2013-05-20, 10:01
Medlem
envackerblommas avatar
frortsorganisationerna Pantrarna i Gteborg o Megafonen i Stockholm o Malm har ftt fin press.
Extra frstende har Aftonbladet kultur varit. Nu ser vi resultatet i Husby. Det r blatteorganisationen Megafonen som verkar lika bakom mordbrnderna inatt i Husby.
Pantrarna skrev en snyftare efter Gteborgsbrken, orre o instagram tjafset. Den artikeln tog Linderborg direkt. "oh s levande"

s media har ett ansvar fr att Pantrarna o Megafonen tror de kan gra vad som helst o f medhll i media. Dessa banditgng r ju ute efter att komma i media mest.
Redan r mediabeskrivningarna av det kriminella vldet i Husby inatt ursktande med frklaringar som "utanfrskap, arbetslshet, osv"
Har jag rtt?

Vad kan vi gra t det?
Senast redigerad av envackerblomma 2013-05-20 kl. 10:37.
Citera
2013-05-20, 10:34
Medlem
envackerblommas avatar
aftonbladet snder nu direkt nr anstiftarna till mordbrand Megafonen hller presskonferens. allt skylls p polisen av Rami Al-Kamisi.
otroligt
Citera
2013-05-20, 10:37
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
aftonbladet snder nu direkt nr anstiftarna till mordbrand Megafonen hller presskonferens. allt skylls p polisen av Rami Al-Kamisi.
otroligt
Varfr ser du det som otroligt? Det r frvntat om du stter det i frhllande till vad som sker i samhllet just nu. De hr grupperna fr pengar av samam makt de sger sig bekmpa och har en roll att spela i frndnringen. Nr den r genomfrd kommer media och kulturkassorna att stngas fr dem.

Media kommer att anvnda dessa frortsupplopp nr de skall frklara den kommande lagstiftningen frn Beatrice Ask mot firmor fr folket. Man kommer ltsas att den rr bilbrnder i frorter men den kommer vara skriven s den endast kan tillmpas p firmorna som idag r helt oberoende av externa pengar fr att hlla igng sig sjlva.
Citera
2013-05-20, 10:39
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Redan r mediabeskrivningarna av det kriminella vldet i Husby inatt ursktande med frklaringar som "utanfrskap, arbetslshet, osv"
Har jag rtt?

Vad kan vi gra t det?

Du har frsts rtt. Det som hnt i natt i Husby och som kommer att fortstta hnda r en konsekvens av att framfrallt kvllsslasket stllt sig p vandalernas och banditernas sida.

Bda skittidningarna ropar ut att polisen agerar fel, medan ungdomarna framstlls som frusterade offer. Jag tittade p rubrikerna. Behver inte mer.

Samma vrdelsa analyser kommer frsts ven att versvmma SVT, TV4 och vnsterskrp i radion som Studio Ett och Ekot. Snt vet man p frhand numera
Citera
2013-05-20, 10:45
Medlem
envackerblommas avatar
ja skrev "aftonbladet snder nu direkt nr anstiftarna till mordbrand Megafonen hller presskonferens. allt skylls p polisen av Rami Al-Kamisi."
otroligt
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Varfr ser du det som otroligt?

tillhr kanske en gammaldags naiv skara .... att denne Rami Al-Kamisi nyss dessutom anklagade polisen fr verlagt mord , avrttninng ( av machetegubben) o inte fr mothugg av aftonbladet r anmrkningsvrt.
Citera
2013-05-20, 10:50
Medlem
Frgan som saknades p presskonferensen var: Vem har gett Megafonen ett mandat att yttra sig om hur det r i Husby?

Varfr intervjuade man inte Husby bingoklubb?
http://www.pro.se/PRO-Struktur/Stock...lla/Alliansen/

Varfr svljer man okritikiskt Megafonens verklighetsbeskrivning?

Skulle det inte vara dags att granska Megafonen?
Dom har en lokal i Husby, framgick det. Vem betalar fr den? Talesmannen Rami Al-khamisi, vem betalar fr hans studier? Vem ligger bakom hemsidorna och deras program? Har freningen en ordfrande? Hur ser finanserna ut?

