Kul och smtt verraskande besked att PC-versionen slpps om en mnad. Men Rockstar har vl lrt sig lxan nu, bttre att ge fan och i att g ut med ett release-datum ett r i frvg fr att sedan skjuta upp det igen, som de gjorde med t.ex. GTA V.
Spelade ettan fr ngra r sedan och det var ju ett msterverk, och att f premirspela tvan p PC lr bli magiskt.
Du har pong om online tbf. Gav flera frsk, var bara skit. Ekonomin in-game r trasig bortom lagning och hela spelet var bara... fattigt
Tycker Online fungerar bra - srskilt i frhllande till Grand Theft Auto Online. Ekonomin fungerar riktigt bra efter senaste uppdateringen som introducerade Bounty Hunting, Trading, och Collecting. Jag har inga problem att skaffa varken $ eller guld.
Det r ocks generst att lta oss ndra utseende fr antingen 10 guld eller $400; vilket inte alls r mycket och gr ltt att erhlla utan att spendera ett re p mikrotransaktioner. Annars skulle Rockstar ltt ha kunnat komma undan med att lsa den funktionen bakom en betalvgg.
Ni har inte lust att utveckla lite vad det r som r "trasigt bortom lagning", vad som gr spelet trkigt, och vad som skulle kunna gras fr att locka in er?
Fr jag stlla en frga till er 100% achievement freaks som gnller ver att det r s inihelvete tidsdande och frustrerande att klara alla achievements i RDR2? Varfr gr ni det?
Det r en sak om en achievement beror p att man r en vldigt skicklig spelare p ngot stt. Rider jvligt bra, skjuter som en gud, osv. D handlar det indirekt om tid medan det direkt endast handlar om hur skicklig du r eller blir. Men s r det inte idag. Det r fr fan en loser badge att f achievements i spel idag, eller rentutav frnedrande. "Du klarade spelets tutorial, varsgod, hr har du en medalj." Jvla idioter till spelutvecklare.
Att achievements var 100% skillbaserade var visan frr i spel. Nufrtiden r de flesta achievements endast ett diplom fr hur mycket tid man r villig att lgga ner i ett spel. Du r inte en idiot och frstr kontrollerna, medan du underkastar dig slumpen, rullar trningarna och hoppas du har tur. Vad fan r det att skryta om? Vad knner du fr sjlvuppfyllelse?
Om spelutvecklarnas achievements r fullstndigt idiotiska, varfr frsker ni ens? Varfr kan ni inte bara inse det r JVLIGT USELT designade skitacheivements och bara ignorera dem? Tycker ni att ni fr ut mer av spelet att klara av dem? Medan ni mste spy galla hr p forumet ver hur jvla idiotiska de r?
Jag kollade igenom systemet fr uppgraderingarna av lgret, kollade igenom uppgraderingarna av vskorna och insg vldigt fort att det hr inte r ngonting jag ngonsin kommer lgga ned tid p i spelet. Tycker ni det r kul att jaga? Tycker ni det r kul att frska vinna tre rundor i rad i Domino?
Vad har ni fr svar p det? Ni skriver ut en lista p Internet ver alla 43 plantjvlar i spelet och fr manuellt kryssa av dem, eftersom spelet pissar er i ansiktet. nd utstter ni er fr ngonting ni inte tycker r roligt (och varfr i helvete skulle ni tycka det, ingen skulle tycka ett sdant uppdrag r roligt?) VARFR?
Brons-, silver- och guldbrickor i ett uppdrag betyder skit fr mig nr jag fr reda p eftert vad jag skulle gra. Visst, om man lskar spelet kan det ge replay value. Men jag lskar det inte. Achievements? Crafting? Jakt? Fiske? Det sociala systemet? Allt r vrdelst.
Det enda som r vrt ngot i RDR2 r storyn, pangpangandet, karaktrerna och miljerna. Dr har de lyckats briljant. Resten r hstdynga. Det r ett jvligt lat frsk att frska lura spelare till att ett spel innehller mer n det faktiskt gr. Hur fan kan ni inte se igenom det, genomlider er flera spelkvllar p skiten och kvider sedan hr ver att det var s jvla hemskt?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-10-05 kl. 17:58.
Det frsta spel jag spelar frn Rockstar (undantaget ngon timme med GTA: San Andreas), har klarat av knappt 20% av storyn - och jag knner mig besviken!
Visst, det r en ganska bra story med intressanta karaktrer, och jag gillar miljerna.
Men: Jag har nog aldrig spelat ett spel dr jag knt mig ha s lite grepp om sjlva grnssnittet. Nstan allt tycker jag knns bde otydligt och klumpigt. Srskilt inventory-systemet retar jag upp mig p.
Drtill kommer ett sparsystem som jag tycker verkar oerhrt primitivt. Inte minst i ljuset av att jag nyligen spenderat ngra hundra timmar med Skyrim, dr jag ju kunnat spara i princip nr som helst fr att sedan teruppta spelandet frn exakt den punkten.
Och blir jag ddad i strid utanfr sjlva huvudstoryn, vilket hnt ngra gnger, s skulle jag verkligen uppskatta chansen att f spela om det momentet.
Skulle ven uppskatta att kunna ge mig in i ett knytnvsslagsml utan att det blir en ddlig utgng som stter ett pris p mitt huvud. (Knytnvsslagsml r ju i verkligheten ytterst sllan ddliga.)
Till vilket frsts kommer den dr jvla buggen som pltsligt tar ifrn mig alla mina vapen...
S ven om jag kommer att fortstta med spelet r det utan ngon strre entusiasm. Fast kanske vnjer jag mig efter ett tag?
Hyllningarna av spelet tycks mig i vilket fall kraftigt verdrivna.
Ok, jag bibehller pangpangandet, miljerna och karaktrerna som stora plus i spelet. Men storyn? Vad i hela helvetet r det som hnder i kapitel 5?!?
S efter ett misslyckat bankrn i Saint Denis blir man skeppsbruten p en jkla kubansk , med massa slavar. Det r inte ens vlskrivet fr fem re, det bara skriker politisk PK-agenda. Allts vad hela in i helvete?! Jag hade frvntat mig tminstone en bra story, men n. Alla har bara ljugit fr en. Fram till kapitel 5 r det helt ok, men vad fan hnder sedan? Det knns som exakt samma fenomn som nr tv olika manusfrfattare skrev manuset till "From dusk till dawn". En s jvla vrdels film. RDR2 faller ocks helt platt till slut. Vad fan sysslar de med?! Hela skiten kollapsar storymssigt, man bara garvar! Varfr inte g all-in och ge en rymddrkter och lasergevr och lta en befria slavarna p Mars? Eller varfr inte bara lta karaktrerna frsvara Sdertrns hgskola? HUR FAN TNKTE DE? Hur fan kan folk lovprisa det hr? Ser ni inte den bisarra brytpunkten i berttelsen? S HELVETES krystat.
Jag ngrar inte att jag snart spelat igenom hela main storyn, men det finns inte en chans i helvetet att jag spelar RDR2 ett andra varv. 10/10 frn alla speltidningar, jag garvar ihjl mig. 6-7/10, max. Det r vad jag ger spelet. Det lutar mot 6/10, 7/10 om jag r snll. De gr det som de gr bra, vldigt bra, men resten? Jvligt risigt och i vissa fall, skrattretande dligt.
Jag frstr inte varfr vissa tycker det hr spelet r det strsta sedan skirat smr. Fast det r klart, konkurrerar man med Anthem och Fallout 76 r det inte svrt att bli hyllad till skyarna. Men rent objektivt r det inte en chans i helvetet det hr r 10/10. Helt ok spel, men inte mer n helt ok.
Och achievements, "utmaningar" och andra stats i spelet? Jag skulle inte ens gra det om jag fick betalt i fysiska pengar.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-10-06 kl. 00:18.
Ok, jag bibehller pangpangandet, miljerna och karaktrerna som stora plus i spelet. Men storyn? Vad i hela helvetet r det som hnder i kapitel 5?!?
S efter ett misslyckat bankrn i Saint Denis blir man skeppsbruten p en jkla kubansk , med massa slavar. Det r inte ens vlskrivet fr fem re, det bara skriker politisk PK-agenda. Allts vad hela in i helvete?! Jag hade frvntat mig tminstone en bra story, men n. Alla har bara ljugit fr en. Fram till kapitel 5 r det helt ok, men vad fan hnder sedan? Det knns som exakt samma fenomn som nr tv olika manusfrfattare skrev manuset till "From dusk till dawn". En s jvla vrdels film. RDR2 faller ocks helt platt till slut. Vad fan sysslar de med?! Hela skiten kollapsar storymssigt, man bara garvar! Varfr inte g all-in och ge en rymddrkter och lasergevr och lta en befria slavarna p Mars? Eller varfr inte bara lta karaktrerna frsvara Sdertrns hgskola? HUR FAN TNKTE DE? Hur fan kan folk lovprisa det hr? Ser ni inte den bisarra brytpunkten i berttelsen? S HELVETES krystat.
