Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-23, 02:49
Medlem
zombie-nations avatar
Är Klarna så seriösa att man kan anmäla ett blufföretag till dem, så att det inte längre kan använda Klarna? Företaget har inget sätt att returnera superdåliga varor.
Citera
2023-09-23, 08:36
Medlem
Ja, jag jobbade på klarna några år och vi tog ständigt bort oseriösa handlare
Citera
2023-09-23, 19:55
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winrar2023
Ja, jag jobbade på klarna några år och vi tog ständigt bort oseriösa handlare

Det är bra att Klarna är en kvalitétsstämpel när det kommer till seriösa webbföretag, men fortsatt är Klarnas affärsmodell ruttet djupt ned i rötterna.
Citera
2023-09-28, 11:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är Klarna så seriösa att man kan anmäla ett blufföretag till dem, så att det inte längre kan använda Klarna? Företaget har inget sätt att returnera superdåliga varor.

Verkligen inte, Dom har tydligen jättemånga klagomål på sig jag tycker alla ska anmäla dom! En i vår familj har en faktura dom vägrar lösa sen mars i år.. helt skandal! Dom struntar i konsumentlagar och kör sitt race dom har blivit för stora tyvärr då måste man sätta dom efter paragrafer och regler enda som funkar när företag har blivit kaxiga och bryr sig inte om enskilda privatpersoner
Citera
2023-09-28, 18:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En i vår familj har en faktura dom vägrar lösa sen mars i år.. helt skandal! Dom struntar i konsumentlagar och kör sitt race dom har blivit för stora tyvärr då måste man sätta dom efter paragrafer och regler enda som funkar när företag har blivit kaxiga och bryr sig inte om enskilda privatpersoner
Själv har jag bestridigt 2 fakturor till klarna efter att säljare strulat, båda fakturorna har strukits så den biten tycker jag fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2023-10-28, 17:42
Medlem
fellowvessels avatar
Den nya designen är haveri/katastrof, man får gissa om man har något man ska betala.
Citera
2023-10-28, 18:06
Medlem
swimp78s avatar
Jag ser klarna som en seriös aktör numera. Det drar inte ner en webhandelsplats status att använda klarna tvärtom. Däremot tycker jag mindre om Qliro, som känns lite mer skumrask. De är snabba och villiga i att låta en börja betala "betala i din egen takt"-betalning, och om man inte är vaksam då och ser att "betala som minst X kr" på fakturorna innebär att du i princip bara betalar av ränta och att din skuld inte betalas av alls. Sånt håller inte Klarna på med vad jag vet.
Citera
2023-10-31, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag ser klarna som en seriös aktör numera. Det drar inte ner en webhandelsplats status att använda klarna tvärtom. Däremot tycker jag mindre om Qliro, som känns lite mer skumrask. De är snabba och villiga i att låta en börja betala "betala i din egen takt"-betalning, och om man inte är vaksam då och ser att "betala som minst X kr" på fakturorna innebär att du i princip bara betalar av ränta och att din skuld inte betalas av alls. Sånt håller inte Klarna på med vad jag vet.
Inte upplevt att Qliro gör det, däremot gör Resurs Bank det.
Citera
2023-11-01, 21:34
Medlem
Klarna är ett skämtföretag

Jag har slutat handla av företag som på något sätt använder klarna. Tänker inte gynna dem skojarna ett dugg
Citera
2023-11-01, 22:39
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv har jag bestridigt 2 fakturor till klarna efter att säljare strulat, båda fakturorna har strukits så den biten tycker jag fungerar alldeles utmärkt.

Också min erfarenhet. Förstår inte alls dom som klagar på Klarna. Har hänt några gånger att varorna jag beställt inte kommit. Det var bara höra av sig till Klarna så frös dom genast fakturan.

Suveränt företag.
Citera
2023-11-04, 06:10
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Klarna är ett skämtföretag

Jag har slutat handla av företag som på något sätt använder klarna. Tänker inte gynna dem skojarna ett dugg

Varför tycker du att det är ett skämtföretag?
Citera
2023-11-04, 14:12
Medlem
Jag tycker Klarna är skitbra. Två klick så kommer det jag beställer, till ombud eller brevlåda. Aldrig haft problem med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in