• 1
  • 2
2013-04-16, 09:30
Medlem
http://na.se/nyheter/orebro/1.204313...acebook-inlagg

"– Vi som muslimer måste förbereda oss på att kristallnatten är nära. Vi är en utsatt minoritet i samma situation som judarna var i, säger projektledaren till tidningen."

"Projektledaren skriver i inlägget att demokrati är en dröm.
– Demokratin är inte en helhetslösning för alla. Min religion är mer demokratisk än den påhittade sken-demokrati som vi lever i, säger han.
"

Någon som vet mera? Någon som vet vem det är?
Citera
2013-04-16, 09:40
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
http://na.se/nyheter/orebro/1.204313...acebook-inlagg

"– Vi som muslimer måste förbereda oss på att kristallnatten är nära. Vi är en utsatt minoritet i samma situation som judarna var i, säger projektledaren till tidningen."

"Projektledaren skriver i inlägget att demokrati är en dröm.
– Demokratin är inte en helhetslösning för alla. Min religion är mer demokratisk än den påhittade sken-demokrati som vi lever i, säger han.
"

Det handlar ju helt klart om ett förvirrat svartmusk som hatar Svenskar och Sverige och som borde deporteras omgående med blöja och huva till någon okänd fångbas där har kan ruttna bort till deth metal musik och whater bording.

Det fins ingen plats för hatande bidrags turister i Sverige
Citera
2013-04-16, 09:48
Medlem
Citat:

A*er No*r
Citat direkt från FB
Jag har börjat förberedelsen inför kristall natten. För er som fortfarande vill liva i drömmen ( demokrati) önskar jag er lycka till. Men islam är islam och den är fastställd sedan 1500 år sedan och ingen kommer att förfina eller förändra den. sossar moderater, SD bögar och flator och alla ni andra som vill att vi muslimer ska offra visa grundläggande värderingar för att passa i samhällsnormen vill jag säga er lycka till. det finns vissa muslimer som ibland blir tvungna att avstå från vissa värderingar för att kanske uppnå något större för islam och muslimer till dessa säger jag bara att allt handlar om avsikt och på minna om att ALLAH vet vad vi döljer inom oss.
Citera
2013-04-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
A*er No*r
Citat direkt från FB
Jag har börjat förberedelsen inför kristall natten. För er som fortfarande vill liva i drömmen ( demokrati) önskar jag er lycka till. Men islam är islam och den är fastställd sedan 1500 år sedan och ingen kommer att förfina eller förändra den. sossar moderater, SD bögar och flator och alla ni andra som vill att vi muslimer ska offra visa grundläggande värderingar för att passa i samhällsnormen vill jag säga er lycka till. det finns vissa muslimer som ibland blir tvungna att avstå från vissa värderingar för att kanske uppnå något större för islam och muslimer till dessa säger jag bara att allt handlar om avsikt och på minna om att ALLAH vet vad vi döljer inom oss.

Och denna person är anställd av kommunen!!

"En av missuppfattningarna är att han ska ha någonting emot homosexuella.
– Jag accepterar inte homosexualitet, men respekterar de homosexuella som människor, säger han.
"

"Projektledaren hävdar att han inte skrivit något olämpligt.
– Det är klart att det är lämpligt. Det har inte med mitt arbete att göra, det är min privata uppfattning. Att ifrågasätta det är ett bevis för att demokratin inte fungerar, säger han.
"

Varför skrivs det inte med STORA svarta bokstäver i Aftonbladet, Expressen och NA att det är en rasist, homohatare och en muslim som anser att demokrati är en dröm och att islam är det enda och rätta ?
Citera
2013-04-16, 10:22
Medlem
bobrovs avatar
Citat:
Och denna person är anställd av kommunen!!

Varför skrivs det inte med STORA svarta bokstäver i Aftonbladet, Expressen och NA att det är en rasist, homohatare och en muslim som anser att demokrati är en dröm och att islam är det enda och rätta ?

Vad det beträffar NA så är det för tillfället den nyhet som är störst uppslagen på deras startsida. Så att de inte slår upp nyheten stort är inte helt korrekt beskrivet.

Vad gäller riksmedia verkar de för närvarande fokusera på bombningen i Boston. Vilket, måste medges, har en något större nyhetsvärde...
Citera
2013-04-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov
Vad det beträffar NA så är det för tillfället den nyhet som är störst uppslagen på deras startsida. Så att de inte slår upp nyheten stort är inte helt korrekt beskrivet.

Vad gäller riksmedia verkar de för närvarande fokusera på bombningen i Boston. Vilket, måste medges, har en något större nyhetsvärde...

