2013-04-09, 11:35
Medlem
santos_devilles avatar
Hur pallar ni slösa kalorier på en gnällig kärring?
Hur mycket skattepengar drar hon in?
Citera
2013-04-09, 11:56
Medlem
meganegerdases avatar
Jag är riktigt sugen på att gräva i det här! Fria tiders artikel där de kontaktat kvinnan gav väldigt bra perspektiv. Det har begåtts flertalet olagliga handlingar i och med sekretesslagar och ifall man fritt får tumma på sekretess är fan integritetsskydded snart helt borta....
Citera
2013-04-09, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur mycket skattepengar drar hon in?

Hon drar säkert in en hel del skattepengar till staten. För hon lär väl handla mat, betala hyror, etc etc. Det är inte bara på inkomst man skattar. Så har du lärt dig nåt nytt idag med.
Citera
2013-04-09, 12:32
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är inte otroligt att Aftonbladets tipsare, kvinnan som ringde "Johanna" och skällde ut henne och personen som lämnade ut samtalet är en och samma person.

Edit: Kolla i taxitråden i Arbetsliv för att hitta flashbackare som kör taxi i Göteborg.

Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Jag har jobbat på Taxi Kurir förut (inte som chaufför) och tro mig, de väljer inte förare utan tar alla som betalar (alla åkare betalar för att vara anslutna till taxi kurir), några andra villkor finns ej. Trots oändliga klagomål på vissa åkare från kunder så fortsatte dessa köra år in och år ut. Sen fanns det förare(anställda av åkaren) som åkte ut direkt pga bagateller.
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Jag är riktigt sugen på att gräva i det här! Fria tiders artikel där de kontaktat kvinnan gav väldigt bra perspektiv. Det har begåtts flertalet olagliga handlingar i och med sekretesslagar och ifall man fritt får tumma på sekretess är fan integritetsskydded snart helt borta....
Det skulle vara bra om vi fick en insider i något av bolagen. Jag är rätt så bakis idag så räkna inte med att jag nödvändigtvis ringer samtal eller skickar email. Tanken är inte att jag eller någon annan gör allt jobb utan att vi alla gör vad de kan och sedan rapporterar av i tråden. Det handlar om att gräva upp maskarna ur gödselstacken.

Om det finns någon som vill hjälpa till är det bra om ni skaffar fram de dokument som finns mellan olika bolag. Ta reda på vilka handläggare som arbetat med ärendet och vilka de beslutande cheferna är. Om någon har lite mer tid skulle det vara bra om ni tar reda på allt som finns på dem som sitter i Västtrafik AB's 'styrelse', ett kort CV på alla i länken skulle vara riktigt bra.
Citera
2013-04-09, 12:35
Medlem
Jan2013s avatar
Bra initiativ från en favorit

Har inget att tillföra annat än att tipsa om taxiväxelns åkare, växeln är sällan populär att ha att göra med så någon kan säkert släppa på skvaller eller info om kärringarna där även om risken känns stor att den specifika kärringen drunknar i mängden och förblir okänd.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Du syftar på den specifika kunden som svartmålats?
Det handlar inte om henne.
Citera
2013-04-09, 13:57
Medlem
Europes avatar
Kan det hela bero på att tidningarna har skrivit kritiska artiklar om Taxi Kurir och Västtrafiks uppköp av deras tjänster, där intervjuade ständigt nämner de problem de har upplevt med att Taxi Kurirs taxibilar ständigt är kraftigt försenade eller inte kommer, att chaufförerna inte hittar, att de krav som har skickats med beställda sjukresor och transporter av barn med speciella behov inte är uppfyllda när taxin kommer och att kunder har känt sig dåligt bemötta av förarna? Det ledde ju bl.a. till att Västtrafik sa upp sitt avtal med Taxi Kurir i Kungälv (men under sjukresorna från Göteborg hem, så tvingas de sjuka fortfarande använda Taxi Kurir)? Kan det vara ett sätt för Taxi Kurir att försöka vända ytterligare ett liknande klagomål till att handla om "rasism", när en svårt sjuk kvinna, som p.g.a. sitt tillstånd och speciella behov ber om en rökfri svensktalande förare, får åter en gång vänta väldigt länge utan att den lovade taxin kommer, att en ny taxi kommer först långt senare efter en ny beställning och dessutom inte når upp till de två kraven som angavs vid båda beställningarna?

Jag postade det här inlägget i tråden om den massmediala hetsjakten mot den sjuka kvinnan, där jag har postat flera tidningsartiklar som tar upp de problem som har förekommit i samband med sjukresor och körning av barn med speciella behov när Taxi Kurir har haft avtalet med Västtrafik:

https://www.flashback.org/sp42865431
Citera
2013-04-09, 14:02
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Varför ljuger Gunilla Wictor (pressansvarig) eller rättare sagt inte säger hela historian till Aftonbladet.
Eller är det Josefin som har förvrängt uttalandet ifrån Gunilla

Citat:
Gunilla Wictor, pressansvarig för anropsstyrd trafik på Västtrafik, har undersökt Hashim Hajis vittnesmål under dagen, och bekräftar hans historia.
– Vi har lyssnat på samtalet som kom in i lördags. Resenären ville ha en rökfri bil eftersom hon var allergisk, och en svensk chaufför. Mottagaren hos oss har i all välvilja mött kundens krav och skickat ut det här meddelandet.
..."och en svensk chaufför"
Jag tror "Johanna" sa varför hon ville ha en svensktalande chaufför liksom hon menar på att han inte ska röka då hon är allergisk men det säger inte Gunilla eller det framkommer inte i artikeln.

Samtalet framställs såhär:
Jag vill ha en svensk chaufför och han får inte röka eftersom jag är allergisk.

