2013-05-26, 02:51
Medlem
sharkbaits avatar
Har nyligen bytt köksfläkt i köket och fläkten stänger inte luftflödet när den ej används utan det drar ständigt vilket gör att något filter ligger och slår fram och tillbaka vilket är extremt irriterande.

Haft liknande problem?
Hur löser jag detta?

Mvh
Citera
2013-05-26, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Har nyligen bytt köksfläkt i köket och fläkten stänger inte luftflödet när den ej används utan det drar ständigt vilket gör att något filter ligger och slår fram och tillbaka vilket är extremt irriterande.

Haft liknande problem?
Hur löser jag detta?

Mvh
Nja ,det sitter ett litet spjäll alltsom offtast ovanför fläkten (precis där den övergår till ngn form av slang ) ! Troligt är oxå att du/ni har fläktsystem i övriga huset , men problemet är ganska lätt löst . Leta reda på spjället och ta bort ena halvan så blir det tyst .
Citera
2013-05-28, 13:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait

Haft liknande problem?
Hur löser jag detta?

Mvh

Bor du i lägenhet eller villa med frånluftsfläkt så skall det hela tiden vara ett flöde där. Man bör i såfall åtgärda filtret.

Är det inte aktiv ventilation (äldre självdrag) så finns det kallrasskydd man kan montera in i ventilationsslangen. Dessa finns även med kraftigare fjäder så att de kräver att fläkten startas för att öppnas vilket förhindrar utsug även när fläkten inte är igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in