Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-05, 23:14
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radioapparat
Satan vad bra det var igår, nästan så att man blir sugen på att köpa en biljett till kvällens konsert.

Dock är det alldeles för dålig akustik inne i Debaser för allt ljud som sprutar ur högtalarna så jag antar att nästa mål är att försöka se dem utomhus. Nu njöt av varje sekund där inne och befann mig bokstavligen i trans från början till slut men tänk er själva att istället för att stå i en överdrivet varm och syrefattig lokal med studsande ljud få sitta på en gräsplätt med utrymme runt om sig framför en mindre scen en varm sommarkväll. Får hålla tummarna att de spelar på någon festival eller liknande i framtiden!

Såg dem just, jävlar vilken musik. Håller dock med om akustiken samt syrefattigheten, deras musik skulle nog passa bättre i en större arena. Två tjejer bärdes ut också, kan bara anta att dom svimmade på grund av de ljuvliga tonerna!
Citera
2015-11-06, 18:47
  #38
Medlem
De körde rätt olika setlists de två dagarna. Jag såg dem den 4e och de spelade (om jag minns helt rätt):
Hope Drone / Mladic /Asunder, Sweet And Other Distress (hela skivan) / Moya / "Höghuslåten" (new song #1 på Youtube) / East Hastings

Den 5e fick man enligt rykten höra såväl Storm som Static och BBF3. Någon som kan har hela uppsättningen färskt i minnet, som var där?

Håller med om att det var dåligt ljud. Sophies fiol var extremt svår att särskilja ur resten av ljudet, inte alls som när jag såg dem i Manchester, då var fiolen i princip högst i mixen. Sedan sprakade ljudet något förfärligt i början på "Peasantry" men det ordnade sig efter ett par minuter. Väldigt störande i alla fall, minuspoäng till Debaser för detta.

Har varit på Medis innan och då har ljudet varit helt okej men denna kväll lämnade lite att önska faktiskt. Bandet var riktigt bra - ångrar bara att jag inte gick den 5e istället då det de spelade den 4e var nästan samma sak som förra gången jag såg dem med undantag för "ny låt #2" (en av deras bästa låtar tycker jag nog, nästa skiva blir intressant) istället för East Hastings.
Citera
2016-07-03, 15:30
  #39
Medlem
Här kan man lyssna på de två nya låtarna i mycket bättre kvalitet. En Youtube-användare har masterat liveinspelningar av dem med mycket bra resultat, enligt mig.

"Buildings" https://www.youtube.com/watch?v=KHOwdByY4EM
"Railroads" https://www.youtube.com/watch?v=NBJoNhcArN4

De går även att ladda ner som mp3, men jag minns tyvärr inte varifrån jag hämtade dem...

Enligt uppladdaren har ett par medlemmar i bandet själva sagt att de planerar att släppa dessa två låtar som en EP någon gång i år!
Citera
2024-04-14, 13:35
  #40
Medlem
bullbulles avatar
Såg bandet på Berns för ett år sen snart. 24/4 på Berns, Stockholm. Det var en trevlig upplevelse och kul att ha sett dem men jag var inte golvad direkt. De verkar köra på samma med att bara spela musiken framför en projektion.

Berns är ingen rolig lokal ljudmässigt. Såg även Dungen där och då var ljudet bedrövligt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback