Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du, vad pratar du om egentligen?
Jag har jobbat hur mycket som helst med ryssar, kan (med visst besvär) navigera mig fram på ryska och jag gillar de flesta ryssar jag kommer i kontakt med. Alla tycker om sitt land men det är inte många som inte längtar utomlands. Dessutom är det roligare att åka på shoppingweekend till skumma platser, som tex Murmansk.
Att du kallar dem "självhatande mesar" bara för de flesta unga välutbildade inte ser på Ryssland som du gör är lite väl magstarkt....
Ja, och vad säger i princip varenda svensk ungdom om man frågar dem vad de vill göra i framtiden?
"Jag vill jobba uuuuuuuuuutomlands....." Det är inte så himla ovanligt, särskilt inte i länder som Sverige och Ryssland som har en ganska inåtvänd världssyn och ligger avsides. Det verkar spännande och glamoröst att åka någon annanstans och när man väl kommer dit så upptäcker man att det är mundant och har sina egna problem, plus att man själv är utanför om man inte pratar språket.
Jag ser ingen logik förutom att du ogillar Ryssland, dess ledning och dess historia. Du kan inte se något positivt utan måste fokusera på det negativa.
Om du har affärer i Ryssland så förvånar det mig att du har den här inställningen. Det brukar vara betydligt mer produktivt att komma med öppna och neutrala inställningar och se till det positiva. Låta folk själva säga det som är negativt eller helt enkelt ignorera det.
Men jag ser ju från dina andra inlägg vad din världssyn cirkulerar runt, så jag är inte så förvånad och det är ju trevligt för din del att du hittat ryska bekanta som är på samma våglängd som du. Jag förnekar absolut inte att såna människor finns och att de gärna söker sig till utlänningar och beklagar sig.
Du och jag är överhuvudtaget inte på samma våglängd och det är totalt slöseri med tid att varken du eller jag svarar på den andras inlägg.-