Hade det varit en "svensk" som har skrivit såhär fast om invandrare, asylsökande eller andra icke svenskar så hade den artikeln varit uppe på noll tid hos dem övriga och det hade verkligen inte varit en sådan snäll artikel i NA, utan det hade blivit en hård artikel i NA och hos Aftonbladet och Expressen osv. SD-anhängar hatar invandrare typ. Alla är rasister i Sverige.

Så du menar att Aftonbladet och Expressen inte har en ruta över för en artikel på nätet för denna muslim som verkar hata det mesta med vårat svenska samhälle!?

*edit

Notera att man inte kan kommentera artikeln hos NA men man kan kommentera artikeln om en kyrkochef som har klämt kollegans bröst i poolen på konferens.

Märkligt att man får kommentera vissa saker men inte andra.

http://na.se/nyheter/lanet/1.2043016...l-pa-konferens
Senast redigerad av Skarkbait 2013-04-16 kl. 10:38.
Citera
2013-04-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
A*er No*r
Citat direkt från FB

Finns det flera inlägg på FB med samma anda?
Citera
2013-04-16, 10:45
Medlem
nigers avatar
Örebro kommun, sök efter A*er No*r
Citera
2013-04-16, 10:51
Medlem
bobrovs avatar
Citat:
Hade det varit en "svensk" som har skrivit såhär fast om invandrare, asylsökande eller andra icke svenskar så hade den artikeln varit uppe på noll tid hos dem övriga och det hade verkligen inte varit en sådan snäll artikel i NA, utan det hade blivit en hård artikel i NA och hos Aftonbladet och Expressen osv. SD-anhängar hatar invandrare typ. Alla är rasister i Sverige.

Så du menar att Aftonbladet och Expressen inte har en ruta över för en artikel på nätet för denna muslim som verkar hata det mesta med vårat svenska samhälle!?

*edit

Notera att man inte kan kommentera artikeln hos NA men man kan kommentera artikeln om en kyrkochef som har klämt kollegans bröst i poolen på konferens.

Märkligt att man får kommentera vissa saker men inte andra.

http://na.se/nyheter/lanet/1.2043016...l-pa-konferens

Jag kan fortsatt inte se nyhetsvärdet i det hela för rikstäckande media. Du menar alltså på allvar att om en "vanlig svensk" skulle kritisera muslimer, eller den förda svenska invandringspolitiken, på sin egen facebook-sida skulle det innebära stora rubriker i den svenska dagspressen?

Detta är ju bara löjligt...

Att en muslim på sin facebook-sida sätter sin religion före demokratin är en lika liten sensation som exemplet jag refererade till tidigare. Således knappast en stor sensation, och därför helt utan nyhetsvärde..
Citera
2013-04-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov
Jag kan fortsatt inte se nyhetsvärdet i det hela för rikstäckande media. Du menar alltså på allvar att om en "vanlig svensk" skulle kritisera muslimer, eller den förda svenska invandringspolitiken, på sin egen facebook-sida skulle det innebära stora rubriker i den svenska dagspressen?

Detta är ju bara löjligt...

Att en muslim på sin facebook-sida sätter sin religion före demokratin är en lika liten sensation som exemplet jag refererade till tidigare. Således knappast en stor sensation, och därför helt utan nyhetsvärde..

Om detta inte är ett nyhetsvärde varför har denna nyhet kommit upp på NA? Som du själv skrev : "nyhet som är störst uppslagen på deras startsida".

Att muslimen är anställd av kommunen och vädrar sina åsikter om att en demokrati är en dröm, bögar och flator, att svenska samhället inte anpassar sig efter minoriteten och att ingen kan ändra på islam. Inga problem?

Hade en svensk vädrat sina personliga åsikter på FB om muslimer, bögar och flator så hade det blivit ett jävla liv på media!

Varken länsstyrelsen eller muslimens närmaste chef Christopher von Stedingk, rektor på Språk o framtid i Örebro är inte nöjda över honom.
Citera
2013-04-16, 11:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Mer om denne man, samt bild:

http://avpixlat.info/2013/04/14/demo...re/#more-54506

Han jobbar tydligen på Länsstyrelsen med integrationsfrågor(!)
Citera
2013-04-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Mer om denne man, samt bild:

http://avpixlat.info/2013/04/14/demo...re/#more-54506

Han jobbar tydligen på Länsstyrelsen med integrationsfrågor(!)

Även...

...."Amer Nour är även en av företrädarna för Al-Risalah Skandinaviska Stiftelse som driver den wahabistiska Al-Salamskolan i Örebro."

"Al-Salamskolan tar emot 100 000–150 000 kronor per år i bidrag från en närbesläktad stiftelse till Al-Haramain Islamic Foundation, en saudisk missionsstiftelse som företräder den wahhabitiska formen av islam och som står med på FN:s terrorlista. Al-Haramain har, enligt USA, gett finansiellt stöd till flera av al-Qaidas grenar."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in