2023-04-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Nr jag skrev det hade jag inte ens spelat klart frsta kapitlet. Sen gav jag spelet ett nytt frsk och orkade spela 40% av storyn, kom till kapitel 4 nr man r i Saint Denis. Fann varken storyn eller gameplayet underhllande.

Aokej, om du kom s lngt s var det nog inte fr dig helt enkelt. Hller med om att vissa moment om att du mste klappa hsten eller tvtta den var lite seg, men tyckte storyn var hur bra som helst. S annorlunda man kan tycka !
Citera
2023-04-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Assassins Creed Origins/Odyssey/Valhalla r inte heller att frakta om man gillar 3.e Person och open world.

Det har du rtt i! Anledningen till att jag inte valde Assassins Creed-serien r att jag aldrig ngonsin har spelat den. Men den skulle skert ocks hamnat hgt upp p listan.
Citera
2023-05-02, 10:23
Medlem
AliPizzerians avatar
Fick nyligen Platinumtrofen till spelet p PlayStation. Jag kan nu d i fred. Ngon annan som har?
Citera
2023-05-02, 21:46
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
Fick nyligen Platinumtrofen till spelet p PlayStation. Jag kan nu d i fred. Ngon annan som har?

Japp, r fyra spel jag tagit platinum i Red dead redemption 1 & 2 och Last uf us 1 & 2.
Citera
2023-05-03, 01:30
Medlem
DrWangs avatar
r vid epilogen och jisses vilket bra spel. Jag har spelat brjan en gng tidigare och tyckte att allt var s segt och lngsamt. Nr man ger det hr spelet tid och blir fullstndigt immersed r det magiskt.

Bortsett frn storyn s r ju vrlden enorm och det finns s mycket att se och upptcka, mnga intressanta hndelser och karaktrer som man stter p genom sina ventyr.

Jag lskar AC spelen ocks men rockstars rdr 1 och 2 visar vgen genom att hlla en fantastisk hg kvalitet.
Citera
2023-05-03, 16:28
Medlem
Spelat igenom det 3 gnger nu och det r det bsta spel jag ngonsin spelat. lskar det.
Storyn r i toppen av all media jag konsumerat.
Filmer, spel, tv serier, bcker m.m.

nda spelat som ftt mig som vuxen man att grta pga det band man byggt upp med karaktrerna ( framfrallt Arthur) under spelets gng.

Kommer spela det en gng till efter jag lirat klart Witcher 3 (som ven det r ett jkligt bra spel).

10/10 cowboyhattar frn mig
Citera
2023-05-03, 18:56
Medlem
Bakaxels avatar
Jag instmmer, 10 av 10 romflaskor fr detta spel. Jag har mycket f negativa saker att sga om det, men s mnga positiva att jag ltt skulle skriva en liten ntt bok som typ dassboken.

En negativ sak r bland annat att man tvingas g lngsamt genom camp och i vissa situationer i uppdrag, jag blev vldigt frustrerad av det.

Jag knner absolut noll knslor fr western-estetik generellt och har aldrig fngats av den vrlden men det till trots s var det sann njutning att spela RDR2. Main storyn fngade mig frn frsta sekund och jag kunde inte lta bli att fortstta spela p i det formatet och spelade genom det p tre veckor. Ser nu fram emot att spela om det och f ta del av detaljrikedomen och att f vara en brutal variant av Arthur.
Citera
2023-05-04, 04:23
Medlem
guderis avatar
Tror jag skrivit det tidigare, men precis som Witcher 3 s r detta ett spel man br spela om. Problemet med frsta genomspelandet r att man inte knner karaktrerna s bra i brjan av spelet. Mycket av det som hnder i frsta kapitlen r mycket lttare att frst andra eller tredje gngen man spelar igenom. Dessutom s rekommenderar jag att spela igenom minst en gng dr man inte bara rushar main story, utan tar sig tid att gra allt och uppleva vrlden.
Citera
2023-05-11, 06:53
Medlem
fearreapers avatar
Ngon som lirar online? 🙂 skes ngon att ha ridandes med lngst solnedgngen, rna banker med mera, 🙂
Citera
2023-05-28, 09:33
Medlem
Magica-Lazios avatar
Mste man ta i detta spelet? Utan mat blir karaktren mager och fr mycket mat s blir karaktren ett fetto? r detta bara visuellt eller har det ngon annan pverkan p hlsan?

Det gamla rdr var rtt nice nr det begav sig. Ett av dom bttre open world spel jag har spelat. Men ja det dr med att hlla p och ta i rdr 2 knns som ett stressmoment?

r grymt sugen p spelet men har tvekat p.g.a. det dr med tandet som r ett strande moment.
Citera
2023-05-28, 09:43
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Mste man ta i detta spelet? Utan mat blir karaktren mager och fr mycket mat s blir karaktren ett fetto? r detta bara visuellt eller har det ngon annan pverkan p hlsan?

Det gamla rdr var rtt nice nr det begav sig. Ett av dom bttre open world spel jag har spelat. Men ja det dr med att hlla p och ta i rdr 2 knns som ett stressmoment?

r grymt sugen p spelet men har tvekat p.g.a. det dr med tandet som r ett strande moment.
Det finns en sdan mekanik men jag har aldrig brytt mig om det. tit nr jag behver fylla p cores bara. Tror jag tit frn campets gryta typ 2 gr, fr stmningens skull. Tyckte Arthur sg helt normal ut.
Spela det. nda open-world som r bttre r BOTW men RDR 2 r totalt stt ett bttre spel, ett msterverk. Bsta spel jag krt.
Citera
2023-05-28, 09:53
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusahlqvist
Det finns en sdan mekanik men jag har aldrig brytt mig om det. tit nr jag behver fylla p cores bara. Tror jag tit frn campets gryta typ 2 gr, fr stmningens skull. Tyckte Arthur sg helt normal ut.
Spela det. nda open-world som r bttre r BOTW men RDR 2 r totalt stt ett bttre spel, ett msterverk. Bsta spel jag krt.

Fylla p cores?

Skte runt lite p Google. Verkar vara som s att fr mycket mat s r hlsan bttre vid gun fights. Undernrd s r hlsan smre men karaktren r smidigare/snabbare. Kanske ngon som kan bekrfta. Vid normal vikt s r stamina och hlsa medel helt enkelt.

Kanske ska kpa det nd om det nd i slutndan inte mrks av s mycket. Gillar western temat och rdr 1 var ju grymt s lr ju gilla detta ocks. Satan vilken grafik det r p PC/series x/ps5. Speciellt p en vass PC s r det otroligt vackert.

Dremot konsolmssigt s ska upplsningen vara bttre p xbox series x jmfrt med ps5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in