Jag har letat på forumet och upptäckte att ingen annan har skrivit om detta, om jag nu varit ouppmärksam och missat så ber jag om ursäkt.
Hur som helst så ska jag försöka förklara för er hur man "fejkar" en biljett så man kan åka gratis med bussar eller tåg som använder sig utav x-trafik! Jag har en android som det funkar på. Det funkar också på Iphone.
Först och främst så måste du ha appen x-trafik. När du sedan laddat ner den så blir du tyvärr tvungen att köpa en sms-biljett. Om man är en fattig student som jag så köper man den billigaste biljetten.
När du sedan köpt biljetten så är den giltigt i ca 1,5 h. Nu stänger du bara ner appen. Nästa gång du går in på biljetten så se till att du har flygplansläge aktiverat. Då kommer inte appen kunna verifiera att biljetten gått ut. Vilket gör att den fortfarande är grön och rör sig. Som på bilden nedan.
http://www.ladda-upp.se/bilder/pedtvhoinyuosg/
Det som man kan åka dit på är att chauffören ser att biljetten gått ut på datumet, att det står "nedkopplad" eller att mobilen är i flygplansläge. Men så länge de olika "formerna" rör sig så är det ingen fara. Jag har åkt dagligen i ca 1,5 månad på detta utan några som helst problem. Givetvis är detta inte lagligt och om det sker en kontroll så kommer du åka dit.
OBS! Jag vet att jag har få inlägg, du behöver inte påpeka det.