Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-15, 20:35
  #1
Medlem
sommarlovs avatar
Fick SMS från försäkringskassan.
Citat:
Vi kommer att betala ut 10211 kronor till dig 16 april. logga in på forsakringskassan.se för mer info. Med vänliga hälsningar försäkringskassan.

Länken ser riktig ut, men jag begriper inte vad de pengarna är, jag har inte vart sjukskriven eller tagit hand om barn!

Ska jag bara avvakta och se vad som händer??
Citera
2013-04-15, 20:40
  #2
Medlem
xfiler76s avatar
logga in på fk och kolla enkelt med elegg.
Citera
2013-04-15, 20:42
  #3
Medlem
NG88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoun123
gå in och ta pengarna?? skulle jag gjort /hardcore emo


Lyssna inte på trollet, han/hon/det bara trollar. Ignorera.


TS
Hör av dig till dem och ta inte av pengarna. Du kan bli återbetalningsskyldig om det visar sig att det har skett ett fel.
Citera
2013-04-15, 20:44
  #4
Medlem
stefan555s avatar
Meddelandet ser äkta ut, jag har sett det förut. Man kan ange ett telefonnummer på försäkringskassans sajt och då få ett sms om de kommande utbetalningarna. Det kan vara så enkelt att någon av misstag skrivit fel och angett ditt telefonnummmer i stället för sitt eget
Citera
2013-04-15, 21:02
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefan555
...Det kan vara så enkelt att någon av misstag skrivit fel och angett ditt telefonnummmer i stället för sitt eget
Låter som en vettig förklaring, tack!
Citera
2013-04-15, 21:56
  #6
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Låter som en vettig förklaring, tack!

När man kollar på summan och datum när utbetalningen sker så låter det som aktivitetsersättning eller vad den nu hette samt sjukpension/pension

Så har det nog skett någon misstag, tex fel mob nr som uppgivits
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback