Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-08, 14:24
  #1
Avstängd
JeanPierres avatar
Är det nån som har koll på om det kommer visas nån modern klassiker i repris snart nu när Jurassic park fått nypremiär? Nåt som skulle vara underbart vore att få se Saving private ryan på stor duk oavsett om den skulle vara i 3D eller inte Terminator annars.
Citera
2013-06-08, 15:43
  #2
Medlem
http://www.sfi.se/cinemateket

Håll utkik efter vad Cinemateket i Malmö, Göteborg och Stockholm visar.
Citera
2013-06-08, 15:57
  #3
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafaroptia
http://www.sfi.se/cinemateket

Håll utkik efter vad Cinemateket i Malmö, Göteborg och Stockholm visar.

Fast nu tror jag inte det är sådana klassiker som efterlyses, utan storfilmer gjorda för en bred publik.
Citera
2013-06-08, 16:18
  #4
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fast nu tror jag inte det är sådana klassiker som efterlyses, utan storfilmer gjorda för en bred publik.

Fast Cinemateket visar ju filmer av alla slag.

De har visat just Jurassic Park, Terminator, Terminator 2: Judgment Day, Lost Highway, Apocalypse Now, Close Encounters of the Third Kind, Gudfadern-trilogin, Black Hawk Down, Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Rocky och Alien där för att ta några exempel.
__________________
Senast redigerad av Stvrmzeit 2013-06-08 kl. 16:22.
Citera
2013-06-08, 16:20
  #5
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Fast Cinemateket visar ju filmer av alla slag.

De har visat just Jurassic Park, Terminator, Terminator 2: Judgment Day, Lost Highway, Apocalypse Now, Close Encounters of the Third Kind, Gudfadern-trilogin, Black Hawk Down, Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Rocky, Jurassic Park och Alien där för att ta några exempel.

Det var mera än jag visste, å andra sidan är det evigheter sedan som jag besökte Cinemateket och då gick inte den typen av filmer, eller så blundade jag för dom.
Citera
2013-06-08, 16:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fast nu tror jag inte det är sådana klassiker som efterlyses, utan storfilmer gjorda för en bred publik.

Terminator och Jurassic Park har jag sett där iaf. Men precis som föregående talare skriver, Cinemateket visar ganska mycket. Norska tror jag tom. visar ännu fler modernare klassiker..
Citera
2013-06-08, 16:27
  #7
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafaroptia
Terminator och Jurassic Park har jag sett där iaf. Men precis som föregående talare skriver, Cinemateket visar ganska mycket. Norska tror jag tom. visar ännu fler modernare klassiker..

Kul initiativ av dom och skoj för dom som är attraherade av "moderna klassiker", själv såg jag mest äldre filmer då jag hade medlemskap där.
Citera
2013-06-08, 19:26
  #8
Avstängd
JeanPierres avatar
Javisst fan, Terminator 2 finns ju i 3D men den är väl gjord för nån nöjespark?
Citera
2013-06-08, 19:28
  #9
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Javisst fan, Terminator 2 finns ju i 3D men den är väl gjord för nån nöjespark?

Stämmer bra det!
Citera
2013-06-08, 20:45
  #10
Avstängd
JeanPierres avatar
SF visar bara nyaste nytt idag, jävla dålig stil måste jag säga. I andra länder får äldre filmer nypremiär, nån som vet varför det inte är likadant här?
Citera
2013-06-08, 21:05
  #11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
SF visar bara nyaste nytt idag, jävla dålig stil måste jag säga. I andra länder får äldre filmer nypremiär, nån som vet varför det inte är likadant här?

Kan du inte gå på Cinemateket som tagits upp här?
Citera
2013-06-08, 21:49
  #12
Avstängd
JeanPierres avatar
Nej, har faktiskt ingen möjlighet att göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback