Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-04, 14:19
  #1621
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moody
Klarna har tagit över apoteksgruppens faktura service. Iallafall här på gotland. Jag har inget negativt att säga om dom.


Samma här, fast på fastlandet.
Sköt faktureringen direkt när fakturan kommer så funkar det. Via dator eller telefon.
Så enkelt att det är löjligt.
Citera
2023-11-04, 14:24
  #1622
Medlem
53....so whats avatar
Har även handlat saker som inte hållit måttet eller varit trasiga, och returnerats.
Har då kontaktat Klarna och fått uppskov med betalning tills proceduren verkställts.
Eller avskriven vid retur utan kostnad.

Sköt om era förehavanden på rätt sätt och i tid.
Citera
2023-11-06, 10:46
  #1623
Medlem
Okej, jag köpte någon skitsak för ett tag sedan och då det fanns väldigt få betalningsalternativ valde jag Klarna, men fick något jävla mail som löd såhär:

"Klarna.


Välkommen till Månadsfaktura.

Hej Fredrik! Från och med nu kommer du få en faktura runt den 15:e varje månad för alla köp du lagt till på Månadsfakturan de senaste 30 dagarna."

Jag hajar ju att det bara dyker upp en faktura om jag har något att betala som jag satt på Klarna, men går det att ändra tillbaka? Eller jag menar jag valde ju detta, så det måste finnas ett "standardläge" där man betalar direkt istället? Hjälp uppskattas. Jävla Klarna asså.
Citera
2023-11-06, 10:55
  #1624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
Okej, jag köpte någon skitsak för ett tag sedan och då det fanns väldigt få betalningsalternativ valde jag Klarna, men fick något jävla mail som löd såhär:

"Klarna.


Välkommen till Månadsfaktura.

Hej Fredrik! Från och med nu kommer du få en faktura runt den 15:e varje månad för alla köp du lagt till på Månadsfakturan de senaste 30 dagarna."

Jag hajar ju att det bara dyker upp en faktura om jag har något att betala som jag satt på Klarna, men går det att ändra tillbaka? Eller jag menar jag valde ju detta, så det måste finnas ett "standardläge" där man betalar direkt istället? Hjälp uppskattas. Jävla Klarna asså.

okej ingen aning varför jag inte kan redigera inlägget när jag skrev det för typ 5 min sedan, men jag hittade svar på Klarnas hemsida iaf och det gick att inaktivera Månadsbetalning i en liten popupruta.

nice när något faktiskt funkar smidigt.
Citera
2023-11-17, 01:06
  #1625
Medlem
Vet inte om jag är dum i huvudet eller ifall alla andra är savanter, Klarna var super bra tills för ca ett halv år sen, det är som att försöka läsa Koptiska eller hieroglypher nu, jag fattar ingenting, det är 100 gamla och nya köp sorterade efter datum som att man memorerat 30 Hemköp/Willys och 7 post pakets datum och ingen indikation vilka som är på att expirera, totalt haveri hela skiten, nu har jag gått från att bara handla på butiker med klarna till att undvika klarna.
Citera
2023-11-26, 14:13
  #1626
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Meningslöst, man får inte betala med kortdosa alls längre utan måste använda bankid. Jag undrar om företagen som anlitar Klarna är medvetna om hur de går miste om försäljning på grund av sådana regler.

Vill bara betala, inget kredittrams. Aldrig haft ett lån i hela mitt liv. Jävla penningutlånare!

Dessutom är informationen undermålig. Vill jag nu anlita bulvan för köp istället är det omöjligt att lista ut om bulvanen får handla i mitt namn så att jag kan hämta ut det.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-11-26 kl. 14:31.
Citera
2023-11-26, 14:25
  #1627
Medlem
Märkligt vad ni har strul med Klarna..
Jag har anlitat dom i flera år och hittills inget strul alls..
Så man kan ju undra var problemen verkligen är..
Som exempel-ot kan jag nämna att de flesta BIL-problem sitter mestadels mellan ratten och sätet..
Citera
2023-11-27, 13:28
  #1628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Meningslöst, man får inte betala med kortdosa alls längre utan måste använda bankid. Jag undrar om företagen som anlitar Klarna är medvetna om hur de går miste om försäljning på grund av sådana regler.

De går nog inte miste om så mycket, de flesta har väl BankID i mobil men alla har inte möjlighet till kortdosa (är det nån annan än Nordea som erbjuder det?) många har inte ens en dator längre utan gör allt i mobil eller padda.
Citera
2023-11-30, 09:20
  #1629
Medlem
Nu har Klarna hamnat på "Råd och Röns" skamlista.
En hedervärd femteplats har dom bärgat....
Detta enligt Aftonbladet idag.

Trevlig dag!
Citera
2023-12-11, 21:31
  #1630
Medlem
Råkar någon veta om det finns någon lista över webshopar som använder Klarna.
Citera
2023-12-12, 06:25
  #1631
Medlem
Är inte riskabelt att låna ut pengar till personer utan att först kontrollera deras betalningsförmåga eller tidigare skulder? Det är inte realistiskt att förvänta sig återbetalning från dessa personer. Klarna verkar nu inse detta, men det är viktigt att de inte räknar med statens hjälp för att återkräva dessa pengar. Jag tycker Kronofogden borde ta ut extra avgifter för att driva in skulder som uppstått på grund av bristande kontroll över låntagarens ekonomiska situation. Lyxfällan ser vi hela tiden exempel på personer som har skulder på flera hundratusen kronor i form av osäkrade lån, och som trots detta fortsätter att ta nya lån. Särskilt i dagens läge, borde det vara enkelt att bedöma om en låntagares skulder överstiger deras kreditvärdighet och betalningskapacitet. Jag känner återigen sympati för de sårbara individer i samhället som blir utnyttjade av kreditföretag.

Om man tidigare haft denna strategi från Klarna, framstår detta ändå som ett steg i rätt riktning.

svt.se: Klarnas vd: Det är dags för regleringar

Citat:
Klarnas medgrundare Niklas Adelberth säger bland annat att ”den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav.” Detta eftersom bolaget har sitt eget inkassobolag, Segoria.

Källa: Klarnas strategi väcker starka reaktioner
Citera
2024-01-04, 10:03
  #1632
Medlem
jesussugers avatar
Skaffade skiten för dom på jobbet sa att det va bra, beställde en sak och tänkte betala när varan kom ( vilket dom på jobbet tipsade om ) nu när min vara har kommit så kan jag för fan inte ens betala skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in