Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-28, 19:34
Medlem
RVRSs avatar
Fick upp ögonen för korngräspulver då det tydligen ligger högt på ORAC-listan över livsmedel med mycket antioxidanter.

Det finns en del återförsäljare av ekologiskt korngräspulver på nätet, men den mesta informationen jag har lyckats hitta hittills verkar vara mest av marknadsföringssort. Några direkt utforskande blogginlägg hittade jag inte, även om det fanns några förespråkare.

Därför undrar jag om ni har haft erfarenhet av korngräspulver? Är det något ni rekommenderar? Om ja, hur får ni i er detta? Verkar som de flesta blandar med vatten och dricker?

FYI skriver återförsäljare ungefär såhär:

Citat:
Det är bara nyligen som korngräs har blivit ett populärt tillskott i vår del av världen. Av vissa folk har det dock odlats sedan 7 000 före kristus. Även om det är väldigt likt vetegräspulver i sin sammansättning, anser många att korngräs är något lättare att smälta och ej fullt så sött som vetegräset. Unga korngräsblad innehåller en majoritet av alla kända vitaminer och mineraler, och är fullproppade med antioxidanter och klorofyll. Bland annat innehåller korngräset närmare 30 gånger så mycket vitamin B1 och 11 gånger så mycket kalcium som mjölk, och 5 gånger så mycket järn som spenat. Korngräs innehåller även ämnet P4D1, som menas kunna reparera skadat DNA i kroppens celler.
http://www.ravarubutiken.se/supermat...lver-100-g.php

"ORAC-toppen" för den som är intresserad:

Senast redigerad av RVRS 2013-05-28 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in