2023-05-28, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Fylla p cores?

Skte runt lite p Google. Verkar vara som s att fr mycket mat s r hlsan bttre vid gun fights. Undernrd s r hlsan smre men karaktren r smidigare/snabbare. Kanske ngon som kan bekrfta. Vid normal vikt s r stamina och hlsa medel helt enkelt.

Kanske ska kpa det nd om det nd i slutndan inte mrks av s mycket. Gillar western temat och rdr 1 var ju grymt s lr ju gilla detta ocks. Satan vilken grafik det r p PC/series x/ps5. Speciellt p en vass PC s r det otroligt vackert.

Dremot konsolmssigt s ska upplsningen vara bttre p xbox series x jmfrt med ps5.
Jag har klarat spelat 2 gr, utforskat ihjl hela kartan, sidequests osv men det du skriver om har jag aldrig lagt nn vikt vid, s jag undrar verkligen hur mkt de pverkar. Pverkat mig 100% iaf. Det finns ju mat o dryck som maxar ditt liv, stamina och dead eye (frmga att sakta ner tiden), det lr man sig otroligt fort!

Jag har krt p Xbox one X. Vet ej hur upplsningen r p de nyare konsolerna, men ngon next-gen update har spelet ej ftt s fpsen r ofrndrad. Vill man ha en maxad grafisk och flytande upplevelse r ju en PC med lite extra mods det ultimata valet! Sinnessjukt vackert av vad jag sett p youtube. Men allts det r grymt, grymt snyggt p One X med, 30 fps osv.
Citera
2023-05-28, 23:51
Medlem
GreenBastards avatar
Tnkte spela en andra genomspelning nu. Ngon som lyckats hitta alla dino ben utan att ha kollat p ntet? Frsta genomspelningen gav jag fan i dino benen d det verkade alldeles fr tidskrvande. Jag tycker de kunde ha lagt in lite fler ledtrdar om var benen kan vara. tminstone ngon form av kryptisk karta.
Citera
2023-05-29, 00:17
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Tnkte spela en andra genomspelning nu. Ngon som lyckats hitta alla dino ben utan att ha kollat p ntet? Frsta genomspelningen gav jag fan i dino benen d det verkade alldeles fr tidskrvande. Jag tycker de kunde ha lagt in lite fler ledtrdar om var benen kan vara. tminstone ngon form av kryptisk karta.

Tur det finns youtube till sna grejer, inte en chans att man hade orkat leta igenom hela kartan. Hller med om att beskrivning om var de fanns var mycket bristfllig.
Citera
2023-05-29, 11:08
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tur det finns youtube till sna grejer, inte en chans att man hade orkat leta igenom hela kartan. Hller med om att beskrivning om var de fanns var mycket bristfllig.

Det trkiga r ju dock att det inte blir s utmanande om man ska kolla youtube fr varje ben man vill hitta. D hade man ju lika gjrna kunnat f en exakt punkt p kartan fr varje ben. Jag gjorde alla challenges, hittade alla skatter och gjorde alla sidouppdrag som jag kom ver, nd hittade jag bara fyra dinosaurie ben under frsta genomspelningen.
Citera
2023-05-29, 15:53
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Det trkiga r ju dock att det inte blir s utmanande om man ska kolla youtube fr varje ben man vill hitta. D hade man ju lika gjrna kunnat f en exakt punkt p kartan fr varje ben. Jag gjorde alla challenges, hittade alla skatter och gjorde alla sidouppdrag som jag kom ver, nd hittade jag bara fyra dinosaurie ben under frsta genomspelningen.

Hller med, r liknande i tex God of war alla jkla korpar man ska hitta tex. Hittade knappt hlften utan youtube.
Citera
2023-05-29, 18:49
Medlem
guderis avatar
Citat:

Vissa dinoben r svrare n andra att hitta, d de befinner sig p lite knepiga stllen typ bergsomrden man egentligen inte har ngon anledning att springa runt p. Dock fr den som inte vet s funkar ju Eagle eye att se benen p lite lngre hll, precis som ledtrdarna fr legendary animals.
Citera
2023-05-29, 19:04
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vissa dinoben r svrare n andra att hitta, d de befinner sig p lite knepiga stllen typ bergsomrden man egentligen inte har ngon anledning att springa runt p. Dock fr den som inte vet s funkar ju Eagle eye att se benen p lite lngre hll, precis som ledtrdarna fr legendary animals.

Jo helt klart r vissa svrare att hitta n andra men det knns nd som man mste g runt p nstan varje kvadratmeter av kartan inklusive grottor och hl fr att hitta alla. Jag gjorde som jag skrev innan alla legendary animal, challenges och treasure hunts, trots det hittade jag bara fyra. S sprungit runt med eagle eye har jag ju helt klart gjort. Nr de nd har lagt in det som en riktig quest med cutscene kunde de lagt till ngon karta eller ngot i den stilen.
Citera
2023-07-14, 06:41
Medlem
Citat:

Youtube r ett utmrkt hjlpmedel men vill ven tipsa om den hr sidan som summerat alla olika platser p kartan fr dinosaurieben, legendary animals, skattkartor, unika freml osv. Perfekt fr den utan ork att leta upp allt p egen hand men rekommenderar det inte innan man frst spelat igenom storyn en gng pga uppenbara spoilers. Det hr spelet r trots allt nd vrt att spelas om ett antal gnger.

https://www.ign.com/maps/red-dead-redemption-2/world
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-07-14 kl. 06:56.
Citera
2023-07-22, 14:20
Medlem
GreenBastards avatar
Nu spelade jag igenom spelet en andra gng och det var lika roligt nu, jag lyckades fixa legend of the east redan i kapitel 3, sen var det ungefr som god-mode rakt igenom spelet.

Jag tycker dock att svrighetsgraden i strider borde va svrare. Nr man dr s r det ju oftast att man missar vad man ska gra i ngot uppdrag eller nr man blir attackerad av en puma som man inte ser. Det knns ju nstan som dead-eye blir alldeles fr OP p PC, snakes oil och mediciner som boostar dead-eye r ju ocks lite vl ltt att hitta.
Citera
2023-08-23, 20:09
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Kpte precis shotgun Pamphlet i Fence. Kostade 1850 dollar. Jag begriper verkligen inte vad jag har kpt? Vad fan anvnds den till?
Citera
2023-08-23, 20:22
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Kpte precis shotgun Pamphlet i Fence. Kostade 1850 dollar. Jag begriper verkligen inte vad jag har kpt? Vad fan anvnds den till?

"crafta" speciell ammunition tex explosive slugs.
Citera
2023-08-23, 20:54
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
"crafta" speciell ammunition tex explosive slugs.

Ahaa, och det kunde man inte utan den pamphlet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in