Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-19, 22:22
  #1
Medlem
Watzs avatar
Hej satt och tänkte på om man kan ddosa en mobil, någon som har kunskaper om detta då jag inte vill (vågar xD) testa detta på min egna mobil? Det jag tänkte kanske händer är att om man ddosar mobilen så kanske (om man bara kan hämta x antal gb/mb totalt) surfen slutar att fungera, med tanka på att det finns ju ett ip till mobilen
Citera
2013-04-19, 22:26
  #2
Medlem
Bitmasters avatar
Ptja, går går det väl alltid. Frågan är dels hur du ska hitta målets IP-adress, dels om telefoner över huvud taget kan få inkommande oönskad trafik eller om det ruttas bort.
Citera
2013-04-19, 22:30
  #3
Medlem
Watzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Ptja, går går det väl alltid. Frågan är dels hur du ska hitta målets IP-adress, dels om telefoner över huvud taget kan få inkommande oönskad trafik eller om det ruttas bort.
ip-adressen hade jag tänkt att lura mig till genom att skapa en sida, sedan säga till några som jag känner att gå in på den i sina mobiler, och för att vara säker så skapar jag en sida som dom blir länkade till om de är på en mobil enhet, och på denna sida så ska jag spara ip-adressen genom
Citera
2013-04-19, 22:50
  #4
Medlem
ts.nows avatar
Då all trafik går genom (Telias) master så går det nog inte så bra. Jag har testat att attackera en mobil från en 1 Gbit/s lina. Inget hände.
Citera
2013-04-20, 01:33
  #5
Medlem
seriously?s avatar
Bäst är väll att skapa en sida som loggar ipt som sen redirectar. Och göra en tinyurl/bit.ly av den.

Men som ts.now säger kommer du bara Ddosa Telia i princip.
Citera
2013-04-20, 01:36
  #6
Medlem
.Chloes avatar
Det stoppas backbone, så endast de portar mobilen lyssnar på kommer ta emot data. Låt oss säga att SSH är öppet, då kan du pinga port 22.

Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Jag har testat att attackera en mobil från en 1 Gbit/s lina. Inget hände.
1 Gbit? No shit...
__________________
Senast redigerad av .Chloe 2013-04-20 kl. 01:39.
Citera
2013-04-20, 04:36
  #7
Medlem
annanmedlems avatar
Jag förstår inte det roliga.

Hur många lurar har 1gbps ner? Och hur mångas abbonemangsplaner gillar de datamängderna?
Citera
2013-04-20, 09:13
  #8
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watz
ip-adressen hade jag tänkt att lura mig till genom att skapa en sida, sedan säga till några som jag känner att gå in på den i sina mobiler, och för att vara säker så skapar jag en sida som dom blir länkade till om de är på en mobil enhet, och på denna sida så ska jag spara ip-adressen genom
Och sen då? Telefonen kommer inte bry sig om dina paket om de inte har en tjänst (SSH, HTTP, FTP, m fl) som körs på någon port, har den inte det så kommer paketen att slängas under routing helt enkelt och telefonen kommer vara oberörd.
Citera
2013-04-20, 10:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Och sen då? Telefonen kommer inte bry sig om dina paket om de inte har en tjänst (SSH, HTTP, FTP, m fl) som körs på någon port, har den inte det så kommer paketen att slängas under routing helt enkelt och telefonen kommer vara oberörd.
Men kommer inte datan räknas på mobilens abonnemang så att offret till slut fyller upp sin kvot? Så att offret beroende på operatör måste surfa med lägre hastighet eller betala mer. Är offret utomlands kostar det massor istället..
Citera
2013-04-20, 12:02
  #10
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Och sen då? Telefonen kommer inte bry sig om dina paket om de inte har en tjänst (SSH, HTTP, FTP, m fl) som körs på någon port, har den inte det så kommer paketen att slängas under routing helt enkelt och telefonen kommer vara oberörd.
Öh?
Går det ända till mobilen är det ju kört endå även om den skiter i paketen.
Citera
2013-04-20, 14:31
  #11
Medlem
Watzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det stoppas backbone, så endast de portar mobilen lyssnar på kommer ta emot data. Låt oss säga att SSH är öppet, då kan du pinga port 22.


1 Gbit? No shit...
så att om port 22 skulle vara öppen så skulle jag kunna göra en attack genom den porten?
Citera
2013-04-20, 15:03
  #12
Avstängd
hik4ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watz
så att om port 22 skulle vara öppen så skulle jag kunna göra en attack genom den porten?
Nej. Ingen mobiltelefon har ett IP-nummer kopplat till sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback