Citat:
Ursprungligen postat av
antonin
Jag sitter och tittar lite smått på Madeleines bröllop som direktsänds på SVT och stör mig något fruktansvärt på det hela. Varför sänds skiten på SVT överhuvudtaget? Varför ska vi skattebetalare betala själva brölloppet? En annan sak som slog mig under dagen när jag tänkte på monarki som fenomen var att det i alla något sånär progressiva länder var avskaffat, kasnke med något undantag. Det är typ Europa, mellanöstern och några småländer till där man fortfarande envis med det hela.
Avskaffa skiten genast, alternativt låt dem som tycker om spektaklet betala för det. Enkelt ordnat med folkomröstning. Vill man ha kvar kungahuset kan man betala och vill man inte slipper man.
För att reta upp alla kryptokommunister och landsförrädare runt omkring så att de dummaste kryper fram som du gör. Sedan slår man er i järn och skickar er till saltgruvorna.
Leve Konungen och Fosterlandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
antonin
Varför sänds skiten på SVT överhuvudtaget?.
Varför sänder SVT idrott som landskamper, VM-turneringar, olympiska spel eller melodifestivaler? Jo för att det finns ett allmännintresse bland folk att se det. Samma med detta bröllop.
Personligen hatar jag melodifestivalen och har totalbojkottat skiten i minst femton år men jag förstår ändå att man sänder det.
Citat:
Ursprungligen postat av
antonin
Varför ska vi skattebetalare betala själva brölloppet?.
Det gör vi inte. Kungen betalar detta bröllop.