2013-04-12, 14:03
Bannlyst
När man pratar om att snälla killar ratas av tjejer är dessa killar också väldigt ofta introverta i olika grad. De tar inte plats och är inte gapiga. Väldigt ofta är dessa killar också duktiga i skolan eller sk nördar men inte alla.

Tänkande och reflekterande killar som tänker sig för innan de öppnar munnen och säger något verkar vara riktigt obehagliga för tjejer. Tjejer flyr såna killar och vill inte alls ha med dem att göra. Men varför är det så?
Citera
2013-04-12, 14:04
Medlem
Katzyns avatar
Det är sådana killar jag tänder på.
Citera
2013-04-12, 14:06
Medlem
Jag är väldigt introvert och har därför svårt att hålla en längre diskussion, just pga att tjejer tycker det blir... tråkigt?
Citera
2013-04-12, 14:09
Medlem
woaaahs avatar
Är själv kille och introvert (inte extremt dock).
Har faktiskt aldrig haft problem med att hitta tjejer, kanske har haft tur bara.

De tjejer som dras till gapiga, störande och korkade killar är ändå inget att ha i mina ögon.
Citera
2013-04-12, 14:12
Medlem
FiskarFlexs avatar
Tjejer som ratar dessa killar är väl förmodlingen inget flickvänsmaterial ändå så är det någon förlust?

Jag är själv 23 bast, är inte tystlåten av mig men analyserar väldigt noggrant och tänker mig alltid för innan jag yttrar mig.

För övrigt firade jag fem år med tösen i onsdag och fick påökt idag till 28k i månaden.
Citera
2013-04-12, 14:14
Medlem
Freakkos avatar
Dom flyr inte alls. Jag är inte så mycket för att prata och när jag gör det tycker jag dom inte verkar vilja fly eller är obekväma. Isåfall är det konstigt att dom frågar efter ens FB och vill krama en m.m.
Citera
2013-04-12, 14:16
Medlem
Ofta tror jag inte det är introversionen per se som är avtändande utan snarare det faktum att denna typ av killar ofta saknar status bland andra killar i unga år. De som faktiskt har status (beundrade poeter, etc) har inga problem att attrahera tjejer.

Det tror jag är ett viktigt skäl till varför dessa killar ofta får lättare att få tjejer ju äldre de blir. Deras "nördighet" leder ofta till att de arbetar hårt och får bra jobb vilket i sin tur leder till högre status vilket i sin tur leder till att de har lättare att få tjejer. (Visst kan det vara så att tjejerna också ändrar preferenser mer mot denna typ ju äldre de blir, men jag tror att detta också är en viktig faktor.)
Citera
2013-04-12, 14:19
Medlem
Ass.Parades avatar
Är introvert men är inte speciellt blyg längre. Är bara ointresserad av att festa och gapa, är djup och gillar långa diskussioner om något djupt ämne. Det är sant att många tjejer finner det tråkigt men det finns alltid någon som nappar. Bland de stora gängen i skolan fanns det kanske 8-9 snygga tjejer, alla förutom en tyckte jag var tråkig, den andra var mycket intresserad och tyckte jag var mognare än alla andra killar

Ibland önskar jag dock att jag var extrovert, hade nog fått mycket mer ligg men livet är som det är, jag föddes såhär och trivs oftast fast det var ett helvete som ung 16 åring...
Citera
2013-04-12, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
När man pratar om att snälla killar ratas av tjejer är dessa killar också väldigt ofta introverta i olika grad. De tar inte plats och är inte gapiga. Väldigt ofta är dessa killar också duktiga i skolan eller sk nördar men inte alla.

Tänkande och reflekterande killar som tänker sig för innan de öppnar munnen och säger något verkar vara riktigt obehagliga för tjejer. Tjejer flyr såna killar och vill inte alls ha med dem att göra. Men varför är det så?

Det fetmarkerade. Då gäller det ju i princip de flesta män i Sverige då det ingår i kulturen att vara tillbakadragen/lugn/tystlåten/passiv/sköta sitt osv. Är nog inte det som är problemet. Introverta människor är inte lika med social fobi vad jag har förstått (även om introverta kan ha social fobi), utan de behöver mer tid för sig själva än att hela tiden vistas kring andra människor. Sen finns det personer som saknar social kompetens whatsoever, som inte vet hur sociala sammanhang ska tolkas, vad man ska säga osv. Det är den här gruppen som har problem

Gapiga osv är ju mest ett tonårsfenomén. Vilken vuxen människa springer runt och skriker/gapar liksom (såvida de inte ligger efter i utvecklingen) ?
Citera
2013-04-12, 14:26
Medlem
TheShapes avatar
Att ha hög integritet och vara eftertänksam, vilket jag ser lite i synonym med att vara introvert (såvida du helt enkelt inte bara är.. blyg?), och är sällan till nackdel, när det verkligen kommer till kritan. Se det snarare som att de gapiga, skrälliga pubertetspojkarna sållar ut de som ändå inte är värt att slösa tid på.

Mognare tjejer och kvinnor lär sig (tyvärr oftast den hårda vägen) att just de gapiga och skrälliga killarna är väldigt sällan något att ha. Mycket snack och lite verkstad, kort och enkelt uttryckt.
Citera
2013-04-12, 14:27
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarFlex
Tjejer som ratar dessa killar är väl förmodlingen inget flickvänsmaterial ändå så är det någon förlust?

Jag är själv 23 bast, är inte tystlåten av mig men analyserar väldigt noggrant och tänker mig alltid för innan jag yttrar mig.

För övrigt firade jag fem år med tösen i onsdag och fick påökt idag till 28k i månaden.

Fan du låter ju precis som mig, är dock 21 och firade 5 år med min tös för några månader sen.

Lönen skiljer väl en del jämtemot min, till din fördel då, men jag trivs så jävla bra med det jag jobbar med så det kvittar faktiskt.
Citera
2013-04-12, 14:41
Medlem
FiskarFlexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Fan du låter ju precis som mig, är dock 21 och firade 5 år med min tös för några månader sen.

Lönen skiljer väl en del jämtemot min, till din fördel då, men jag trivs så jävla bra med det jag jobbar med så det kvittar faktiskt.

Gött Nej men är högskoleutbildad osv också, trivs bra som marknadsansvarig ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in