Jag kommer från en mindre stad i Sverige där jag är uppväxt och har spenderat hela min ungdom innan jag flyttade vidare. Jag bor inte kvar där längre men de senaste 10 åren har jag sett staden falla in i ett djupt mörker.
Stort budgetunderskott i kommunens kassa, en av Sveriges sämsta skolresultat, höga kostnader inom bidragssektorn och hög arbetslöshet.
Jag sitter här och kollar på valresultaten från 2002, 2006 och 2010 och ser Socialdemokraternas monopol på rösterna. Jag ställer mig frågan hur fan folk tänker vid valstugan? Är det inte uppenbart att Socialdemokraterna är inkapabla att driva staden till det bättre?
Jag diskuterade även detta med min far och vi var båda överrens om att staden är döende, företagen flyr och all akademisk kompetens flyttar pga den dåliga situationen. Även pga detta så fortsätter folk att gå till valstugan och rösta på samma vanliga parti. Hur kan folk vara så idiotiska att de låter sina gamla vanor gå ut över alla som växer upp i staden och framtida generationer?
Är det så här ni resonerar?
Citat:
Jag är minsann Socialdemokrat och jag tänker fortsätta att rösta på dem även om vår kära stad går åt helvete och våra barn inte får en bra utbildning och en stad att växa upp i.
Finns det någon här som går till valstugan och röstar på samma parti varje gång även fast det uppenbarligen går åt helvete? Hur tänker ni? Är ni så pass hjärntvättade att ni inte klarar av att vara kritiska gentemot eran egen ideologi?