Grv, journalist!
Citera
2013-05-20, 10:52
Medlem
lampross avatar
Rami al-Khamsi tycks vilja ha uppror. Tidigare i r,
i svt.se 14/3, var han emot polisens arbete med REVA. al-Khamsi tycks ha ansett att de lagar riksdagen stiftat inte ska tlydas. Istllet ville han ha ett land dr folket bestmmer ver politiken och inte tvrtom. Det torde betyda pbelvlde.

Jag sger inte att al-Khamsi anstiftat ngot upplopp. Men han rr sig i en mrklig grzon. Nu, i Husby, har han kommit med ett nytt uttalande: "Vi frstr att folk reagerar p det hr sttet". Klla Realisten.

al-Khamsi stller sig allts p den upproriska pbelns sida. Det hr r fullkomligt absurt. Har en viss typ av invandrare immunitet i detta land?
Citera
2013-05-20, 11:03
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Rami al-Khamsi tycks vilja ha uppror. Tidigare i r,
i svt.se 14/3, var han emot polisens arbete med REVA. al-Khamsi tycks ha ansett att de lagar riksdagen stiftat inte ska tlydas. Istllet ville han ha ett land dr folket bestmmer ver politiken och inte tvrtom. Det torde betyda pbelvlde.

Jag sger inte att al-Khamsi anstiftat ngot upplopp. Men han rr sig i en mrklig grzon. Nu, i Husby, har han kommit med ett nytt uttalande: "Vi frstr att folk reagerar p det hr sttet". Klla Realisten.

al-Khamsi stller sig allts p den upproriska pbelns sida. Det hr r fullkomligt absurt. Har en viss typ av invandrare immunitet i detta land?
S lnge de gr vad makten sger t dem har de frikort p allt de gr. Det hr r en mindre bricka i ett mycket strre sammanhang dr man vill infra lite ny lagstiftning och se till att polisen och samhllet fr g p retrtt. Om det fanns ngot intresse av att lsa problemet med upplopp i frrterna skulle ni se Beatrice Ask hlla en presskonferens dr hon talar om lagstiftning och ni skulle f hra att Lena Adelsohn Liljeroth skall se ver var kulturbidrag tar vgen. Jag kan lova er att Pantrana och Megafonen fr stora bidrag och stipendium fr att kunna bedriva sin verksamhet. Se p hur muppvnstern fick pengar sta ver sig fr 10 r sedan s frstr ni hur lget r. Troligen fr dessa grupper ven lokaler betalda av kommuner eller ngon kulturkassa fr de mste ha en sammlingsplats fr att kunna driva sin verksamhet. Det finns som jag ser det ingen mjlighet att de skall kunna finansiera sin verksamhet sjlva eller genom donationer av folk p olika bidrag.

Lena Adelsohn Liljeroth har redan strypt pengar som gr till vnstergrupper s de vet nr de skall stnga av kranen. Nr det gller Pantrarna och Megafonen kommer dremot inget att ske. Meningen r att samhllet skall agera passivt fr att de hr grupperna skall ges mjlighet att bygga upp moment fr att ta sig in i de centrala delarna av stderna. Att de just idag r i frorterna beror p att de mste trna fre de ger sig ut p oknd mark och man mste ta bort dem som kan tnkas sl tillbaks fre de slpps lsa.

Som jag skrivit i andra trdar br ni hlla gon och ron ppna fr ny lagstiftning kring fotbollsvld.
Citera
2013-05-20, 11:05
Medlem
envackerblommas avatar
SVT-debatt - en polis kritiserade i vras Rami Al-khamisi frn organisationen Megafonen

http://debatt.svt.se/2013/03/21/foro...-som-rasismen/

Citat:
I hstas blev jag, i egenskap av polis, inbjuden till ett samtal med frortsungdomar i Jrva, arrangerat av tidningen Norra Sidan. Jag trodde att vi skulle prata om mtet mellan polis och ungdomar. En av dem, Rami Al-khamisi frn organisationen Megafonen, hade dock redan sin vrldsbild klar s dialogen uteblev.

