Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-06-04, 19:24
Medlem
Denna rapporten r till dom som r nyfikna p special. Jag tycker sjlv att trippen verlag var vldigt plastig och skev. Det fanns inga inslag av att kunna g in i sig sjlv eller f ngra djupare spirituella upplevelser. Jag tror att drogen r otroligt kul fr dom som gillar att skeva ur totalt och se hftiga saker.
Men till dom som trippar fr att upptcka eller utforska rder jag er starkt att leta p riktig syra istllet. En miljon gnger djupare.

Detta utspelar sig i Nangijala, en plats dr enhrningar betar fritt och alla r glada och snlla. I en djup trollskog dr tomtarna spelar bongos dygnet runt.

Jag har ingen aning om vart lapparna kom ifrn men man lade dem som en snus under lppen.
Innan trippen mdde jag redan rtt s dligt d jag blandat grs med alkohol vilket jag kan bli lite illamende av, hade ven tagit 2 st pre-workout tabletter som frtte snder magen en aning.
Jag valde att ta dels lapp d jag redan mdde lite kasst, tnkte att jag d endast skulle f knna lite p effekterna bara och kanske ha lite roligare. (Trodde jag ja...)

Stod och dansade p main medan lappen lg under lppen, efter ett tag blev jag rtt s trtt och vi gick bort och satte oss nere vid vattnet. Jag brjar bli rtt s snurrig, tnker att jag kanske mr bttre ifall jag badar. I hopp om att veta vilket som r upp hoppar jag i vattnet och kan inte lta bli att skrika av kylan, otroligt uppfriskande var det eftert i alla fall!
En av mina vnner undrar om jag vill ha lite trollbrygd (coca cola). Det lter otroligt spnnande s vi drar upp till campet. Efter jag druckit upp trollbryggden brjar allt skeva till rejlt, allting brjar rra p sig och det kommer en gubbe gendes invirad i en filt, han frgar om vgen till dit musiken lter, vi frklarar vgen men han kommer p att han r hungrig s vi bjuder p korv istllet! Helt pltsligt vnder han sig till mig, sger mitt namn och vad tror du om den hr teorin, gr vrsta utlggningen som jag uppfattar som ett helt annat sprk, jag blir helt chockad ver att han ens vet vad jag heter och frvirringen r total. Sen gr han. Jag blir lite rdd.

Vi beslutar oss fr att g till chillen men det r som en vgg av energi dr och jag kan inte g in, det blir bara fr mycket, samma sak hnde vid dansgolvet. Jag knde mig otroligt skygg och knslig.
Jag gr och stter mig ensam vid vattnet istllet och kollar runt p allting. Mossan ser ut att vara av plast, pinnar p marken rr sig som ormar, grenarna flyter ihop, molnen morphas, ett tag flyter allting ihop till ett kantigt fraktal-liknande mnster.
Jag har ett kraftigt illamende som sitter i halsen och det r det som str mig, jag vill verkligen inte spy.
Jag lgger mig ner i mossan ett tag och kollar p soluppgngen, det r som att jag tappar greppet om verkligheten, allt faller snder och det knns som att solen ska ta upp mig. Jag ligger still en stund och lter det hnda. Det infinner sig ett lugn nr jag fr vara dr sjlv och frsvinna bort i knslan.
Det r dock inget sjlsligt som intrffar, hela ruset r plastigt och konstigt, jag flyter inte ihop med evigheten jag faller bara samman.
Jag frsker dricka vatten men flaskan r fr tung och mina hnder smlter nert.

Efter ett tag kommer tv personer jag kt till festen med ner till platsen och dom sger nej fyfan nu kommer vi igen. De hade tagit lapp var ngra timmar tidigare n mig och jag frgar om det brjar lugna sig fr dom, de sger nej fyfan det tar aldrig slut. Jag blir lite rdd men dom hr tv tomtarna brjar skeva ur som tokar nere vid vattnet och jag kan inte gra annat n att skratta. Jag blir mindfuckad som fan och det r kul fr man fattar verkligen ingenting. Det kommer ner tv killar till jag aldrig sett frut som ocks hade tagit special (gubben med filten hade tagit det med). Dom r skeva som fan, allt r skevt.
Det r som att det aldrig tar slut, nr man tror att det brjar lugna sig lite ser man dom dr jvla fraktalerna igen. Allt gr bara runt, eskalerar som eko och byggs p. Lager p lager.
Platsen vi r p r s trippig i sig s man vet inte vad som r vad, jag undrar om jag alltid kommer m shr, eller ifall frvirringen och ngesten kommer stanna kvar nr trippen r slut.
Jag kan hantera ruset s lnge jag r ensam och fr g in i mig sjlv men hela tiden kommer det ner ngon till vattnet. Allt r bara fr mycket och min strsta rdsla r nog egentligen ifall ngon skulle tycka jag var lskig om jag krktes, d jag sjlv tyckte att det var det lskigaste som skulle kunna hnda.