Jag ngrar inte att jag snart spelat igenom hela main storyn, men det finns inte en chans i helvetet att jag spelar RDR2 ett andra varv. 10/10 frn alla speltidningar, jag garvar ihjl mig. 6-7/10, max. Det r vad jag ger spelet. Det lutar mot 6/10, 7/10 om jag r snll. De gr det som de gr bra, vldigt bra, men resten? Jvligt risigt och i vissa fall, skrattretande dligt.
Jag frstr inte varfr vissa tycker det hr spelet r det strsta sedan skirat smr. Fast det r klart, konkurrerar man med Anthem och Fallout 76 r det inte svrt att bli hyllad till skyarna. Men rent objektivt r det inte en chans i helvetet det hr r 10/10. Helt ok spel, men inte mer n helt ok.
Och achievements, "utmaningar" och andra stats i spelet? Jag skulle inte ens gra det om jag fick betalt i fysiska pengar.
Du verkar ha kommit in i en negativ spiral med spelet dr du gnller p precis allting. Mycket av det du gnller p r det f som knner igen sig vid dessutom. Kanske sger ngot? Du borde nog lytt ditt eget rd och slutat spela efter frsta inlgget s hade du mtt bttre. Och rockstar r allt annat en PK. Finns nog f studior drute som r s hatade av pk folket som rockstar.
Du verkar ha kommit in i en negativ spiral med spelet dr du gnller p precis allting. Mycket av det du gnller p r det f som knner igen sig vid dessutom. Kanske sger ngot? Du borde nog lytt ditt eget rd och slutat spela efter frsta inlgget s hade du mtt bttre. Och rockstar r allt annat en PK. Finns nog f studior drute som r s hatade av pk folket som rockstar.
Ok. Lt mig d sammanfatta det med att storyn blir jvligt krystad. Jag gnller inte p allting, jag ger ju spelet 6/10. Mste jag mla ut mer av vad jag tycker r bra om spelet fr att f posta? Tydligen. Jag vill ju gilla spelet, det r drfr jag blir s otroligt besviken p de delar som r ogenomtnkta och i vissa fall skrattretande dliga.
Varenda kotte lovprisade spelet till skyarna. D frvntar man sig ett otroligt bra spel. Det r inget otroligt bra spel.
Ok. Lt mig d sammanfatta det med att storyn blir jvligt krystad. Jag gnller inte p allting, jag ger ju spelet 6/10. Mste jag mla ut mer av vad jag tycker r bra om spelet fr att f posta? Tydligen. Jag vill ju gilla spelet, det r drfr jag blir s otroligt besviken p de delar som r ogenomtnkta och i vissa fall skrattretande dliga.
Varenda kotte lovprisade spelet till skyarna. D frvntar man sig ett otroligt bra spel. Det r inget otroligt bra spel.
det r ju ett av f spel som man nstan vill rekommendera nn att kpa en ps4 bara fr just det, alla recensioner sger ju att det r ett bra spel, god of war r ett annat spel man kan kpa en ps4 bara fr att f chansen spela det..
du lter som en bitter mupp som inte uppskattar ett bra spel d, sorgligt.
Du fr sklart tycka vad du vill. Helt ok att inte lska spelet 10/10. Jag menar jag sjlv har blivit mer och mer kritiskt efter att ha klarat storyn och knner igen del av ditt gnll. Achievement och trophys r vrdelsa och side missions trkiga. Plocka blommor var inge kul och jag fattar inte varfr man lgger in snt i sitt spel. Hade jag skapat ett spel som red dead hade jag velat att folk skulle ha kul. Det finns INGEN som tycker det r kul att plocka sm blommor man knappt kan se. Sen r jag en completionist s det r drfr jag nd gr fr det. Och nr man vl r klar r det en ganska skn knsla. Svrt att frklara. Men typ att man ntligen bestigit mount everest. Spelets kontroll och tmligen lga tempo funkade bra under storyns gng som var 10/10 enligt mig. Men nr man skulle gra side missions blev det ofta irriterande och segt. Dr sjnk betyget lite fr mig. Och ska man lgga in MP ja d blir det ytterligare minus pong d den r fullstndigt vrdels.
