• 3
  • 4
2013-04-14, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Hellre åker jag till Tyskland och har samlag med 30 prostituerade än tar hand om 1 fruntimmer , på vilket sätt skulle det boosta mitt ego???

För egen del tackar jag nej till fruntimmer för relation oavsett om dom är svenska,ryska eller thailändska. Tid är pengar och pengar är fruntimmer

Värst vad du var politiskt korrekt idag då!

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Visst. De unga, utbildade ryssar som jag känner fullkomligt HATAR Putin och hans gäng, och nästan alla ryssar vill till Väst om man talat med dem en stund. De inleder ofta med det där om att det är bra med en stark man och så vidare och så vidare, men så slutar det med att de undrar om man har flickvän (om det är tjejer) eller om man kan fixa jobb (om det är killar).

Självhatande mesar finns i alla länder och det beror väl helt på vilka kretsar man rör sig i. Ryssland har närmre 200 mil invånare och glider du omkring i Moskva och pratar engelska så stöter du säkert på just såna människor, för att inte tala om opportunistiska kvinnor som du kommenterar om i ett annat inlägg i den här tråden. Men med din inställning till Ryssland förstår jag faktiskt inte varför du åker dit över huvudtaget. En guidad tur till monumenten i Washington D.C....... eller Disney World extravaganza skulle nog passa dig bättre.

Jag vill dedikera den här videon till dig http://www.youtube.com/watch?v=tng8g95snLw för att visa att ryssar inte har någon humor, aldrig kan se något lustigt i någonting, ingen självinsikt, helt hjärntvättade bara drömmer om USA.. och om att smarta människor från väst skall komma och berätta vem som bör leda landet, hur det skall göras och hjälpa till med all gas, olja och andra krångligheter....

Och jag gillar inte ens Putin något vidare men jag tycker inte du skall lägga dig i vem som styr Ryssland. Det är ryssarnas problem!
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-14 kl. 16:11.
Citera
2013-04-14, 16:10
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Värst vad du var politiskt korrekt idag då!

Självhatande mesar finns i alla länder och det beror väl helt på vilka kretsar man rör sig i. Ryssland har närmre 200 mil invånare och glider du omkring i Moskva och pratar engelska så stöter du säkert på just såna människor, för att inte tala om opportunistiska kvinnor som du kommenterar om i ett annat inlägg i den här tråden. Men med din inställning till Ryssland förstår jag faktiskt inte varför du åker dit över huvudtaget. En shoppingresa till New York eller Disney World extravaganza skulle nog passa dig bättre.

Jag vill dedikera den här videon till dig http://www.youtube.com/watch?v=tng8g95snLw för att visa att ryssar inte har någon humor, aldrig kan se något lustigt i någonting, ingen självinsikt, helt hjärntvättade bara drömmer om USA.. och om att smarta människor från väst skall komma och berätta vem som bör leda landet, hur det skall göras och hjälpa till med all gas, olja och andra krångligheter....

Och jag gillar inte ens Putin något vidare men jag tycker inte du skall lägga dig i vem som styr Ryssland. Det är ryssarnas problem!

Du, vad pratar du om egentligen?

Jag har jobbat hur mycket som helst med ryssar, kan (med visst besvär) navigera mig fram på ryska och jag gillar de flesta ryssar jag kommer i kontakt med. Alla tycker om sitt land men det är inte många som inte längtar utomlands. Dessutom är det roligare att åka på shoppingweekend till skumma platser, som tex Murmansk.

Att du kallar dem "självhatande mesar" bara för de flesta unga välutbildade inte ser på Ryssland som du gör är lite väl magstarkt....
Citera
2013-04-14, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du, vad pratar du om egentligen?

Jag har jobbat hur mycket som helst med ryssar, kan (med visst besvär) navigera mig fram på ryska och jag gillar de flesta ryssar jag kommer i kontakt med. Alla tycker om sitt land men det är inte många som inte längtar utomlands. Dessutom är det roligare att åka på shoppingweekend till skumma platser, som tex Murmansk.

Att du kallar dem "självhatande mesar" bara för de flesta unga välutbildade inte ser på Ryssland som du gör är lite väl magstarkt....

Ja, och vad säger i princip varenda svensk ungdom om man frågar dem vad de vill göra i framtiden?
"Jag vill jobba uuuuuuuuuutomlands....." Det är inte så himla ovanligt, särskilt inte i länder som Sverige och Ryssland som har en ganska inåtvänd världssyn och ligger avsides. Det verkar spännande och glamoröst att åka någon annanstans och när man väl kommer dit så upptäcker man att det är mundant och har sina egna problem, plus att man själv är utanför om man inte pratar språket.

Jag ser ingen logik förutom att du ogillar Ryssland, dess ledning och dess historia. Du kan inte se något positivt utan måste fokusera på det negativa.

Om du har affärer i Ryssland så förvånar det mig att du har den här inställningen. Det brukar vara betydligt mer produktivt att komma med öppna och neutrala inställningar och se till det positiva. Låta folk själva säga det som är negativt eller helt enkelt ignorera det.

