2013-04-13, 15:46
Medlem
MuscleSharks avatar
Ni får ursäkta mig om denna tråd ligger fel, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den.

Iaf, har ett gammalt spel som jag ej kan intstallera då den har ganska så många repor.
Cd1 går bra, men när jag kommer till hälften på cd2 så stannar installationen helt.
Någon fil i spelet verkar va skadad, och jag undrar då om det är helt kört att på något sett fixa detta?
Om ni undrar så är det "Aliens Vs Predator 2" ett spel som verkar va helt omöjligt att få tag på utan att ladda ner det.
Så vad gör jag?
Måste man lämna in spelet eller finns det något man kan fixa hemma på något vis?
Har testat att tvätta den lite lätt och torka av den med en mjuk trasa. Inget har funkat.

Mycket tacksam för råd
Citera
2013-04-13, 15:52
Medlem
MuscleSharks avatar
Piss! Den skulle ha legat på "support " va?
I såna fall får Mod flytta över den.

Ursäkta mig ännu en gång.
Citera
2013-04-13, 16:34
Medlem
Loxuss avatar
Tror det finns spelbutiker som kan (tror det kallas att) svarva skivan.
Citera
2013-04-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ni får ursäkta mig om denna tråd ligger fel, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den.

Iaf, har ett gammalt spel som jag ej kan intstallera då den har ganska så många repor.
Cd1 går bra, men när jag kommer till hälften på cd2 så stannar installationen helt.
Någon fil i spelet verkar va skadad, och jag undrar då om det är helt kört att på något sett fixa detta?
Om ni undrar så är det "Aliens Vs Predator 2" ett spel som verkar va helt omöjligt att få tag på utan att ladda ner det.
Så vad gör jag?
Måste man lämna in spelet eller finns det något man kan fixa hemma på något vis?
Har testat att tvätta den lite lätt och torka av den med en mjuk trasa. Inget har funkat.

Mycket tacksam för råd

testa http://www.cdreparation.se/ man skickar in skivan för slipning, lämnade själv in ett av grabbens xboxspel där, kostade 60kr och tog ca 5-6 dagar innan jag fick tillbaka det. Annars vet jag att många spelbutiker slipar skivor så fråga där annars,

Sen finns det massa "guider" för att rengöra själv hemma, bla med hjälp av tandkräm... vet dock inte om det funkar men googla runt lite så hittar du säkert en massa tips för att rengöra skivor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in