Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-29, 16:16
  #1
Medlem
http://www.nyteknik.se/popular_tekni...cle3686264.ece

Vad heter appen?
Citera
2013-04-29, 16:24
  #2
Medlem
Diverges avatar
War-nfc?
Citera
2013-04-29, 16:29
  #3
Medlem
Nymfans avatar
Kan vara intressant att veta, har nog svårt att tro på mig men vill bara testa på mitt eget och se om det fungerar
Citera
2013-04-29, 17:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
War-nfc?

Hittar ingen app med det namnet.
Citera
2013-04-29, 17:13
  #5
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Artikeln handlar rimligen om kontaktlösa kredit/bank kort, vilket mig veterligen inte används i Sverige (än).
Frågan är om det handlar om EMV, MIFARE eller någon liknande standard eller vilka implementationer som är drabbade och vilken information som presenteras utan att dekryptering behöver ske.
Citera
2013-04-29, 17:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyTeknik
Vilken app som används avslöjas inte men den sägs finnas för gratis nedladdning på Google Play.
Vad är skälet till att CBS News inte avslöjar vad det är för app det rör sig om? Känns lite som att meteorologerna inte skulle "avslöja" vilken region som kommer att drabbas av nederbörd. Kom igen.
Citera
2013-04-29, 18:09
  #7
Medlem
Tack TS för att du postade detta!

Väldigt intressant må jag säga! Är den här appen den nya generationens skimning?
Citera
2013-04-29, 20:44
  #8
Medlem
droles avatar
Handlar det om RFID är det knappast nytt...
Citera
2013-04-30, 04:17
  #9
Medlem
Diverges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildBill
Hittar ingen app med det namnet.

Näe, NFC-war hette den nog
Citera
2013-04-30, 21:21
  #10
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vad är skälet till att CBS News inte avslöjar vad det är för app det rör sig om? Känns lite som att meteorologerna inte skulle "avslöja" vilken region som kommer att drabbas av nederbörd. Kom igen.
Snare jämmförelse med att tidningar inte går ut med folk som tar självmord. Just för att det inte ska bli fler som gör samma dumhet. Tycker du att det är konstigt att tidningar inte går ut med hur man tjuvkopplar bilar också när bilföretagen misslyckats med att säkra upp dom rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av drole
Handlar det om RFID är det knappast nytt...
Fast visste du verkligen att det finns länder som stoppar in det i bankkort och delar ut det till alla rfid läsare?

Bland de dummaste idéerna någonsin... Kunde ju iallafall kryptera det och fixa cert (eller liknande) till betalenheter som är certade av banken... Men å andra sidan så går vi ju mot öppnare kod m.m så det är väl ett steg i samma riktning eller nått.
Citera
2013-05-01, 01:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Snare jämmförelse med att tidningar inte går ut med folk som tar självmord. Just för att det inte ska bli fler som gör samma dumhet. Tycker du att det är konstigt att tidningar inte går ut med hur man tjuvkopplar bilar också när bilföretagen misslyckats med att säkra upp dom rätt?
Dåligt tolkat av mig. Jag fick för mig att det rörde sig om en app som smygkopierade din kreditkortsinformation. Jag förstår att du tyckte min kommentar var konstig, förhoppningsvis förstår du nu varför jag skrev som jag gjorde.
Citera
2013-05-01, 11:12
  #12
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Dåligt tolkat av mig. Jag fick för mig att det rörde sig om en app som smygkopierade din kreditkortsinformation. Jag förstår att du tyckte min kommentar var konstig, förhoppningsvis förstår du nu varför jag skrev som jag gjorde.
Haha okay det förklarar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback