde grotta lite i detta och om någon
diariedykare som kan hitta diverse styrdokument och avtal kunde lägga upp dem för detta måste vara ett avtalsbrott då jag inte kan tänka mig att PUL inte skall gälla i Västra Götaland. Det skulle vara väldigt underligt om det finns undantag i vossa län där PUL helt enkelt inte gäller, skulle man råka bryta ett ben i Göteborg kan hela ens journal helt plötsligt skickas till någon.