Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-04-30, 17:49
Medlem
D.Khans avatar
Ålder: 21
Erfarenheter: Cannabis, Toppslätskivling, Ecstasy.
Kön: Man

Inledning
Jag och en av mina närmaste vänner kände att vi hade en drog kvar att utforska, LSD.
Då vi har trippat på svamp och levt livet på Ecstasy så kom vi fram till att den dagen vi får ett erbjudande att köpa LSD så slår vi till.
Jag missade första chansen att köpa några lappar av min gamla gräsdealer och förbannade mig hårt över det, hur ska jag nu någonsin få testa?!

Någon vecka efteråt hörde sig en bekant av sig och frågade om jag ville trippa, på vad frågade jag och fick svaret, syra. Nu jävlar tänkte jag, sprang och tog ut pengar direkt, en timme senare hade jag fem lappar i handen. Jag visste äntligen att jag skulle få checka av den sista av de fyra droger jag vill testa!

På en stock, i en skog, vid en sjö
Tillslut kom dagen då jag packade ihop min väska och tog mig till min vän Tenny som flyttat några timmar ifrån mig. Båda två var förväntansfulla och var ordentligt taggade på vad följande resa hade att erbjuda oss.

Klockan slog 14 när jag kom fram, vi gick och kollade runt lite på gården, snackade lite allmänt skit och åt oss sedan ett ordentligt mål med mat, då planeringen var att vi skulle hålla oss utomhus tills mörkret hade lagt sig.

Klockan blev 16.30 då T och jag bytte om till gummistövlar och lite bekvämare kläder och vi gav oss ut med varsin väska, en fylld till bredden av vinterjackor och den andra med öl, Coca-Cola, varsin pipa och en grymt fin bit brunt röka, givetvis hade vi varsin lapp med oss också.

Vi letade efter ett avlägset ställe vid vattnet och hittade en udde som gick ut i en sjö, nästintill insynsskyddat och kvällen var räddad.

17.00 var klockan när vi satte oss på en stock med solen i ansiktet, vatten vart vi än kollade runt oss. Vi började mecka varsin pipa och tog varsitt bloss innan vi stoppade in lappen under tungan. Ganska snabbt konstaterade vi att den var relativt smaklös men att man började domna bort där lappen hade legat ett tag. Så småningom började jag leka med lappen och tugga på den, efter runt 25 minuter svalde jag den.

Med allt på helspänn gick man och letade efter tecken på ett rus, jag märkte ganska snabbt att ens tankebanor flippade ur ganska rejält och färger blev lite skarpare och roligare att titta på.
Jag och T fortsatte gå runt och kolla omgivningen och visst började det slå på mer och man gick och småfnittrade åt hur vackert och roligt allt var.

Där vi började trippen längst ut på udden, låg också all vår packning där vi hade läsk. Vi bestämde oss för att ta oss tillbaka till vårt basecamp och det var bara att ta sig dit. 50m i verkligheten känns som flera mil på LSD, det tog säkert en halvtimme att ta sig dit då vi hittade andra roligare saker att titta på vägen. Väl framme vid basecampet plockade vi fram läsken och tog varsin pipa. Vi spelade också in en film då vi ställde upp kameran mot en trasigt träd och vi gick och ställde oss vid vattenkanten och diskuterade. För att vi inte skulle glömma mobilen hängde Tenny sin keps på trädet, väl ute vid kanten när Tenny vände sig om sa han att trädet ser ut som en människa med kepsen på, jag tyckte att den stod som Michael Jackson och där var han i egen hög person i sin speciella ställning bakåtlutad. Det var otroligt roande att komma på senare under kvällen att vi faktiskt har en film på oss när vi började komma in i peaken.

Men här var inte alls kul att sitta, skuggan hade precis hittat fram så vi bestämde oss för att börja ett nytt äventyr och byta camp. Vi tog varsin väska och vi gick genom terrängen, vi sa att det fanns garanterat krokodiler i vattnet och att en svävare hade varit coolt att åka på. Man kände sig som Crocodile Dundee när man gick fram i djungeln och plöjde sig fram. Till slut (efter kanske 100m) hittade vi en liten sand/gräshög där vi slog oss ner och diskuterade om ruset och vad vi såg.

Nu var det ett faktum att båda var riktigt trippade, träden dansade omkring oss och fåglarna sjöng. Vi förstod nu hur vacker och fin världen var, allt man tittade på var ren och skär glädje och tittade man omkring sig så såg man fraktaler och allt var bara så jävla bra! Inget snack om att folk älskade LSD, det är ju bara KÄRLEK.

