Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2013-05-27, 18:53
Bannlyst
Kn: Man
lder: 19
Plats: Min lgenhet
Drog: MDMA
Mngd: Ca 170 mg
Tidigare erfarenheter: Alkohol, nikotin, cannabis

Min rumskamrat hade kpt runt 200 mg MDMA p en fest och hade runt 170 mg kvar nr jag kom hem. Detta i sin tur ledde till att jag kpte det av honom, jag hade ingen aning om vad som skulle hnda d det enda som jag visste om MDMA var det som stod skrivet i de tripprapporter som jag tidigare hade lst.

Vid det hr laget s hade jag verhuvudtaget inte ens bestmt mig om jag skulle ta det eller inte.

Runt 20-tiden p kvllen tog jag ett impulsbeslut och tmde innehllet i den lilla smileyprydda plastpsen i handen och utan vidare funderingar stoppade jag det i munnen och skljde ner det med vatten.

Smaken var riktigt otrevlig, men efter nnu ett gng klunkar med vatten frsvann den och jag tergick till kvllens tidigare bestyr.

Vi satt och kollade p youtube i kanske 10 minuter och jag brjade undra om det verkligen skulle hnda ngot.

20 minuter gick och jag brjade vid det hr laget bli riktigt besviken, men bara ngon minut efter detta s brjade jag knna ngot.

Knslan pminde vldigt mycket om den knsla man fr nr man reser sig upp snabbt, fast utan den temporra blindhet som kan uppst.
Den spred sig snabbt i hela kroppen och jag knde mig riktigt mysig p insidan.
Jag kommer ihg att jag tnkte att det hr rcker, om jag inte stiger mer s knner jag mig fortfarande njd.

Det fortsatte stiga. Snabbt.

Min polare berttade i efterhand att jag bara satt med vidppna gon och kollade runt i rummet.
Vid det laget s orkade jag inte bry mig om ngot, jag struntade i videon p datorn fr det hr kndes viktigare, jag struntade i om jag sg konstig ut fr det hr kndes s otroligt hrligt.

Jag reste mig sedan ur stolen och gick runt i rummet samtidigt som jag stllde massa dumma frgor till min kompis.
Jag hade ftt fr mig att rummet var annorlunda p ngot stt, taket kndes hgre och det kndes som att jag aldrig tidigare hade sett den delen av rummet.
Allting sg likadant ut men samtidigt vldigt annorlunda, det r otroligt svrt att frska beskriva knslan, speciellt nu i efterhand.

Jag ppnade balkongdrren och stllde mig vid rcket och kollade ut. Vrlden kndes s otroligt ppen och helt fantastiskt vacker.

Min kompis frgade om jag ville g ut p en promenad och jag knde att det fanns inget som jag ville gra mer n det.
Sagt och gjort s gick vi ut, notera att vid det hr laget s fortsatte effekten att ka och jag mdde bara bttre och bttre.

Jag frskte beskriva knslan fr min kompis och fann ingen bttre frklaring n ordet lycka.
Jag knde total lycka.
Jag knde mig lyckligare n jag ngonsin gjort i hela mitt liv och frundrades stndigt ver hur bra jag mdde.

Det fanns s otroligt mycket att sga, jag pratade nstan nonstop, jag hann inte ens tnka p vad jag sa frrns det var sagt och det kndes s otroligt sknt att f bertta allt som jag knde och om allt som skedde i mitt liv.

Notera att det hr r en vn som str mig vldigt nra och vi har hngt med varandra sedan dagis, men nd kndes det som att det fanns s mycket saker att bertta, saker som jag knappt sjlv visste att jag knde och tyckte.
Det var saker som lg gmda s djupt inom mig och det kndes som att jag berttade dom fr mig sjlv lika mycket som jag berttade dom fr min kompis.

Vi pratade om gamla minnen och jag kom helt pltsligt ihg saker frn min barndom som jag inte hade tnkt p p flera r.
P ett stt s kndes det som att jag lrde mig helt nya saker om mig sjlv som jag inte tidigare visste om.
Jag hade frvrigt total kontroll ver allt som jag sa och gjorde men det var s otroligt sknt att bara prata.

Totalt s gick vi kanske omkring i runt tv timmar och jag var och r fr den delen fortfarande helt vertygad om att det var den absolut bsta stunden i hela mitt liv.

Nr promenaden brjade nrma sig sitt slut s var ven knslorna p nedgng, jag var helt obeskrivligt besviken ver att knslan sakta men skert brjade frsvinna.
Det kndes som att jag hade kunnat gra vad som helt fr att f tillbaka den enorma lycka och eufori som jag tidigare knde.

Nr vi kom tillbaka till lgenheten fortsatte vi att prata nda tills jag knde att effekten hade avtagit avsevrt. Jag brjade knna mig lite utmattad och satte mig p soffan och tog det lugnt.

I efterhand har jag ftt det berttat fr mig att jag var vldigt stirrig, och med tefatsliknande pupiller gav stndiga rapporter om hur magnifik vrlden var och om hur bra jag mdde.

Runt 3-tiden gick vi och lade oss, jag sov vldigt dligt under natten och vaknade ett flertal gnger. Dagen efter kndes det som att jag fick lite afterglow frn och till i form av mycket svagare lyckoepisoder men ven dessa kndes mycket mysiga och trevliga.

Sammanfattat s var det hr garanterat den bsta kvllen i hela mitt liv och jag planerar att gra om det, dock s fr det vnta ett bra tag.
Senast redigerad av Sajjmown 2013-05-27 kl. 19:22.
Citera
2013-05-27, 19:06
Medlem
HippieKrams avatar
Lter precis som MDMA det! Bra rapport, men kan du styckeindela?

