• 1
  • 2
2013-04-14, 17:46
Medlem
Vilken stad av dessa är bäst o roligast att vara student i ! Motivera gärna varför ..

Jag vill välja mellan

Uppsala
Linköping
Örebro
Växjö
Karlstad
Kalmar
Halmstad

SNÄLLA ge tips på vilken som är bäst/roligast o VARFÖR !! Och var finns dom roligaste/snällaste/trevligaste människorna?!! Tacksam för snabba svar då min anmälan helst ska skickas in idag !

Mvh
Citera
2013-04-14, 17:51
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Uppsala bör ha roligast studentliv av de du har nämnt.
Citera
Medlem
Jo uppsala. Problemet är väl lägenheten
Citera
Medlem
dr.loves avatar
Jag tycker du ska välja Uppsala på grund av studentlivet och nationerna.
Citera
2013-04-14, 18:04
Medlem
BMWfans avatar
Malung har väl rätt så sjysst studentliv.
Citera
2013-04-14, 18:16
Medlem
TreDs avatar
Har bara varit i Uppsala av ovan, och ja, studentlivet är riktigt bra där. Du har många nationer med mycket variation på folket från nation till nation. Finns säkerligen någon som skulle passa dig. Hört av vänner att Linköping ska vara okej också.
Citera
2013-04-14, 18:23
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Kalmar är väl ingen höjdare direkt.
Visst finns det trevliga människor här och fik och sånt och visst sker det lite aktiviteter för studenter ibland men inte på ett vis så att det utmärker sig som ett jätteroligt studentliv direkt.
Fördelen med staden är att man kan ta sig runt med cykel överallt även om det är jobbigt att cykla fem kilometer i snö. Bussar finns också men ärligt talat går det ju snabbare att cykla så man väljer oftast cykeln ändå. Men själv har jag tröttnat lite på staden, men det blir ju såklart vad man gör det till. Söker man reda på föreningar och drar till puben regelbundet så får man ju roligare men jag har inte haft nån ork på sistone. Men Kalmar är fint, ligger vid kusten och i sommar tänker jag bada i havet. Ska man cykla till ikea passerar man skälby och kan klappa getter, se på kaniner, höns och grisar. Sen har vi ju Kalmar slott, mycket historia där. Men alla städer har ju sina pärlor och Kalmar är egentligen som vilken annan stad, rätt fint universitet däremot, bra kvalitet.
Citera
2013-04-14, 18:33
Medlem
Linköping självklart!
Det är också ganska lätt att hitta en lägenhet där.
Citera
2013-04-14, 18:52
Medlem
Linköping är schysst. Det anordnas ofta fester och aktiviteter/tävlingar på skolan samt så brukar det vara pub varje torsdag och fredag på skolan. Nationer saknas men det finns flera studentdrivna krogar i Linköping som i princip har öppet varje dag. Jag tycker det finns gott om studentliv men har dock inget att jämföra med.
Citera
2013-04-14, 19:02
Medlem
Feadogs avatar
De som säger något annat än Uppsala har helt enkelt ingen koll. Ingen annan studentstad förutom möjligtvis Lund kan ens avlägset jämföras med Uppsala. Linköping, Umeå och ett par andra städer har hyfsat studentliv, men det är fortfarande kanske en tiondel av Uppsalas.
Citera
2013-04-14, 19:21
Medlem
Hawkbills avatar
Varför har du inte Lund med på listan? Skulle vilja påstå att Lund och Uppsala är ohotade på listan över "bästa studentstad" om det nu finns en sådan. Linköping har jag också hört gott om, men mest för att boende är enkelt att få tag på...
Citera
2013-04-14, 20:03
Medlem
cabletables avatar
Annars har Luleå otroligt najs studentliv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto