2023-11-12, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Ja, jävlar vilket stjärnskott. Han börjar med att säga att detta är enda gången han har haft problem med polisen. Som dömd styckmördare låter det i mina öron jävligt märkligt. Tror han att bara för att han låtsas vara kvinna har blivit en ny person med en helt ny bakgrund?
Konstigt att det inte blev rättspsyk för den här galningen, den har ju en aktiv psykos.
Jag fattar inte heller, det är rent trams, han är varken kille eller tjej, beroende på vad som ska göras...
Citera
2023-11-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
På din punkt 1 finns många förklaringar i den extra slask som hölls hemlig försvaret tills efter hovrätten.
Det fanns faktiskt ganska bra uppgifter att gå vidare med där, var av vissa hade kunnat användas av försvaret för ett bättre försvar.

Detsamma gäller även viss tekniskt material som gömdes undan, tyvärr.

Vidare är det intressant med uppgifterna som tidigt spreds i media om den svarta bil som setts på fyndplatsen.
Karatetränaren hade ju en sådan sedan länge (åtminstone många år innan mordet) och den såldes iväg till Skåne, om jag minns det rätt.

Att media tappade intresset har ju sannolikt till stor del att göra med att sagda bil under många år stod parkerad utanför mediahuset i Norrbotten, där han jobbade som redigerare.
Polisens ointresse är däremot öppet för spekulation.

Jag personligen har ingen skarp uppfattning i vem som gjort detta, men bevisningen mot KJ var ärligt talat usel och hade han och hans initiala försvarare inte varit så hjärndöda hade han inte dömts.
Det är min övertygelse. De få konkreta bevis som framhölls som sanningar var ju i stora delar bristfälliga:

1. Tejpen var inte SAMMA i badrummet som på förpackningarna. Det påståendet är fel.

2. Blodfläcken i bagaget var liten och utspädd, plus placerad så att den mycket väl hade gått att få dit från bilens utsida. Därtill oklart när fläcken ens kom dit. Bevisar nästan ingenting.

3. Det stora numret som gjordes av en påstått försvunnen säng. Här påstår man ju i princip att ett lik (möjligen blodigt) fraktats i en madrass. Trots att det inte finns någon madrass att visa upp eller någon förklaring till hur KJ rent praktiskt ska hanterat detta bärjobb så framställdes det som närmast ett objektivt fakta. Det är det ju inte.
Vi vet absolut inget om denna madrass.

4. Åklagarens tes var alltså att hon mördats i lägenheten och på något vis blivit kvar där så pass länge att hon i ett klart senare skede transporterats bort i denna fantasimadrass.
Men det finns ändå inget spår efter lik i lägenheten - trots KJ:s dokumenterade oduglighet att städa.

5. Om kroppen delats upp i lägenheten borde det formligen kryllat av spår. Men så förefaller det inte vara. Och rättsläkaren är ju inte jättetydlig på om det är rimligt att anta att kroppen legat död i lägenheten i väntan på denna madrass-transport innan den ännu något senare delades upp i bitar.

6. I rättegången drevs tesen att KJ agerat av svartsjuka. Det finns det ju oerhört begränsat stöd för. Tvärtom talar ju chattarna mellan KJ och VB starkt för att han vetat om hennes relation med karatenissen rätt länge och inte hade några starka synpunkter på det.
Om något framstod han ju som närmast ointresserad.

Min poäng är inte att KJ är oskyldig och karatetränaren är skyldig, även om det kanske i teorin kan vara så.
Vittnesmålen från karatetränaren och hans fru går inte alls ihop.

Deras historia om mordkvällen skiljer sig väsentligt åt och om jag minns rätt mindes man inte ens hur man tagit sig till/från festligheterna på tidiga kvällen.
Det är lite konstigt om ett sambopar har helt olika uppfattning om hur man transporterade sig till en fest som ändå får anses vara något av en avvikelse från vardagslivet.
Det är också tydligt att frun i förhören i princip inte anser sig veta något alls om VB, knappt vem hon är.
Ändå har hon nyss varit ute i sociala medier och skrivit saker som faktiskt talar för att hon mycket väl visste vem VB var och vad hennes relation till hennes man var.
Detta då kombinerat med de väldigt selektivt raderade sms:en från karatetränaren, som ”inte gick” att återskapa.
Ansträngningen i dessa försök var ju sådär.

Det finns mycket att säga om denna utredning, men ytterst lite får väl anses vara positivt. Tycker än i dag att åklagaren inte lyckades bevisa något annat än att KJ och VB umgicks den kvällen och att han är en allmänt konstig typ.
Resten är ju faktiskt i allt väsentligt ihopskarvade påståenden som har väldigt svagt stöd i bevisning, men som en småstörd anklagad och en mycket slapp försvarare inte riktigt motsade speciellt bra.

