• 1
  • 2
2013-06-02, 13:43
Medlem
Fillppas avatar
ja hur gör man?

Som vissa på jobbet kan man garva arslet av sig åt hela tiden pga av att dom är så jävla sköna dom behöver intens göra nåt, man sitter å piper halva dan åt dom..

Nästan alla man är med på fritiden är tok sköna, skön stil, roliga utlägg, har några bröder som man får garva åt jämt men sattana heller att man själv får folk å garva ofta. När man är med brudar är de polarna som har dom i koppel hela kvällen pga sina skämt å själv sitter man å drar sina bövla norgevitsar från dassboken

Hur tränar man skönighet? tänk å ba glida in på stället, kicka dojjerna, kliva in å hälsa å folk drar på munnen för att man är ju så helvetes skön.. de hade vart grymt
Citera
2013-06-02, 13:48
Medlem
AIKDaniels avatar
Ett tips är väl att inte försöka allt för mycket, försöker du så blir det genomskinligt och då kommer det bara låta dumt.

Det går inte att beskriva hur man ska bete sig egentligen för att anses vara rolig, men du kanske kan börja bjuda på dig själv?
Citera
2013-06-02, 13:50
Medlem
Fillppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Ett tips är väl att inte försöka allt för mycket, försöker du så blir det genomskinligt och då kommer det bara låta dumt.

Det går inte att beskriva hur man ska bete sig egentligen för att anses vara rolig, men du kanske kan börja bjuda på dig själv?
ja jo de är en teori men hur fan bjuder man på sig själv?? drar skämt om sig själv?
Citera
2013-06-02, 13:54
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillppa
ja jo de är en teori men hur fan bjuder man på sig själv?? drar skämt om sig själv?

Svårt att säga då jag inte vet hur du är som person. Vi säger att jag är ute på krogen med polarna. Ser ett tjejgäng som står och dansar med varandra, glider upp mellan dem och börjar dansa, helt för mig själv och låtsas som att de knappt är där. Det har funkar 9 av 10 gånger, dvs att de börjat prata med en, de har börjat garva och man har märkt att de har börjat uppskatta mig. En perfekt "öppningsreplik".
Citera
2013-06-02, 14:00
Medlem
Fillppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Svårt att säga då jag inte vet hur du är som person. Vi säger att jag är ute på krogen med polarna. Ser ett tjejgäng som står och dansar med varandra, glider upp mellan dem och börjar dansa, helt för mig själv och låtsas som att de knappt är där. Det har funkar 9 av 10 gånger, dvs att de börjat prata med en, de har börjat garva och man har märkt att de har börjat uppskatta mig. En perfekt "öppningsreplik".
jaha jo men sånt brukar jag kunna göra, inte hela tiden men de händer fastv ja tkr tjejer har ganska höga krav, grabbarna på jobbet brukar garva lättare, men ibland blir de den där "sköna" stunden när man sitter o glor i golvet när skämtet gick åt pipan, hoff man har lust å dra skallen i bordet
Citera
2013-06-02, 14:01
Medlem
berätta inga jävla skämt. typ det var en gång... Om den inte är sjukt rolig och kan leverera.
Citera
2013-06-02, 14:03
Medlem
Fillppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChildMolester
berätta inga jävla skämt. typ det var en gång... Om den inte är sjukt rolig och kan leverera.
nä såna drar man ju inte, såna drar ju typ farsan
Citera
2013-06-02, 14:18
Medlem
Bargents avatar
Le och ha glimten i ögat! Bara hur man för sig och pratar har betydelse för hur man uppfattas, säger du "Hur är läget?" med ett stort leende och busiga ögon har du lätt att dra vidare till diverse skämt, iakttagelser och historier.
Citera
2013-06-02, 14:51
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillppa
ja hur gör man?

Som vissa på jobbet kan man garva arslet av sig åt hela tiden pga av att dom är så jävla sköna dom behöver intens göra nåt, man sitter å piper halva dan åt dom..

Nästan alla man är med på fritiden är tok sköna, skön stil, roliga utlägg, har några bröder som man får garva åt jämt men sattana heller att man själv får folk å garva ofta. När man är med brudar är de polarna som har dom i koppel hela kvällen pga sina skämt å själv sitter man å drar sina bövla norgevitsar från dassboken

Hur tränar man skönighet? tänk å ba glida in på stället, kicka dojjerna, kliva in å hälsa å folk drar på munnen för att man är ju så helvetes skön.. de hade vart grymt

Som jag utläser din text är det en tämligen icke-intellektuellt sällskap du ingår i. För att ha framgång med humor bör den anpassas till sin publik. Dassboken verkade vara ett framgångskoncept i dina kretsar.

I mina kretsar är detta humor:

- Hur många surrealister krävs det för att byta en glödlampa?
- Fisk.

Smaken är som baken. Gemensamt är att det som avviker från normen är roligt. Något oväntat eller flippat. Låtsas få en haschpsykos och borsta förtvivlat bort tomtarna från din axel medan du skriker "Hasch! Mer hasch! Måste få bort tomtarna!"
Citera
2013-06-02, 14:57
Medlem
JBugsters avatar
Oväntad humor är det som får folk att skratta mest, när de inte förväntar sig att det som sägs ska sägas.

Drar jag ett dåligt skämt så kan man ofta driva med (eller överdriva) det dåliga skämt man drog, och därmed få en ganska schysst summa summarum.

Ibland gör jag saker som bara jag tycker är roliga, även om jag vet att ingen annan kommer skratta eller ens fatta vad jag gjorde. Det ger en "personal touch" och får det hela att kännas mindre "scriptat". Det är ganska soft
Citera
2013-06-02, 14:59
Medlem
JBugsters avatar
Misslyckas man så fatalt med något humoristisk så det blir en pinsam tystnad så är det bara att låta tystnaden råda några sekunder, sedan bita ihop synligt och säga: "Jahapp... om jag skulle ta och bege mig". Sedan kan man låtsas gå, eller gå på riktigt om man verkligen ska någonstans. Det ger en komisk effekt.
Citera
2013-06-02, 14:59
Medlem
Alltså jag har väldigt lätt att få folk att skratta. Grejen är den att det ska vara impulsivt. Typ bara lägga in en kommentar eller något.

Folk skrattar jämt åt roliga grejer jag säger och då drar jag aldrig några skämt jag läst på nätet osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in