Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-27, 20:32
Medlem
Tjena FB!
Jag är en tjej på snart 19 år och är ca 164 cm lång. Har under 8 månader gått ner från 73 till nuvarande vikt på ca. 61kg.

Nu har jag stått stilla ett bra tag runt 61,5-60 kg, minskat en aning runt kroppen i cm dock men väldigt lite jämfört med förr. Självklart är mitt energiintag inte lika högt längre och måste självklart äta mindre kalorier för att gå ner i vikt nu än tidigare.

Vet att man inte ska stirra blint på vågen men med tanke på att jag fortfarande har extra fett att gå ner borde det inte vara omöjligt att nå målvikten på 57 kg.

Tränar ca 5-6 gånger i veckan, varierat med 3 styrkepass i gymmet, lite cardio/intervallträning där emellan och självklart promenader utöver det. Äter "clean", oprocessad mat, mycket grönt, långsamma kolhydrater och mycket protein. Är det verkligen så lame att jag bara ska "äta mindre, röra mig mer" eller finns det någon som varit i samma situation som har några bra tips på hur man ska få bort det sista?

Börjar känna mig desperat, vill minska mer i _fettprocent_ men det går så segt trots att det känns som att jag gör rätt.
Citera
2013-05-27, 20:37
Medlem
Hade samma problem som dig. Gick ner från ca 80kg till 66,5kg, mer gick inte. Älskade mat för mycket, så jag gav upp.
Citera
2013-05-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Hade samma problem som dig. Gick ner från ca 80kg till 66,5kg, mer gick inte. Älskade mat för mycket, så jag gav upp.

Oh snap... de där va ju inge peppande haha! Men bra jobbat med viktnedgången dock!
Citera
2013-05-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexzy
Oh snap... de där va ju inge peppande haha! Men bra jobbat med viktnedgången dock!
Vet, haha. Vill inte du ska ha höga förväntningar på dig själv bara.
Mitt råd till dig är: Börja bygg muskler så du får en fastare kropp, annars kommer du se ut som en jude från koncentrationsläger om du fortsätter gå ner.
Citera
2013-05-27, 20:50
Medlem
JoliQuZs avatar
Hur många kcal får du i dig om dagen?

Mvh
Citera
2013-05-27, 20:53
Medlem
Citat:
Vet, haha. Vill inte du ska ha höga förväntningar på dig själv bara.
Mitt råd till dig är: Börja bygg muskler så du får en fastare kropp, annars kommer du se ut som en jude från koncentrationsläger om du fortsätter gå ner.

Tränar redan styrka flera gånger i veckan!
Citera
2013-05-27, 20:54
Medlem
Citat:
Tränar redan styrka flera gånger i veckan!
Du lägger på dig knappt muskler med underskott...
Citera
2013-05-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Hur många kcal får du i dig om dagen?

Mvh

Räknar inte kalorier då jag inte känt behovet av det tidigare, utan äter med vett snarare. Kan det va så att jag är illa tvungen att börja göra det för att gå ner? Har ju koll på min kost och är medveten om kaloriinnehållet i det jag äter, men räknar inte som sagt.
Citera
2013-05-27, 20:57
Medlem
Citat:
Du lägger på dig knappt muskler med underskott...

Och hur förklarar du då att jag bara blivit starkare under den här tiden medan jag gått ner i vikt?
Citera
2013-05-27, 21:03
Medlem
Citat:
Och hur förklarar du då att jag bara blivit starkare under den här tiden medan jag gått ner i vikt?
Som nybörjare blir du självklart starkare. Men det är inget i närheten av att ligga på balans eller överskott. Dessutom kan det vara att du har bättre teknik därför du blivit "starkare".
Citera
2013-05-27, 21:04
Medlem
franges avatar
Citat:

Har du byggt muskler så får du ju tänka på att de väger en del också, vilket kan göra att fettprocenten du har kan bli lätt så låg även fast du inte väger så lite.
Citera
2013-05-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du byggt muskler så får du ju tänka på att de väger en del också, vilket kan göra att fettprocenten du har kan bli lätt så låg även fast du inte väger så lite.

Jag vet, jag vet. Förlitar mig främst på bilder och mätningar med måttband då jag vet att det skriv missvisande pga styrketräning. Så egentligen är inte vikten för viktigaste, utan att komma ner till önskad fettprocent och mått. Och om jag ska gå ner så pass mkt i fett känns det som att vikten rent naturligt borde ge med sig också, styrketräning eller ej!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in