Där vi låg lös solen mitt på oss, en pipa i handen och T kom på att han hade en CocaCola i ficka, han tog upp den medans jag slöt ögonen för första gången när LSD'n började trippa balls, allt var ljust och jag såg fraktaler i olika mönster, jag ville inte sluta blunda men det var så fruktansvärt svårt att hålla emot alla tankar som ville flyga ut! T sa åt mig att dricka några klunkar Cola, för att det var gott. Tog några klunkar men kände direkt, den burken hör verkligen inte hemma nu, den smakar ju bara kemikaler så jag knölade ihop och kastade iväg den. Vi konstaterade att just nu hade Jordgubbssaft varit det bästa.

Helt plötsligt slänger T ut sig att han ser fullt med Herr Nilsson apor på marken, stubbarna som sticker upp i marken var bruna och i alla dess former och dom ploppade upp för jämnan.

Jag vet inte när exakt detta utspelade sig, men vi låg fortfarande på samma ställe.
Det här är den mest otroliga känsla jag någonsin upplevt på ett drogrus och jag vet inte hur jag ska förklara den men jag ska göra så gott jag kan.

Ni vet när bara en liten solstråle sticker fram men rör sig i sidled på marken. Jag skulle uppskatta att denna stråle var runt en meter i bredd när den satte fart mot där vi satt. Snabbt plockade jag upp pipan, satte den mot munnen och tände. Några sekunder senare svepte solstrålen sakta förbi där vi satt och värmen i kroppen som uppstod var obeskrivlig, samtidigt glänste vattnet i miljarder olika färger och när gräset lystes upp samtidigt så såg det ut som det var fullt med vita vackra feér. En mental orgasm sköljdes över hela mig och ganska omgående kläckte jag ur mig till T att det där var det vackraste jag någonsin varit med om, han verkade vara inne i sin egna värld och missade antagligen vad jag såg.

Efter en stunds trippande insåg vi också att vi satt mitt i ett häckningområde för fåglar. Rovfåglar, svanar och gäss flög runt och över oss hela kvällen och det var inga dåliga syner man hade när dom kom och flög över oss, en duva blev snabbt till en flygande dinosaurie. På så sätt måste nog LSD vara den roligaste drogen jag testat, fantasin har absolut inga gränser och jag kunde bestämma själv vad jag ville se och det höll även Tenny med om.

Ytterligare efter en stund när klockan uppskattningsvis var runt 20.30-21.00 började vi gå hemåt. Det var en ordentlig resa som tog minst 90 minuter men som kanske bara var max två kilometer. Under dessa 90 minuter släppte varken jag och Tenny vår pipa vi hade i vår hand, vilket var något vi märkte när vi kom fram. Konstaterade att dom var väldigt sköna att hålla i, sen var det ju väldigt lätt att röka också! Under färden stötte vi på en å som var en meter bred ungefär, vi klev givetvis över den när vi var nyktra, men i en peak på syra var den definitivt svårare att ta sig över. Tenny lyckades ta sig över väldigt lätt genom att hoppa på en stubbe som 'flöt' i ån, nu förstår jag ju att det hade växt ett träd där men då tyckte jag det var fruktansvärt coolt att hoppa över den.

Det var två saker som vi tänkte på som definierade sig väldigt tydligt under ruset. Var man ute och gick så fastnade man väldigt lätt ståendes på samma plats i någon minut, gick vidare 10-20meter och sen stannade man igen och kollade runt sig och diskuterade. Det andra var att om man satte sig och inte hade planerat att väl sätta sig för att röka eller att lägga sig i gräset och titta på träden och molnen (Det var f.ö molnen som var mina första tecken på att jag trippade, himlen var full utav stackmoln som bildade fullt utav drakansikten, och dom såg glada ut) så reste man sig direkt och man fattade inte alls varför man hade satte sig, allt var så mycket roligare när man gick runt och äventyrade.

När vi sen hade kommit nära Tennys hus som ligger nära ett berg som är ganska stort så såg jag en oehört stor råtta som stod och råglodde på oss ståendes på bakbenen, efter några sekunder när jag stod blixtstilla insåg jag att det var en enbuske och ett kalt träd som bildade råttan och kunde gå vidare. När jag började gå såg jag att Tenny stod och stirrade över berget, jag frågade vad han såg och han sa att det är bakom ett sånt här berg en T-Rex skulle kunna hoppa fram helt plötsligt, jag instämde. Då sa Tenny att det hade fan varit värre om det hade varit hans farsa som hade dykt upp, likt väl kunde det varit så!