Tycker alltihop är så jävla otillfredsställande.

Kloka tankar du har, tänkte på en omständighet, den att det finns av avliden med människa i KJ:s bil ? Eller må det också vara påhittat av polisen må tro ?
Citera
2023-12-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
FUP: https://anonfiles.me/8VE3/fup-2500-k...personalia.pdf
2000 sidor.

Länken funkar inte längre, kan du länka igen?
Citera
2023-12-13, 15:55
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodo0
Länken funkar inte längre, kan du länka igen?
Här: https://gofile.io/d/m08vt3
Citera
2023-12-15, 05:17
Medlem
olasvenssons avatar
GM som sitter i fängelset kan vara oskyldig. Polisen hittade aldrig mordplatsen eller mordvapnet.

GM har en mängd olika sjukdomar såsom ADD, autism med flera. Han har korttidsminne som en badboll.

Med sådana sjukdomar är det svårt att stycka en kropp och att göra det på en plats som polisen inte hittar.

GM hade hemtjänst innan han sattes i fängelse på grund av att han inte klarade av att sköta om sig själv eller hushållet.

GM har idag bytt kön. Från man till kvinna. Statistiken visar att GM är en mycket sjuk människa och troligtvis inte alls kapabel till mord.
Citera
2023-12-15, 05:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
GM har idag bytt kön. Från man till kvinna. Statistiken visar att GM är en mycket sjuk människa och troligtvis inte alls kapabel till mord.

Vilken statistik?
Citera
2023-12-15, 14:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag säger ju att jag VET att karatenissen saknar alibi för den kvällen, hans fru ljög!!! Hon har sagt att han INTE var hemma som hon sagt i förhör och i rätten!

Sug på den, du.....

Ingen av dem var ju hemma, de var på fest. När båda senare kom hem gick frun och lade sig, maken satt vi datorn och svarade på Mail. Han var nog själv medveten om att det gick att kontrollera, tidpunkter ip-adress etc.
Citera
2023-12-15, 14:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Ursäkta om jag kan verka som en stalker men det har kommit upp ett nytt inlägg som kan vara intressant för den här tråden på Kim Johanssons Facebooksida som är offentliga

Jag tycker inte att någon borde bry sig om den pellejönsen. I mina ögon har han erkänt mordet på Vatchareeya.
Citera
2023-12-15, 14:39
Citat:
GM som sitter i fängelset kan vara oskyldig. Polisen hittade aldrig mordplatsen eller mordvapnet.

GM har en mängd olika sjukdomar såsom ADD, autism med flera. Han har korttidsminne som en badboll.

Med sådana sjukdomar är det svårt att stycka en kropp och att göra det på en plats som polisen inte hittar.

GM hade hemtjänst innan han sattes i fängelse på grund av att han inte klarade av att sköta om sig själv eller hushållet.

GM är släppt sen länge
Citera
2023-12-15, 14:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGPersson
Kloka tankar du har, tänkte på en omständighet, den att det finns av avliden med människa i KJ:s bil ? Eller må det också vara påhittat av polisen må tro ?

Jag minns alla inlägg om att bilderna på Vatchareeyas blod i Kristoffers bil var fejkade på något vis. Så är det naturligtvis inte. När polisen letar efter blod och sprutar med Luminol så är det i första hand för att konstatera att blod finns. Därefter tas prover. Blodet visade sig tillhöra offret och sen kan polisen (om de tycker att de behöver) fortsätta spraya för att se ungefär hur utbredd blodfläcken är. Deras uppgift är ju inte att bevisa något för oss. Tyvärr, kan man tycka ibland.

Undrar du inte hur Kristoffer visste att blodet de funnit i hans bil fanns i bagageluckan?
Citera
2023-12-15, 15:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Jag tycker att det är bra att en mördare kan fällas för mord när bevisningen är så övertygande som det var i det här fallet. Om åklagaren skulle behöva bevisa exakt hur, var och när så skulle knappast någon kunna fällas. Vatchereeya hittades styckad i skogen. Hennes båda ben hittades som bekant i ett hus i närheten. Exakt hur allting fortlöpte kan man bara spekulera kring. Hon kan ha blivit dödad i hans lägenhet. Hon kan även ha dött på den plats där han styckade henne.

För mig är inte det det viktigaste. All övrig bevisning som entydligt pekade på Kristoffer samt den totala bristen på bevis för en annan gärningsperson är viktigare.
Citera
2023-12-15, 15:27
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag säger ju att jag VET att karatenissen saknar alibi för den kvällen, hans fru ljög!!! Hon har sagt att han INTE var hemma som hon sagt i förhör och i rätten!

Sug på den, du.....

Min första tanke var att någon vill röra till det för dig och få dig att tro på detta. Kan det vara så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in