Ett tips r att rka p nr effekten brjar avta fr att f ett otroligt avslut. Ruset blir helt annorlunda och du fr hallicunationer!
Citera
2013-05-27, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKram
Lter precis som MDMA det! Bra rapport, men kan du styckeindela?

Ett tips r att rka p nr effekten brjar avta fr att f ett otroligt avslut. Ruset blir helt annorlunda och du fr hallicunationer!
Done, och tack fr tipset!
Citera
2013-05-27, 19:15
Medlem
Hallonrems avatar
Jag har lst mnga trippningsrapporter innan, aldrig testat MDMA men har prvat en del annat men du beskriver lyckan p ett intressant stt.
Mste sga att det var en bra rapport som du skrev, du borde strukturera texten bttre s det blir lttare att lsa. Annars mycket bra och ngot som jag sjlv kommer troligtvis prva inom en snar framtid.
Citera
2013-05-27, 20:28
Medlem
SpooN.s avatar
Antar att du gjort en redigering i efterhand fr texten var riktigt lttlst!
Inte s mycket detaljer som man kan jmfra med frutom det dr med att man reser sig snabbt.
Lite lngre, ngra detaljer och beskrivning av omgivning skulle jag vilja se mer av!
3/5
Citera
2013-05-27, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Antar att du gjort en redigering i efterhand fr texten var riktigt lttlst!
Inte s mycket detaljer som man kan jmfra med frutom det dr med att man reser sig snabbt.
Lite lngre, ngra detaljer och beskrivning av omgivning skulle jag vilja se mer av!
3/5
Mjo, frstr vad du menar. Ursprungligen s tnkte jag endast skriva detta fr att lttare komma ihg denna kvll medans minnet fortfarande var frskt, men sen ledde det till att jag laddade upp den hr, mest fr att f lite respons.

Detta kan nog frklara avsaknandet av detaljer d jag skrev den primrt fr mig sjlv.
Citera
2013-05-27, 21:15
Medlem
HippieKrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajjmown
Mjo, frstr vad du menar. Ursprungligen s tnkte jag endast skriva detta fr att lttare komma ihg denna kvll medans minnet fortfarande var frskt, men sen ledde det till att jag laddade upp den hr, mest fr att f lite respons.

Detta kan nog frklara avsaknandet av detaljer d jag skrev den primrt fr mig sjlv.

S brukar jag ocks gra! Men mina rapporter brukar snarare bli fr lnga.

Denna rapport var lite kort, ja. Men jag tyckte att den var lttlst och beskrev ruset vldigt bra .
Citera
2013-05-28, 00:00
Medlem
Blir alltid lika sugen p att testa nr man fr ta del av folks krleksfulla upplevelser p den hr substansen.

Hur r det med avtndning? Slr det hrt p ngot obehagligt stt?
Citera
2013-05-28, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Blir alltid lika sugen p att testa nr man fr ta del av folks krleksfulla upplevelser p den hr substansen.

Hur r det med avtndning? Slr det hrt p ngot obehagligt stt?
Anledningen att jag var lite tveksam till detta var just p grund av avtndingen. Jag hade sedan tidigare hrt historier om folk som blivit deprimerad flera dagar i efterhand. Men som sagt s led jag bara av smnbrist under natten, jag sov vldigt oroligt och lyckades kanske sova ngon timme eller tv i taget innan jag vaknade.
S min avtnding blev vldigt lugn, speciellt d jag fick afterglow dagen efter.

Vill minnas att det rekommenderas att inte kra MDMA fr ofta, och man br vnta minst en mnad mellan varje gng, om inte nnu lngre. Kr man fr ofta s kan man rka ut fr dessa depressioner.

Har sjlv lite oskrivna planer p att frska kra nn gng om ret kanske, det fr bli tillfllen som man kommer se fram emot.

Men ngon fr grna rtta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Sajjmown 2013-05-28 kl. 00:41.
Citera
2013-05-30, 13:57
Medlem
Finns det mycket mer att beskriva i en rapport om MDMA? Jag tyckte han summerade det ganska bra, att tmma serotoninet ut i synapsen r ju ren lycka och att lta krtlar pumpa ut oxytocin r ren krlek. Det r visserligen en 'hallucinogen' men det fungerar inte att beskriva likt en LSD tripp vad man upplever, det jag upplever p MDMA r precis som den hr killen upplever, ren lycka.

Och TS, du har helt rtt - MDMA r inget som ska missbrukas d det kommer att 'downgrade serotonin receptorer' vilket leder till smre rus, detta kan vara permanent, det kan ven ta flera r innan det terstlls. Detta r ngot som verkar ske nr man inte lter serotoninet terhmtas helt, och mjligtvis vara terhmtat ett tag innan man tmmer det igen. MDMA har en mrk baksida. Jag rekommenderar 4gnger/r max.
Senast redigerad av testocyp 2013-05-30 kl. 14:02.
Citera
2013-06-01, 18:02
Medlem
Riktigt bra rapport, rolig lsning. Jag var likadan under min frsta MDMA tripp, ett tips som ngon annan skrev r att rka mycket cigg under den. Nr man rker cigg s knns det som att rken gr runt i hela kroppen och det knns riktigt underbart!
Senast redigerad av Spetsnaz15 2013-06-01 kl. 18:05.
Citera
2013-06-01, 20:19
Medlem
Presentpappers avatar
Tycker det var en bra rapport som beskrev ruset p ett fint stt, kanske att du kunde utvecklat dina knslor osv du upplevde i texten ngfot mer. Knner hur som helst igen mig i allt du beskriver av mina upplevelser p serotonerga droger. Den dr knslan nr ruset brjar dra igng, man ser och hr saker man tidigare upplevt hundratals gnger tidigare, men det knns helt annorlunda p ngot magiskt vis.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-06-01 kl. 20:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in