Nu var vi nästan hemma och peaken började avta, jag var väldigt sugen på att fortsätta trippa så jag tog ett par ordentliga bloss i pipan och det började snurra till i skallen igen. Nu var Tenny tvungen att ringa ett samtal till sin pappa som bor några hundra meter ifrån Tenny och försäkra sig så han inte kommer upp när vi ligger i soffan och trippar. Han samlade mod i flera minuter och var ordentligt nervös, jag stod och skrattade åt han när han väl gick in i skogen och ringde samtalet. När han kom tillbaka var han riktigt lättad men förklarade samtalet som om att det kändes som om hans pappa var en stor jätte som jagade Tenny som var otroligt liten.
Senast redigerad av D.Khan 2013-04-30 kl. 17:55.
Citera
2013-04-30, 17:50
Medlem
D.Khans avatar
Vi klev in genom dörren och Tenny har precis flyttat in i ett hus som säkert inte bytt tapeter sen 70-80talet. Tapeterna i hallen var gröna och blommiga och dansade för oss i alla dess former. Jag stod och beundrade tapeterna och svepte händerna över väggen... fan vad häftigt det här är tänkte jag. Huset var nersläckt eftersom vi inte varit inne sen runt klockan 16, jag gick först in eftersom Tenny fick jaga efter sin katt som smet ut när vi kom. Jag gick igenom köket vidare ut i huvudentren, allt såg så lustigt ut och jag behövde smälta alla nya intryck så jag kröp ihop och smög på golvet vidare in till det mörka vardagsrummet. I vardagsrummet har Tenny en heltäckningsmatta, jag såg mig själv som en tiger på savannen när jag kröp för det var så skönt mot händerna, jag tände en IKEA lampa som stod i ett hörn. Ni vet en sån där golvlampa med ett lampskydd av vanligt vitt papper. Den lös upp väggarna som var vita och hade rosa blommor, jag satt och beundrade väggen när Tenny klev in och såg mig och började skratta men förklarade för mig att det var kallt och att vi behövde slänga in ved i pannan.

Vi gick ut i farstun och Tenny började slänga in ved, det gick väl förhållandevis bra om man bortser från att vi var trippade, jag tyckte Tenny var grym som visste hur han väl skulle göra. Vi gick sen och la oss i soffan och satte på TVn och började lyssna på musiJag satte på lite musik som vi lyssnar på vardagligen, men efter några låtar kläckte Tenny ur sig idén om att vi borde lyssna på riktig hippiemusik, jag kom direkt på vilken låt jag skulle sätta på.

Jag sökte upp Lucy in the Sky of Diamonds, jag såg att Tenny blev glad och vi konstaterade inom tio sekunder att Beatles gjorde inget annat än att trippa sönder. Musiken, texten, varje liten ljudvåg som skickades ut genom högtalarna bara skrek LSDLSDLSDLSD och jag slöt mina ögon och hoppade runt på samma blommiga ängar som dessa briljanta killar sjunger om. Direkt när låten var slut gick vi in på radiofunktionen på Spotify och körde -60's. Några eller flera låtar senare satte vi på ljudet på TVn och letade efter något roligt att titta på, vi hittade en perfekt musikvideokanal som spelade "The best tracks of all times" och vi rökte pipa efter pipa så att vi skulle komma in i trippmode någorlunda igen då det började avta. Musiken och klippen var helt magiska att titta på och jag kommer ihåg hur jag såg en helt sjuk film när Tenny gick ur vardagsrummet en sväng.

Det är en låt alla har hört, det kan jag garantera, videon bestod av en massa utklippta kor som skrämde livet ur mig och jag fick gömma mig under täcket tills jag insåg att jag bara kan stänga av ljudet och sätta på Spotify igen, sagt och gjort blev det lite härlig musik igen tills Tenny kom in igen. Då vågade jag sätta på TVn igen och vi käkade bullar och drack Cola. Det tog förövrigt oss 30 minuter att värma ett par bullar då vi gick fram och tillbaka mellan soffan och köket tio gånger då vi alltid glömde något.

Vi bestämde oss sen för att ta med oss högtalarna och gå upp och lägga oss och bara ligga och prata, lyssna på musik och röka några pipor ihop. Vi bäddade i samma rum och vi började diskutera hur dagen hade varit, vilka insikter vi hade kommit fram till och om detta var något som vi kunde tänka oss att göra igen. Jag ville bara sluta ögonen och trippa för mig själv och fantisera iväg dom sista timmarna man hade kvar utav ruset. Vi sa inte så mycket efter en stund utan båda låg och blundade och drömde oss iväg. Vi somnade uppskattningsvis runt 3-4.