Polisen borde helt lmna frorten, menade Al-khamisi. Vi poliser var fortfarande ansvariga fr att lsa alla brott, men utan att f ngon hjlp han skulle sjlv aldrig gola. Rami Al-khamisi hvdade att polisens egentliga uppgift var att frtrycka mnniskorna i frorten och att inga vita, varken poliser, lrare, eller tjnstemn hade ngon rtt att fatta beslut i frorten.

lsvrt

kommer vi ngonsin f se en kritisk artikel i Aftonbladet kultur mot denna terrorartade organisation, Megafonen
Senast redigerad av envackerblomma 2013-05-20 kl. 11:08.
Citera
2013-05-20, 11:11
Medlem
Tunnelbanans avatar
Megafonen ligger inte bakom ett skit kan jag bertta fr er. Ungdomarna i Husby hatar megafonen som fiskar hatar luft.

Det hr upploppet r kopplat till Husby ungdomar 12-23 r gamla och inte till ngon vilsen organistation som frsker bli knda p folks fattigdom och misr.
Citera
2013-05-20, 11:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
frortsorganisationerna Pantrarna i Gteborg o Megafonen i Stockholm o Malm har ftt fin press.
Extra frstende har Aftonbladet kultur varit. Nu ser vi resultatet i Husby. Det r blatteorganisationen Megafonen som verkar lika bakom mordbrnderna inatt i Husby.
Pantrarna skrev en snyftare efter Gteborgsbrken, orre o instagram tjafset. Den artikeln tog Linderborg direkt. "oh s levande"

s media har ett ansvar fr att Pantrarna o Megafonen tror de kan gra vad som helst o f medhll i media. Dessa banditgng r ju ute efter att komma i media mest.
Har jag rtt?

Vad kan vi gra t det?

Tack fr att du startade den hr trden!

Jag vet inte, om du har "rtt".

Mega-fnen resonerar hypotetiskt.

Mega-fnen sger OM ungdomar och vuxna inte hade haft ngot att klaga s - s hade de inte varit "missnjda " och "frustrerade". Drefter utgr Mega-fnen och Aftonbladets journalister frn, att det skulle vara sjlvklart och frsvarbart, att ngon som r "missnjd" och "frustrerad" brukar vld och vandaliserar. Det r ett obeskrivligt barnsligt perspektiv. Den bevakning LIVE frn Aftonbladet av Mega-fnens presskonferens och frn Husby har f.. sktts av tre unga flickor, som framstod som synnerligen oprofessionella och barnsliga.

Du resonerar ocks en smula hypotetiskt (men givetvis inte alls lika utflippat!) eftersom du sger, OM Mega-fnen och andra banditgng inte fjskades fr av journalistkren, s skulle upplopp inte instrffa. Det r nog att dra det fr lngt.

Dremot kan man otvivelaktigt konstatera, att Aftonbladet och vriga journalister i praktiken uppmuntrar till vld och vandalisering, genom sin rapportering och ansvarslsa vinkling.

Precis som terroristorganisationer idag r synnerligen media-medvetna och anvnder media fr sina syften, s r banditgng t.ex. Megafnen ocks synnerligen media-medvetna och anvnder media fr sina syften.

Syftet fr Megafnen och liknande organisationer r - liksom fr terroristprganisationer - att utpressa det omgivande samhllet till eftergifter.
Senast redigerad av Meiji 2013-05-20 kl. 11:26.
Citera
2013-05-20, 11:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelbanan
Megafonen ligger inte bakom ett skit kan jag bertta fr er. Ungdomarna i Husby hatar megafonen som fiskar hatar luft.

Det hr upploppet r kopplat till Husby ungdomar 12-23 r gamla och inte till ngon vilsen organistation som frsker bli knda p folks fattigdom och misr.
Blir misren mindre fr man frstr vanligt folks egendom?
Det kom deltagare frn tensta-rinkeby och deltog i upploppen, det r inte nn jvla ungdomlig resning det r organiserat upplopp av trskvsntern.
Det finns inga omrden som s mycket skattepengar hlls ver som jrvafltet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in