Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
Efter att ha kommit frbi buggen (eller min egen ofrstelse fr nr fan man kan f tillgng till sina vapen) s kommer nsta steg i vad som str mig som fan. Man rider frbi och ser t.ex. tv mn brkar, samt en kvinna r involverad. En av mnnen drar ett skjutjrn och mrdar kvinnan med ett skott rakt i pannan. Den andre mannen faller ihop i grt, medan man sjlv jagar efter mannen som avrttade kvinnan. Man buntar ihop honom och tnker att lagen ska ha sin rtta gng. Man brjar bra in honom mot sheriffen. MEN N.
Ngon jvel ser att man har buntat ihop mrdaren ver axeln och de springer ivg. Helt pltsligt r man efterlyst fr kidnappning. Mrdaren p ppen gata r inget problem. DU r brottslingen som "kidnappade" mrdaren genom att gripa honom. N. Det gr ju inte.
Systemet de har r s JVLA arbitrrt. Du kan inte ens frska frestlla dig hur fan du ska agera i random situationer. Det blir bara skrattretande till slut. r det ngot jag lrt mig i det hr spelet, s r det att aldrig involvera mig i situationer dr ngon flyr. DU kommer sluta som brottslingen om du konfronterar honom.
Jag har inte varit maken till mer kaotiskt spel. Det r snyggt gjort, eldstriderna r intensiva, men det sociala systemet? Fan s broken det r.
Ptja, detta systemet r helt t helvete. Det var en stor anledning till varfr jag inte valde att spela vidare efter att ha klarat storyn. Storyn var det enda roliga, men allt utanfr den r som sagt skit och trasigt.