Jag har nu testat de droger jag alltid velat testa och kommer mest troligen aldrig testa något annat då jag känner att dessa räcker gott och väl till de ändamål jag är ute efter. En dag som denna med en kär vän är oslagbar, känslan att känna en sån oehörd kärlek till en vän och hela världen när man är på LSD var mig helt oslagbar, givetvis är euforin tydligare på MDMA, men insikterna och att man förstår hur hela världen och naturen är uppbyggd är häftigt. Jag och Tenny har också förstått hur viktig denna drog kan vara i terapisyfte och komma till rätta med hur man fungerar då vi fick insikt i varför vi mår dåligt ibland.

Jag hade en otrolig respekt för LSD innan och var rädd att snea ur, men med facit i hand är det nog den mest underhållande drogen jag använt, hade varit kul att ta en lapp LSD och en halv/hel tablett Ecstacy med 130mg MDMA till sensommaren utomhus.

Tack för mig, hoppas ni har haft en trevlig läsning.
Senast redigerad av D.Khan 2013-04-30 kl. 18:07.
Citera
2013-04-30, 18:03
Medlem
Gosainackens avatar
Jag blev rädd av de du skrev, välskrivet inlägg må jag säga!!
Citera
2013-04-30, 19:06
Medlem
psyDucks avatar
välskriven och underhållande text.

Ni verkar vara soft, du och din kompis. Jag vill va kompis med er, trippa på syra och äventyra runt i den fina skogen runt sjön. Vad fan gör jag i den här sketna sunkiga storstadsdjungeln?!
Citera
2013-04-30, 23:08
Medlem
korvmackan100s avatar
Välskriven, informativ och underhållande läsning, verkar ha varit en bra tripp. Kul det där med att gå runt i skogen, det är något jag fortfarande inte har gjort i trippat tillstånd. Det där med att lyssna på Lucy in the Sky with Diamonds gjorde jag också på min första syratripp.
Tack för rapporten!
Citera
2013-05-01, 12:18
Medlem
HawkIsHowlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Khan
videon bestod av en massa utklippta kor som skrämde livet ur mig och jag fick gömma mig under täcket tills jag insåg att jag bara kan stänga av ljudet och sätta på Spotify igen

Väldigt underhållande läsning, 4/5 lappar
Citera
2013-05-01, 12:30
Medlem
D.Khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
välskriven och underhållande text.

Ni verkar vara soft, du och din kompis. Jag vill va kompis med er, trippa på syra och äventyra runt i den fina skogen runt sjön. Vad fan gör jag i den här sketna sunkiga storstadsdjungeln?!

Haha tack, hittar du hit till skogen så kan du lätt få vara med på nästa resa!

Citat:
Ursprungligen postat av korvmackan100
Välskriven, informativ och underhållande läsning, verkar ha varit en bra tripp. Kul det där med att gå runt i skogen, det är något jag fortfarande inte har gjort i trippat tillstånd. Det där med att lyssna på Lucy in the Sky with Diamonds gjorde jag också på min första syratripp.
Tack för rapporten!

Tusen tack, det värmer att höra. Kul att det gick att läsa! Ja, skogen kommer vara ett måste för mig varje gång jag trippar nu, det var för härligt när björkar och ekar dansar framför en!
Citera
2013-05-01, 14:13
Medlem
jesper2013s avatar
Vädigt bra skrivet. 5 av 5!
Citera
2013-05-01, 16:20
Bannlyst
Underhållande läsning!
Känner igen mycket av det du beskriver från min första syratripp, som dock utspelade sig i en 1a mitt i stan. Var du inte nojig över om du skulle snea mitt inne i en skog?
Citera
2013-05-01, 16:27
Medlem
D.Khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raptor-
Underhållande läsning!
Känner igen mycket av det du beskriver från min första syratripp, som dock utspelade sig i en 1a mitt i stan. Var du inte nojig över om du skulle snea mitt inne i en skog?

Självklart var jag orolig, men när lappen låg på tungan så var det bara att köra på. Sen är han en av de få jag verkligen litar på, en sådan vän som ställer upp med sitt eget liv för en själv, det är en skön känsla också givetvis.

Sen bodde ju Tenny inte mer än 30minuter från platsen där vi var, och att han hade en telefon i fickan var betryggande då vi visste att vi kunde ringa en vän som visste vad vi höll på med ifall något skulle gå snett.
Citera
2013-05-01, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D.Khan
Självklart var jag orolig, men när lappen låg på tungan så var det bara att köra på. Sen är han en av de få jag verkligen litar på, en sådan vän som ställer upp med sitt eget liv för en själv, det är en skön känsla också givetvis.

Sen bodde ju Tenny inte mer än 30minuter från platsen där vi var, och att han hade en telefon i fickan var betryggande då vi visste att vi kunde ringa en vän som visste vad vi höll på med ifall något skulle gå snett.

Okok. 30 minuter = 90 minuter när man är syrad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in