Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Som nybörjare blir du självklart starkare. Men det är inget i närheten av att ligga på balans eller överskott. Dessutom kan det vara att du har bättre teknik därför du blivit "starkare".

Visst kan det vara så. Men jag ökar som sagt i styrka hela tiden och tvivlar på att det bara handlar om teknik. Det är inte omöjligt att gå upp i muskel samtidigt som man går ner i fett.
Citera
2013-05-27, 21:30
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bexzy
Visst kan det vara så. Men jag ökar som sagt i styrka hela tiden och tvivlar på att det bara handlar om teknik. Det är inte omöjligt att gå upp i muskel samtidigt som man går ner i fett.
nej inte helt omöjligt men oerhört svårt, det kallas lean-gain, men att en glad amatör, dessutom tjej, skulle klara det inte ens de flesta proffs klarar låter otroligt långsökt.

att öka i styrka är inte ett likhetstecken med ökad muskelvolym, alla nybörjare ökar i styrka i början, även min morsa skulle öka i styrka.
Citera
2013-05-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
nej inte helt omöjligt men oerhört svårt, det kallas lean-gain, men att en glad amatör, dessutom tjej, skulle klara det inte ens de flesta proffs klarar låter otroligt långsökt.

att öka i styrka är inte ett likhetstecken med ökad muskelvolym, alla nybörjare ökar i styrka i början, även min morsa skulle öka i styrka.

Whatever you say. "I början" efter 8 månaders regelbunden träning tycker jag är att överdriva dock.
Citera
2013-05-27, 23:16
Medlem
Citat:
Tycker du lägger upp före och efter bild. Eller åtminstone bild på nuvarande form.
Citera
2013-05-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Tycker du lägger upp före och efter bild. Eller åtminstone bild på nuvarande form.

http://tinypic.com/r/16bx7xj/5

Har dock börjat röra mig neråt igen och vägde in mig imorse på 59,9kg.
Citera
2013-05-28, 13:01
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
http://tinypic.com/r/16bx7xj/5

Har dock börjat röra mig neråt igen och vägde in mig imorse på 59,9kg.
SNYGGT jobbat! Fan vad bra du är!
Citera
2013-05-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse
SNYGGT jobbat! Fan vad bra du är!

Hehe, tack så myckeeet =)
Citera
2013-05-28, 16:59
Medlem
JoeDevolas avatar
De sista skålpunden kan du kapa du på detta vis:

http://www.svtplay.se/video/1120851/del-11

Väl värt att ödsla 58 minuter på.
Citera
2013-05-29, 17:52
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Räknar inte kalorier då jag inte känt behovet av det tidigare, utan äter med vett snarare. Kan det va så att jag är illa tvungen att börja göra det för att gå ner? Har ju koll på min kost och är medveten om kaloriinnehållet i det jag äter, men räknar inte som sagt.

Jag rekommenderar starkt att du räknar kcal, ser ingen anledning till varför man inte skulle göra det. Har du en iphone rekommenderar jag även appen Shapeup.

Mvh
Citera
2013-05-29, 20:26
Medlem
Jag är i samma situation som dig, väger 58 kg men vill ner ca 2-3 kg. Tyvärr har inte siffrorna rört sig på några månader. Jag har tänkt att pröva att fasta och se om det påverkar siffrorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in