Jag gr upp till campet en stund och dr sitter 4 pers som r sjukt skeva, jag frstr inte ett ord av vad dom sger, det r som att dom pratar ett annat sprk och eftersom jag upplever att jag str gr jag ivg igen.
Jag gr och kollar p soluppgngen, nu har ruset lugnat sig lite och det r s otroligt magiskt. En spegelblank kllvatten sj med dimma ver, solen spricker upp och speglar sig i vattnet med morgonljuset. Det var verkligen en sdan naturbild fotografer fr leta ihjl sig efter.
Allt ser magiskt ut, jag vet inte om det r naturen i sig som ser ut s eller om det r fr att jag trippar. Sjukt vackert r det i alla fall. Jag spenderar resten av morgonen p en filt i solen, frsker sova men det r totalt omjligt.

Jag mr rtt bra efter trippen, jag knner mig hrdad. Jag skulle nog kalla upplevelsen fr en snedtripp d jag hela natten slogs med min ngest. Jag lrde mig dock att acceptera den, vga knna den och det gick upp fr mig mer och mer inombords att allt r ok. ngest r inte farligt, det r bara obehagligt om man tillter sig sjlv att vara rdd.
Citera
2013-06-04, 19:47
Medlem
BattleSmurfs avatar
Har aldrig haft en riktig snetripp, s kan kanske inte uttala mig, men rent spontant tycker jag inte att det du beskriver lter som en snetripp, utan bara en vanlig tripp som var lite dlig d och d. Trippar brukar g lite upp och ner fr mig ocks.

Jag r ocks lite amazed ver att du ens fick effekt p 1/4 lapp! Vet folk som knappt trippar p en hel

Rapporten var okej, bra skriven men kunde varit mycket mer utfrlig och detaljerad tycker jag. 3/5
Citera
2013-06-04, 20:03
Medlem
Psychoramas avatar
Mycket intressant och bra lttlst! 5/5 lappar ! Haha diggar inledningen

Va synd att jag inte kunde hnga med p det hr eventet SearchSurvive.. Nsta gng s!

Undrar vad Special igentligen innehller? Efter jag lst det hr s lter det ju INTE som att Special skulle vara en LSD analog, snarare ngon nBOME-variant? Verkar inte som att det va en s givande tripp..

Som du sger, det r nog bttre att hlla sig till vanlig LSD.
Citera
2013-06-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Har aldrig haft en riktig snetripp, s kan kanske inte uttala mig, men rent spontant tycker jag inte att det du beskriver lter som en snetripp, utan bara en vanlig tripp som var lite dlig d och d. Trippar brukar g lite upp och ner fr mig ocks.

Jag r ocks lite amazed ver att du ens fick effekt p 1/4 lapp! Vet folk som knappt trippar p en hel

Rapporten var okej, bra skriven men kunde varit mycket mer utfrlig och detaljerad tycker jag. 3/5

verlag s var hela kvllen mestadels ngestfylld och obehaglig, snedtripp eller inte, tappade fotfstet helt om verkligheten stundtals, hade hela tiden en underliggande rdsla ven om man skrattade t allt ibland.
Men det berodde sklart p att jag inte mdde helt bra innan jag tog lappen s dr fr jag allt skylla mig sjlv. Lxan lrd!

Fattar inte heller hur fan jag kunde bli s trippad.. Har tidigare tagit normaldoser av bde syra och svamp och det var inte ens i nrheten av denna frvirring! Men de som hade tagit 1/2 lapp var riktigt trippade ocks s det var nog rtt starka lappar.
Citera
2013-06-04, 20:17
Medlem
Shine_s avatar
Lysande rapport, tycker verkligen du lyckats beskriva Specials skevhet, mycket bttre n vad jag lyckats med. Hllar med om allt du skriver om substansen i princip, tyckte ocks den saknade ngot viktigt som du lyckas beskriva alldeles utmrkt. Du fr 5/5 av mig.
Citera
2013-06-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Mycket intressant och bra lttlst! 5/5 lappar ! Haha diggar inledningen

Va synd att jag inte kunde hnga med p det hr eventet SearchSurvive.. Nsta gng s!

Undrar vad Special igentligen innehller? Efter jag lst det hr s lter det ju INTE som att Special skulle vara en LSD analog, snarare ngon nBOME-variant? Verkar inte som att det va en s givande tripp..

Som du sger, det r nog bttre att hlla sig till vanlig LSD.

Chansar p ngon nbome d det var sjukt visuellt och lappen las som snus blandat med ngot konstigt, griskiss kanske :P Tyckte inte att det liknademin upplevelse p LSD fr fem re.
Jvligt jobbig bodyload ocks!

