2013-05-31, 18:33
Medlem
Okej, jag måste säga att jag inte riktigt vet HUR jag ska göra just nu. Jag kommer skriva ganska kort men ändå mycket information så att ni fattar.
Jag:
Kille
18 år
182 cm lång
68 kg
BF ca 11%
Har tränat "klassisk" styrketräning (hypotrofi) i ungefär 4 månader.

Mitt mål: Bli större! Jag skiter i om jag har abs året om för att alla ANDRA tycker det är skit snyggt och sexigt, jag skiter i vad andra tycker. Jag vill bli stor och vara riktigt rippad (lång tidsperiod)

Jag är som det kallas en "hard-gainer" och har en väldigt stark/snabb metabolism.

Fråga: Hur ska jag göra nu för att nå min dröm, att inte längre vara den spinkiga killen som kommer till gymmet 5 gånger i veckan men inte får någon size. Jag har fått resultat under dem senaste 4 månaderna, men det är inte det som är problemet... Men jag vill ju inte vara smal och spinkig med synliga muskler och magrutor! Jag vill vara STOR och rippad!! (till slut)

Hur ska den bästa bulken se ut? Jag vill/hade tänkt att börja bulka nu? 500kcal överskott per dag?
Citera
2013-05-31, 18:44
Medlem
Svaret skrev du ju själv sist i ditt inlägg, haha! Överskott med 500 kalorier per dag. Hur du sen gör för att träna får du läsa i guiderna.
Citera
2013-05-31, 20:22
Medlem
JoliQuZs avatar
Om jag var du hade jag lagt mig på 1000 kcal överskott. Som du säger så skiter du i magruterna just nu. Du kommer lägga på dig mer fett men du kommer också få mer volym vilket du är ute efter just nu?

Mvh
Citera
2013-05-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Om jag var du hade jag lagt mig på 1000 kcal överskott. Som du säger så skiter du i magruterna just nu. Du kommer lägga på dig mer fett men du kommer också få mer volym vilket du är ute efter just nu?

Mvh

Absolut! Det var lite det jag var ute efter faktiskt.. Helt enkelt och strikt: I wanna get some size!
Struntar i brudar eller snygghet ( har flickvän som skiter i om jag blir fet ).. Typ så!

Tack för bra svar!
Hur lång tid borde det ta innan man faktiskt börjar se nån skillnad på mig med typ kläder på? Alltså rent storleksmässigt** <-stavning
Citera
2013-06-01, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youknowme4ever
Absolut! Det var lite det jag var ute efter faktiskt.. Helt enkelt och strikt: I wanna get some size!
Struntar i brudar eller snygghet ( har flickvän som skiter i om jag blir fet ).. Typ så!

Tack för bra svar!
Hur lång tid borde det ta innan man faktiskt börjar se nån skillnad på mig med typ kläder på? Alltså rent storleksmässigt** <-stavning

Beror på vad du menar se skillnad. 7000 kcal överskott = 1kg ungefär. You do the math.
Citera
2013-06-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishboneliquid
Beror på vad du menar se skillnad. 7000 kcal överskott = 1kg ungefär. You do the math.

Alltså jag vill bli större om ett tag liksom... Jag vill ju inte lägga på mig onödigt mycket fett genom en gris bulk, utan jag vill bli stor och träna på bra samtidigt
Citera
2013-06-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youknowme4ever
Alltså jag vill bli större om ett tag liksom... Jag vill ju inte lägga på mig onödigt mycket fett genom en gris bulk, utan jag vill bli stor och träna på bra samtidigt

något som är återkommande i många trådar sluta oroa er över skitsaker du verkar ju kunna grunderna, prova dig fram ffs
Citera
2013-06-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolimit4me
något som är återkommande i många trådar sluta oroa er över skitsaker du verkar ju kunna grunderna, prova dig fram ffs

Okej, bra
Tack för seriösa svar alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in