Men tittar man p dina inlgg s knns det som mer smsaker och hndelser du str dig p och att du mste tnka lite sjlv vart man kper vapen, hur vapenhjulet fungerar, och att du blir wanted nr du rider runt med dda kroppar p sadeln. Knner inte heller igen buggar eller s, och har rligt talat inte sett speciellt mnga som haft dem problemen.
Ser inga problem med storyn heller
visst kanske lite random att dem hamnar p kuba men hela gnget faller ju fullstndigt samman och allting kraschar. Allt mellan relationerna och vart deras plats i det nya usa r liksom. Sen fr han ju tuberklos dr som r en ganska stor grej fr spelet. N tyckte inte det frstrde storyn ngot. Och PK uppfattade jag definitivt inte att det var och som sagt rockstar r PK samhllets fiende nummer ett med sina generaliseringar, vldsamma spel och frljligande av hela amerikanska samhllet. Bully, manhunt och GTA. Bara kika p diskussionerna som varit kring dessa spel. Och rockstar har aldrig vikit ifrn.
Du fr sklart tycka vad du vill. Helt ok att inte lska spelet 10/10. Jag menar jag sjlv har blivit mer och mer kritiskt efter att ha klarat storyn och knner igen del av ditt gnll. Achievement och trophys r vrdelsa och side missions trkiga. Plocka blommor var inge kul och jag fattar inte varfr man lgger in snt i sitt spel. Hade jag skapat ett spel som red dead hade jag velat att folk skulle ha kul. Det finns INGEN som tycker det r kul att plocka sm blommor man knappt kan se. Sen r jag en completionist s det r drfr jag nd gr fr det. Och nr man vl r klar r det en ganska skn knsla. Svrt att frklara. Men typ att man ntligen bestigit mount everest. Spelets kontroll och tmligen lga tempo funkade bra under storyns gng som var 10/10 enligt mig. Men nr man skulle gra side missions blev det ofta irriterande och segt. Dr sjnk betyget lite fr mig. Och ska man lgga in MP ja d blir det ytterligare minus pong d den r fullstndigt vrdels.
Men tittar man p dina inlgg s knns det som mer smsaker och hndelser du str dig p och att du mste tnka lite sjlv vart man kper vapen, hur vapenhjulet fungerar, och att du blir wanted nr du rider runt med dda kroppar p sadeln. Knner inte heller igen buggar eller s, och har rligt talat inte sett speciellt mnga som haft dem problemen.
Ser inga problem med storyn heller
visst kanske lite random att dem hamnar p kuba men hela gnget faller ju fullstndigt samman och allting kraschar. Allt mellan relationerna och vart deras plats i det nya usa r liksom. Sen fr han ju tuberklos dr som r en ganska stor grej fr spelet. N tyckte inte det frstrde storyn ngot. Och PK uppfattade jag definitivt inte att det var och som sagt rockstar r PK samhllets fiende nummer ett med sina generaliseringar, vldsamma spel och frljligande av hela amerikanska samhllet. Bully, manhunt och GTA. Bara kika p diskussionerna som varit kring dessa spel. Och rockstar har aldrig vikit ifrn.
Det r ju inte dr som...
...Arthur blir sjuk, om du menar Kuba. Sker innan det.
...Arthur blir sjuk, om du menar Kuba. Sker innan det.
Har du rtt i. Var ett tag sen jag spelade. Vet andra sidan ens om jag uppfattade nr
arthur faktiskt fick det. Symptomen kom ju men vart exakt han blev sjuk visste jag nog aldrig. Men visst dem symptomen kom redan innan kuba. Tydligen i ngot uppdrag p chapter 6 nr han blir hostad p av ngon ckelgubbe. Tycker fortfarande kuba delen r ok. Visar vl bara p hur t helvete allt gr fr gnget.
Har du rtt i. Var ett tag sen jag spelade. Vet andra sidan ens om jag uppfattade nr
arthur faktiskt fick det. Symptomen kom ju men vart exakt han blev sjuk visste jag nog aldrig. Men visst dem symptomen kom redan innan kuba. Tydligen i ngot uppdrag p chapter 6 nr han blir hostad p av ngon ckelgubbe. Tycker fortfarande kuba delen r ok. Visar vl bara p hur t helvete allt gr fr gnget.
En sjuk gubbe som r skyldig gnget pengar hostar p Arthur och smittar honom.
Ang. Kuba kan man vl tycka den biten var ganska trkig. Man gr ju inget direkt. Men Men... Det hela grundar sig p att man ska till Fiji eller nt, men stormen slr till och man hamnar p Kuba istllet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!