Glmde nmna att jag fick en allergisk reaktion dagen efter trippen, fick rda sm utslag som vandrade runt p kroppen och blossade upp, blev helt flammig och varm.
Det r inget farligt nr det stter sig sdr i huden bara, pratade med lkare. Det kan sklart ha med ngot annat att gra men var frsiktiga folks med oknda kemikalier!
Senast redigerad av SearchSurvive 2013-06-04 kl. 20:27.
Citera
2013-06-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Lysande rapport, tycker verkligen du lyckats beskriva Specials skevhet, mycket bttre n vad jag lyckats med. Hllar med om allt du skriver om substansen i princip, tyckte ocks den saknade ngot viktigt som du lyckas beskriva alldeles utmrkt. Du fr 5/5 av mig.

Tack! Precis det jag ville frmedla!
Det skulle vara s trkigt ifall folk fastnade i att tro att det dr r att trippa, fr att man kanske inte fr tag p annat..
nr det finns s mycket hftigare saker att uppleva!
Citera
2013-06-04, 20:44
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SearchSurvive
verlag s var hela kvllen mestadels ngestfylld och obehaglig, snedtripp eller inte, tappade fotfstet helt om verkligheten stundtals, hade hela tiden en underliggande rdsla ven om man skrattade t allt ibland.
Men det berodde sklart p att jag inte mdde helt bra innan jag tog lappen s dr fr jag allt skylla mig sjlv. Lxan lrd!

Nu vill jag ju sklart inte etikettera din tripp, som du frsts har upplevt helt individuellt. Det kanske var en snetripp, vad vet jag! Men de snetrippar som jag har lst om hr i tripprapporter har varit, i brist p bttre ord, vrre. Jag kan dock knna igen mig helt nr du sger att man tappar fotfstet om verkligeheten, det har hnt mig med p en lapp special, och om jag inte skulle varit ute p en ng med goda vnner lngt frn civilisationen s kan jag tnka mig att det skulle ha varit mycket obehagligt och ngestfyllt. Obehag har jag ocks upplevt under flera trippar, men det har till 100% berott p dligt set & setting, och det brukar hjlpa att bara byta milj ett tag eller komma bort frn folk.

Citat:
Fattar inte heller hur fan jag kunde bli s trippad.. Har tidigare tagit normaldoser av bde syra och svamp och det var inte ens i nrheten av denna frvirring! Men de som hade tagit 1/2 lapp var riktigt trippade ocks s det var nog rtt starka lappar.

Det kanske berodde p hur ni mdde? Om det var p en festival, vilket jag tyckte det lt som, s brukar man ju supa en jvla massa, rka p, sova dligt, ta dligt osv, det kan kanske ha bidragit till att du upplevde trippen som stark p en sn lg dos. Men det r ju inget fel med att f en stark tripp p lga doser, ekonomiskt ju!
Citera
2013-06-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Nu vill jag ju sklart inte etikettera din tripp, som du frsts har upplevt helt individuellt. Det kanske var en snetripp, vad vet jag! Men de snetrippar som jag har lst om hr i tripprapporter har varit, i brist p bttre ord, vrre. Jag kan dock knna igen mig helt nr du sger att man tappar fotfstet om verkligeheten, det har hnt mig med p en lapp special, och om jag inte skulle varit ute p en ng med goda vnner lngt frn civilisationen s kan jag tnka mig att det skulle ha varit mycket obehagligt och ngestfyllt. Obehag har jag ocks upplevt under flera trippar, men det har till 100% berott p dligt set & setting, och det brukar hjlpa att bara byta milj ett tag eller komma bort frn folk.

Det kanske berodde p hur ni mdde? Om det var p en festival, vilket jag tyckte det lt som, s brukar man ju supa en jvla massa, rka p, sova dligt, ta dligt osv, det kan kanske ha bidragit till att du upplevde trippen som stark p en sn lg dos. Men det r ju inget fel med att f en stark tripp p lga doser, ekonomiskt ju!

Nej jag frstr vad du menar. Hade bara uppfattningen av att snea var nr man kom till ett tillstnd man upplevde som obehagligt eller ngestladdat. Kan ju vart s att det var mest bodyloaden som gjorde att jag mdde dligt.

Det var frsta dagen, hade druckit lite whiskey, rkt 4 bloss kanske s var inte helt trasig iaf
Jag tror att hela miljn bidrog, allt var s trippigt i sig samt att det var s sjukt mycket visuals, har bara ftt hallucinationer nr man fokuserar p ngot tidigare, p special var det s tydligt, saker skruvade sig och ls verallt! Satt i kanske 6 timmar. Men jag r ganska liten och knslig p substanser verlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in