Men jag ser ju från dina andra inlägg vad din världssyn cirkulerar runt, så jag är inte så förvånad och det är ju trevligt för din del att du hittat ryska bekanta som är på samma våglängd som du. Jag förnekar absolut inte att såna människor finns och att de gärna söker sig till utlänningar och beklagar sig.
Du och jag är överhuvudtaget inte på samma våglängd och det är totalt slöseri med tid att varken du eller jag svarar på den andras inlägg.-
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-14 kl. 16:21.
Citera
2013-04-14, 16:46
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ja, och vad säger i princip varenda svensk ungdom om man frågar dem vad de vill göra i framtiden?
"Jag vill jobba uuuuuuuuuutomlands....." Det är inte så himla ovanligt, särskilt inte i länder som Sverige och Ryssland som har en ganska inåtvänd världssyn och ligger avsides. Det verkar spännande och glamoröst att åka någon annanstans och när man väl kommer dit så upptäcker man att det är mundant och har sina egna problem, plus att man själv är utanför om man inte pratar språket.

Jag ser ingen logik förutom att du ogillar Ryssland, dess ledning och dess historia. Du kan inte se något positivt utan måste fokusera på det negativa.

Om du har affärer i Ryssland så förvånar det mig att du har den här inställningen. Det brukar vara betydligt mer produktivt att komma med öppna och neutrala inställningar och se till det positiva. Låta folk själva säga det som är negativt eller helt enkelt ignorera det.

Men jag ser ju från dina andra inlägg vad din världssyn cirkulerar runt, så jag är inte så förvånad och det är ju trevligt för din del att du hittat ryska bekanta som är på samma våglängd som du. Jag förnekar absolut inte att såna människor finns och att de gärna söker sig till utlänningar och beklagar sig.
Du och jag är överhuvudtaget inte på samma våglängd och det är totalt slöseri med tid att varken du eller jag svarar på den andras inlägg.-

Men du missförstår ju mig hela tiden; jag gillar landet Ryssland, folket och hur mycket mer kulturellt bildade folk med universitetsexamen verkar vara där. Bara för att jag inte stödjer politiken innebär det inte att jag inte kan uppskatta många andra saker.

Du är så snabb att dra slutsatser i bland.
Citera
2013-04-16, 14:25
Bannlyst
Citat:
Alla rysktalande m änniskor som jag stötte på under mitt år i Sverige, var från Baltikum, i serviceindustrin, förutom en tjej från St Petersburg som gift sig med en svensk och arbetade som IT .

.

Enligt mina observatiner så är ryskor som inte är tillsammans med ryssar i Sverige , är tillsammans med afrikaner/Mellanöstern -folk i högre utsträckning än med etniska svenskar. Så svenskar och andra blekingar står lika högt bland dom som bland svenskor . Vet själv 3 ryska vuxna kvinnor som är tisammans med afrikaner många är med MÖ folket och ytterst få med svenskar.

Ja en gubbe berättade för mig att han hade ukrainsk fru, han hade en son också.
Och när jag frågade gubbfan om hans son också knullar henne blev han sur.
(hans son var från tidigare relation)

Ryska myndigheter fick skicka flera flygplan av största modell till Syrien för att evakuera fruntimmer som gift sig med araber där. Det är jo knappast så att dom bor i Syrien för att det är rikare land än Ryssland utan dom gör det för att dom älskar araber mer än pengar. Så svennarnas resonemang faller ganska platt i sig om att dom skulle vara attraktiva.
Senast redigerad av Slavicbrother 2013-04-16 kl. 14:37.
Citera
2013-04-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Enligt mina observatiner så är ryskor som inte är tillsammans med ryssar i Sverige , är tillsammans med afrikaner/Mellanöstern -folk i högre utsträckning än med etniska svenskar. Så svenskar och andra blekingar står lika högt bland dom som bland svenskor . Vet själv 3 ryska vuxna kvinnor som är tisammans med afrikaner många är med MÖ folket och ytterst få med svenskar.

Ja en gubbe berättade för mig att han hade ukrainsk fru, han hade en son också.
Och när jag frågade gubbfan om hans son också knullar henne blev han sur.
(hans son var från tidigare relation)

Ryska myndigheter fick skicka flera flygplan av största modell till Syrien för att evakuera fruntimmer som gift sig med araber där. Det är jo knappast så att dom bor i Syrien för att det är rikare land än Ryssland utan dom gör det för att dom älskar araber mer än pengar. Så svennarnas resonemang faller ganska platt i sig om att dom skulle vara attraktiva.

Även ryskorna är alltså ivriga rasblandare och folkförrädare?
Citera
2013-04-16, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Även ryskorna är alltså ivriga rasblandare och folkförrädare?

Ja det är vanligt , vet även en rysk man som är tillsammans med en negres här i Sverige.
Citera
2013-04-18, 10:08
Bannlyst
Viktigt och påpeka är att det är just ryskor som har sådan skadad mentalitet , inte dom från Vitryssland och Ukraina. Svenskor kan man se på vanliga skitjobb och dom sliter som andra. Med ryskor är det annan historia antiningen går dom en jätte lång utbildning och sedan arbetar eller så sitter dom på mannens rygg som hemmafruar typ. Dom är extremt krävande också , vill man bli ekonomiskt och psykiskt ruinerad som man så ska man välja en ryska.

Vet en rysk kille som fick psykiska problem efter att hans tjej lämnade honom och en svensk som blev alkoholist efter att hans ryska kvinna lämnat honom, det är verkligen att leka med elden.
Ytterst få av ryskor nu för tiden är värda att gifta sig med.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in