Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-25, 08:54
Medlem
skulle vilja veta lite om sabina Lindskog som blev mördad 1992 eller 93 ,någon som vet mer
Citera
2013-05-29, 16:53
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Är det den 30-åriga kvinnan som avled 1994-04-15 du menar?
Berätta gärna mer om vad du redan vet om fallet så kanske vi kan fylla på.
Citera
2013-05-29, 19:12
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
skulle vilja veta lite om sabina Lindskog som blev mördad 1992 eller 93 ,någon som vet mer
S*bina nämns i några inlägg i tråden om S*sanne S*llinen. Inte jättemycket information dock, men kanske något som kan ge uppslag för vidare googlande.

https://www.flashback.org/sp24202781

https://www.flashback.org/sp24203150
Citera
2013-06-05, 14:38
Medlem
Svithjods avatar
Var det hon som blev avdragen av sin häst av en fd pojkvän och strypt? Dock dog hon inte utan han krossade skallen på henne i skuffen på bilen?
Citera
2013-06-07, 23:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Var det hon som blev avdragen av sin häst av en fd pojkvän och strypt? Dock dog hon inte utan han krossade skallen på henne i skuffen på bilen?

Tror du blandar ihop två, eller tre, fall.

Avsliten från häst låter som Sabin* *singer (a, A), i Blekinge. Känner inte igen det med bilen, men det kanske också är SA.

SL, som den här tråden handlar om, hade samma förnamn. Har för mig att hon träffade sin mördare på krogen.
Citera
2013-06-10, 22:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror du blandar ihop två, eller tre, fall.

Avsliten från häst låter som Sabin* *singer (a, A), i Blekinge. Känner inte igen det med bilen, men det kanske också är SA.

SL, som den här tråden handlar om, hade samma förnamn. Har för mig att hon träffade sin mördare på krogen.
Så var det nog, jodå Sabina A levde efter första försöket och mördaren fick slå ihjäl henne vill jag minnas, dock längesedan jag läste rättsfallet.
Citera
2020-05-02, 11:07
Medlem
Citat:
7åring hittade mamma strypt

"7åring hittade mamma strypt". Så står det i tidningsurklippen som Zanna (7åringen) har sparat i 26 år.
Zanna är idag vuxen när hon väljer att berätta för oss om natten då en främmande man våldtog, ströp och kvävde hennes mamma till döds medans hon låg bredvid i samma säng.

http://womentoremember.org/blog/7åri...e-mamma-strypt
Citera
2020-05-02, 14:11
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
http://womentoremember.org/blog/7åri...e-mamma-strypt
Stort tack, Edeninne, för en mycket intressant länk. Jag hade inga som helst minnen av detta fruktansvärda fall.

GM anhölls relativt snart efter att BO hittats död, men släpptes och utredningen lades ned i brist på bevis. Det var tack vare BO:s syster som vägrade acceptera detta, som polisutredningen sedermera togs upp igen.
Domen på två års fängelse meddelades vid Svea Hovrätt 24 maj 1996.

Är "Christer" GM:s riktiga namn, tro? Han var 32 år gammal när han den 15 april 1994 våldtog och mördade 30-åriga Sabina Lindskog i hennes lägenhet i Haninge. Detta medan BO:s lilla dotter låg alldeles bredvid. För detta fick han två års fängelse. Ett "straff" som han förmodligen han sitta av under tiden i häktet. Fy f*n, vilken vidrig historia!
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-05-02 kl. 14:18.
Citera
2020-05-02, 17:02
Moderator
blomvattnares avatar
Ny rubrik: "Sabina Lindskog" -► "Mordet på Sabina Lindskog, Haninge, 15 april 1994"

/Mod
Citera
2020-05-02, 22:13
Medlem
GM bör vara närmare 60 år idag om han är i livet. Har någon info om honom ? /Lennart
Citera
2020-05-11, 07:41
Medlem
Die.young.4evers avatar
Från Expressen idag : 7-åriga Zanna låg bredvid och låtsades sova när hennes mamma dödades.

Nu berättar hon om natten som förändrade hela hennes liv.

– Han satt gränsle över henne – jag ville bara att det skulle ta slut, säger Zanna Kiljander Lindskog, 33.

https://www.expressen.se/nyheter/zan...amman-dodades/
Citera
2020-05-11, 09:26
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Stort tack, Edeninne, för en mycket intressant länk. Jag hade inga som helst minnen av detta fruktansvärda fall.

GM anhölls relativt snart efter att BO hittats död, men släpptes och utredningen lades ned i brist på bevis. Det var tack vare BO:s syster som vägrade acceptera detta, som polisutredningen sedermera togs upp igen.
Domen på två års fängelse meddelades vid Svea Hovrätt 24 maj 1996.

Är "Christer" GM:s riktiga namn, tro? Han var 32 år gammal när han den 15 april 1994 våldtog och mördade 30-åriga Sabina Lindskog i hennes lägenhet i Haninge. Detta medan BO:s lilla dotter låg alldeles bredvid. För detta fick han två års fängelse. Ett "straff" som han förmodligen han sitta av under tiden i häktet. Fy f*n, vilken vidrig historia!

2 år!?!? Vad 17 är detta??? Måste ju ha bedömts som att GM visat sällsynt råhet och hänsynslöshet när han ströp henne med barnet intill. Graden av dödsångest måste ha varit maximal då Sabina dels inser att hon kommer att lämna dotterns liv samt känt vanmakt över att inte kunna skydda barnet eftersom GM kunde döda det med.

Det här fallet har gått mig förbi. Fy f-n vad illa berörd jag blir.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in