Hej.
Mobiltelefoner har blivit otroligt populära. Alla inte bara äger varsin mobil utan många spenderar stora delar av dagarna med dem. Jag blir väldigt intresserad över hur det kommer påverka människors relationer, både djupa och ytliga.
Hittade en artikel förut om ämnet.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mo...ld_6925167.svd Har författeren några poäng eller är han bara emot mobiltelefonerna?
Själv tror jag att det blir lättare att skapa och underhålla ytliga/opersonliga relationer men att djupare relationer blir både svårare att skapa och underhålla. Sociala medier ligger då till grunden för detta menar jag. Man får kommentarer från många olika personer och man kommenterar många olika så man kanske "håller kontakt" eller kommer ihåg gamla skolvänner som exempel.
Gällade djupare relationer menar jag på att de blir svårare att skapa i och med att man ägnar tid till mobiltelefonerna, där man kanske gör något tillsammans men kroppspråk försvinner så att det blir mindre värdefullt. Det tar tid som man kanske skulle kunna spendera genom att umgås på riktigt med några enstaka personer.
Vad tror ni? Är ju otroligt intressant hur mobiltelefoner kommer att påverka oss