Har någon tagit kontakt med "Guldspade-kandidaten" Josefin Sköld?
Citera
2013-04-09, 14:05
Medlem
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men du verkade inte markera det i trådstarten.

Iaf jobbar i taxiväxel (jobbat i flera olika) och vi har alltid fått skriva på ett avtal om tystnadsplikt. Vet inte hurvida chaufförerna gör det, men utgår iskallt från det och de utgår jag ifrån med Västtrafik med.

De enda vi får lämna ut information till är polisen och då måste de faxa över ett underlag eller vad man ska kalla det med underskrift osv innan vi lämnar ut något.
Citera
2013-04-09, 14:11
Medlem
Europes avatar
Såg nu att det har hävdats att det var Västtrafik som gav ut ett kvitto med känslig personlig information. Har detta bekräftats på något sätt? I så fall skulle väl ansvaret snarare ligga hos Västtrafik för att ha röjt information som går under tystnadsplikten?

Jag undrar i vilket fall i förbigående om chauffören verkligen har kontaktat Aftonbladet på eget bevåg. Som jag skrev i inlägget innan, så skulle Taxi Kurir eventuellt tjäna på att kunna vända den enorma floden av kritik från kunder och artiklar i tidningarna, som bl.a. har gjort att Västtrafik sade upp avtalet med Taxi Kurir i Kungsälv, till att handla om "rasism" hos kunder istället för inkompetens hos sig själva.
Citera
2013-04-09, 14:22
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men du verkade inte markera det i trådstarten.

Iaf jobbar i taxiväxel (jobbat i flera olika) och vi har alltid fått skriva på ett avtal om tystnadsplikt. Vet inte hurvida chaufförerna gör det, men utgår iskallt från det och de utgår jag ifrån med Västtrafik med.

De enda vi får lämna ut information till är polisen och då måste de faxa över ett underlag eller vad man ska kalla det med underskrift osv innan vi lämnar ut något.

Som förare har du tystnadsplikt och får skriva på papper om det. Så vad "Johanna" kan göra är att reklamera färden hos Kurir,, säga att föraren var otrevlig och dessutom pratat skit om henne i Aftonbladet. Det borde räcka för en petning, eller åtminstone en skarp varning.
Citera
2013-04-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Såg nu att det har hävdats att det var Västtrafik som gav ut ett kvitto med känslig personlig information. Har detta bekräftats på något sätt? I så fall skulle väl ansvaret snarare ligga hos Västtrafik för att ha röjt information som går under tystnadsplikten?

Jag undrar i vilket fall i förbigående om chauffören verkligen har kontaktat Aftonbladet på eget bevåg. Som jag skrev i inlägget innan, så skulle Taxi Kurir eventuellt tjäna på att kunna vända den enorma floden av kritik från kunder och artiklar i tidningarna, som bl.a. har gjort att Västtrafik sade upp avtalet med Taxi Kurir i Kungsälv, till att handla om "rasism" hos kunder istället för inkompetens hos sig själva.

Taxi Kurir förlorade miljon belopp på sina kungälvspass, jag tror jag hörde en siffra på mellan 50-100 000 kr om dagen de fick i böter. Så de var nog bara glada av att bli av med de passen.

Edit: De fick böter för de alltid var sena på dem, om någon nu skulle undra.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Som förare har du tystnadsplikt och får skriva på papper om det. Så vad "Johanna" kan göra är att reklamera färden hos Kurir,, säga att föraren var otrevlig och dessutom pratat skit om henne i Aftonbladet. Det borde räcka för en petning, eller åtminstone en skarp varning.

Dock har han ju inte sagt någon känslig information om "Johanna" han har ju bara gått till tidningen med ett klagomål på Västtrafik och sen har de bristigt i deras rutiner.

Chauffören gör ju egentligen inget fel här, nu räknar jag inte att han gråter i aftonbladet som något fel sen om någon annan tycker de är fel lägger jag mig inte i.
Senast redigerad av iowa88 2013-04-09 kl. 14:50.
Citera
2013-04-09, 15:01
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Som jag förstått har Hashim Saleh Haji ringt Aftonbladet, han arbetar på Taxi Kurir i Göteborg AB där Tomas Lennart Andersson är VD. Det blev lite fel i första inlägget då jag skrev ihop det rätt så snabbt och redan påbörjat min sunkfylla för natten.

Rasistringaren är möjligen samma som Samtalsläckan och arbetar på Västtrafik AB som jag förstår det, Lars Olov Backström är VD för Västtrafik AB och X2 Kollektivtrafik AB (i stockholms län?) som pysslar med kollektivtrafik. Jag gissar att Föräldrakooperativet Gadden Ekonomisk förening är en skola/dagis han har sina barn i.

Den här tråden handlar inte om media utan om de ansvariga som skall hängas ut för sin ovilja att agera. När jag mår lite bättre skall jag försöka grotta i hur relationen Taxi Kurir < - > Västtrafik < - > Västra Götalands Läns Landsting ser ut och försöka få reda på vad diverse tillsynsmyndigheter tycker om att landstingsägda bolag lämnar ut personuppgifter och spelar upp bandande samtal till folk som ringer dem. Det skulle vara bra om fler kunde grotta lite i detta och om någon diariedykare som kan hitta diverse styrdokument och avtal kunde lägga upp dem för detta måste vara ett avtalsbrott då jag inte kan tänka mig att PUL inte skall gälla i Västra Götaland. Det skulle vara väldigt underligt om det finns undantag i vossa län där PUL helt enkelt inte gäller, skulle man råka bryta ett ben i Göteborg kan hela ens journal helt plötsligt skickas till någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in