Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-06, 11:30
Medlem
http://bloggar.aftonbladet.se/brotto...nar-advokaten/

Man tycker ju att ljuga och sätta dit personer på detta sättet borde ge grova straff, men tydligen inte... Vad säger ni om denna skiten?

Blir så förbannad...
Citera
2013-05-06, 11:41
Medlem
hashish-boys avatar
det är tragiskt att killarnas ord i målet inte har någon betydelse...

våldtäkt är ett så knepigt brott då det verkar anses som något man inte ljuger om, en ny lagstiftning borde införas där kvinnor har lite större ansvar och det måste nog bli svårare att få en fällande dom PÅ GOTT OCH ONT!

falsk våldtäkt bör också bestraffas hårt med höga skadestånd för den drabbade.

vilken hemsk situation det måste vara att bli oskyldigt anklagad och ev. dömd för våldtäkt
Citera
2013-05-06, 12:02
Medlem
Mobilfilm friade våldtäktsdömda killar från pengarkåta brudar.

Två oskyldiga unga killar döms både i tingsrätt och hovrätt för våldtäkt. Killarnas viktigaste bevis var en film från själva samlaget som de hade raderat på order från tjejerna innan de blev gripna.

Två gånger försöker polisens tekniker få fram den raderade filmen, utan att lyckas. Efter hovrättens dom hävdas beslaget av mobiltelefonerna och de kan skicka in det till ett företag som lyckas få fram filmen. Filmen visar det frivilliga samlaget och vilka vidriga lögnare tjejerna var. Killarna frias.

Här är artiklen:
http://bloggar.aftonbladet.se/brotto...nar-advokaten/

Bara jag som reagerar sjukt starkt på detta? De finns så många våldtäktsoffer och andra brott för den delen som aldrig får upprättelse. Sen blir två killar dömda när det står ord mot ord. Dessa killars liv hade kunnat vara helt förstörda, pga dåligt polisarbete somt några psykobrudars lögner.

Frågor:
- Hur arg blir du på en skala från 1-10 när du läser artiklen?

- Hur utbrett tror ni det är med lögner/överdrifter i våldtäktsmål?

- Borde inte polisens teknikers arbete granskas och ev straffas för de dåliga arbetet? Två personer hade kunnat sitta X antal år i fängelse för att sedan aldrig kunna leva ett normalt liv pga polisens slarv.

- Vem är tjejerna?

- Bör man verkligen kunna dömma någon när det står ord mot ord?

- Vad har du som feminist att säga om detta?

- Egna funderingar.
Citera
2013-05-06, 12:06
Medlem
Tycker ni att tjejerna ska anmälas för falsk ingivelse? Och gymnasieskolan som stängde av eleverna?

Rent hypotetiskt, om en av dessa tjejer hade blivit våldtagna på riktigt efter denna incidenten. Hade då tingsrätt tagit hänsyn till att hon ljugit vid tidigare tillfälle?
Citera
2013-05-06, 12:07
Medlem
usb3s avatar
Någon som har vidarebefogat detta till Julian Assange?

Känns som att detta kan bli en rättsskandal av internationell dignitet...
Citera
2013-05-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Någon som har vidarebefogat detta till Julian Assange?

Känns som att detta kan bli en rättsskandal av internationell dignitet...
Haha ja, o skriver Aftonbladet en artikel som gynnar oskyldiga killar och sänker trovärdigheten hos tjejer, så är det verkligen en rättsskandal.
Citera
2013-05-06, 12:10
Medlem
YngreHerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hik4t
Hoppas dom åker fast i slutändan. Hatar våldtäktsmän.
Läs artikeln.. brudarna hade varit med på det frivilligt.. Filmen visade när bruden sög en av snubbarnas kuk frivilligt etc.
Citera
2013-05-06, 12:13
Medlem
TorstenFlincks avatar
Blir väldigt förbannad när jag hör sånt här men är samtidigt inte ett dugg förvånad. Tjejer gör såhär hela tiden och det är givetvis en vidrig anklagelse att få emot sig. Men inte bara det, precis som du säger försvårar det för de som faktiskt blivit våldtagna på riktigt. Vem ska man lita på liksom? Tycker dessa typer av falska anklagelser borde leda till fängelsestraff och höga skadestånd. Jävla slynor alltså! Jag kan inte påstå att jag skulle känna empati för dessa luder om de blev våldtagna på riktigt i framtiden.
Senast redigerad av TorstenFlinck 2013-05-06 kl. 12:18.
Citera
2013-05-06, 12:15
Medlem
Forbliranonyms avatar
Dom borde ha straffats med precis samma straff som killen hade fått om det var en våldtäkt. Blir så förbannad på dessa personer som ljuger om såna saker, och på det sättet förstör en annans liv helt och hållet.
Citera
2013-05-06, 12:16
Medlem
Bandhundens avatar
Hur fan blev dom dömda i TR och HR? Under vilka bevis?

Vad fan pysslar domstolarna med, jag trodde vi levde under devisen "oskyldig till motsatsen bevisas".

Dessa två kvinnor förtjänar dessutom ett synnerligen svårt straff, helt oacceptabelt beteende.
Citera
2013-05-06, 12:24
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
Hur fan blev dom dömda i TR och HR? Under vilka bevis?

Vad fan pysslar domstolarna med, jag trodde vi levde under devisen "oskyldig till motsatsen bevisas".

Dessa två kvinnor förtjänar dessutom ett synnerligen svårt straff, helt oacceptabelt beteende.

Precis mina tankar.

Detta måste ha gått åt helvete på jävligt många plan. Om det är ens i närheten av "working as intended" så har vi tamejfan ingen rättssäkerhet värd namnet.
Citera
2013-05-06, 12:25
Medlem
Jag blir jätteupprörd över detta! Vilka sjuka onda människor ljuger såhär för att förstöra en annans liv, få den fängslad, utpekad, stämplad ,förnedrad? VARFÖR dömdes de när ord stod mot ord? Hoppas de får ett rejält skadestånd, och stämmer skiten ur tjejerna för falsk anklagelse och allt sånt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in