Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-11-15, 19:41
Medlem
Jag har då inga förmågor men jag har stora problem med såna som har såna. Jag tror Elvira Fisk kanske är synsk. Tror Thomas Di Leva också är det, de är kanske vänner, vad vet jag?
Citera
2024-11-17, 12:47
Medlem
gyttjans avatar
Jag kan boxa som lucky luke skjuter, spegel hinner inte registrera, som neo i matrix filmerna fast snabbare. bäst att inte slå mot någons huvud om jag behöver försvara mig, ibland har jag lite järnnäve också. Men min morfar Gunnar imponerar mer, en gång veva han med arm så fort att det såg ut som en klocka/cirkel med huvuden runt, han kan nog kasta en tennisboll till månen, en riktigt matrix hacker.
Citera
2024-11-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyricalAssasin
När jag spelar spel, vilket jag ofta inte gör, så vet jag att jag antingen kommer förlora eller vinna.

Shit. Saida, släng dig i väggen.
Citera
2024-11-18, 08:49
Medlem
Citat:
Jag har i stort sett hela mitt liv inte trott ett smack på övernaturliga krafter och allt sånt bullshit, men många gånger får jag dock Deja vu och vet om att telefonen ska ringa några sekunder innan den ringer, jag vet vad folk vill innan dem öppnar sin mun, jag har alltid rätt om en människas karaktär och deras agenda direkt när jag tar dem i hand. Har alltid ignorerat detta förrän nu som jag börjar tänka på det. Min mamma berättade för mig att inom vår släkt på hennes sida kunnat se framtiden och även kunnat se, kommunicera med dem döda. Min mamma såg sin mormor flera timmar innan hon fick reda på att hon hade dött, har aldrig trott på detta och bortfärdat det.
Jag vill alltid försöka förklara allting på bästa sätt vetenskapligt, men just nu vet jag bara inte, finns det studier om sånt här?
Just nyss tänkte jag att min sambo kommer jobba över en timme och vips en halvtimme senare får jag sms om att hon slutar en timme senare.
När jag spelar spel, vilket jag ofta inte gör, så vet jag att jag antingen kommer förlora eller vinna.
Igår visste jag säkert att jag skulle förlora, men jag chansade ändå och litade inte på mina instinkter, men idag vann jag tillbaka det jag förlorade plus lite mer, vid tillfället visste jag att jag skulle vinna.
Freaky eller vad, så vad tycker ni, bör jag lita mer på mig själv och kanske utveckla starkare förmågor eller bara skita i det och försöka söka en vetenskaplig förklaring?

Bara du vet om.du har förmågor eller inte. Du behöver inte ifrågasätta det, för ingen här kommer kunna svara på det utom du själv, då vi inte känner dig.

Se och du kan känna in mer specifika saker. Det vill säga saker som är så detaljerade att folk inte kan säga att det var en "slump".
Citera
2024-11-18, 11:11
Medlem
Citat:
Jag har i stort sett hela mitt liv inte trott ett smack på övernaturliga krafter och allt sånt bullshit, men många gånger får jag dock Deja vu och vet om att telefonen ska ringa några sekunder innan den ringer, jag vet vad folk vill innan dem öppnar sin mun, jag har alltid rätt om en människas karaktär och deras agenda direkt när jag tar dem i hand. Har alltid ignorerat detta förrän nu som jag börjar tänka på det. Min mamma berättade för mig att inom vår släkt på hennes sida kunnat se framtiden och även kunnat se, kommunicera med dem döda. Min mamma såg sin mormor flera timmar innan hon fick reda på att hon hade dött, har aldrig trott på detta och bortfärdat det.
Alltså är det inte bullshit
Citat:
Jag vill alltid försöka förklara allting på bästa sätt vetenskapligt, men just nu vet jag bara inte, finns det studier om sånt här?
Står i annan tråd här.
Citat:
Igår visste jag säkert att jag skulle förlora, men jag chansade ändå och litade inte på mina instinkter, men idag vann jag tillbaka det jag förlorade plus lite mer, vid tillfället visste jag att jag skulle vinna.
Även i militärforskarboken står det att parapsykologiska förmågor inte går att använda till finansiell egen vinning på gambling.
/Men jag kom mycket bättre i Trivial Persuit då jag hade ledsnat på att aldrig hamna på pluppställena så jag började säga - högt - åt tärningarna vad de skulle bli. Shockade de andra då tärningarna gjorde som jag sa
/Då jag testade att säga travvinnare UTAN att satsa då "vann" jag 5-7 gånger insatsen
men då jag satsade riktiga pengar gick jag bara jämnt upp...
/Då jag förutspådde börsraset 1987 parapsykologiskt OCH beställde optioner på att börsen skulle ras, hade jag tjänat över 5 x insatsen snabbt om banken hade utfört mina beställningar, men det gjorde de inte!!! Jag fick inget skadestånd heller...
MEN då jag förutspådde IT-bubbelraset INTE para utan med logik, DÅ tjänade jag bra
Citat:
Freaky eller vad, så vad tycker ni, bör jag lita mer på mig själv och kanske utveckla starkare förmågor eller bara skita i det och försöka söka en vetenskaplig förklaring?
Det beror på vad du tänker göra med det.
Jag började bli ganska bra på att "veta" sportresultat och kom på att det inte skulle vara något spännande om jag skulle veta, så jag slutade träna...
Citera
2024-11-18, 12:07
Medlem
Jag har också förmågor ibland. Men de allra dummaste mest onödiga tyvärr.
Plötsligt stannar hjärnan tex.. väldigt kul och användbart..

Tröttnat på det där trötta uttrycket "du har en ängel på din axel".

Det tråkigaste i livet är andlighet.
Aldrig haft nytta av..
Citera
2024-11-18, 20:06
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Jag har också förmågor ibland. Men de allra dummaste mest onödiga tyvärr.
Plötsligt stannar hjärnan tex.. väldigt kul och användbart..

Tröttnat på det där trötta uttrycket "du har en ängel på din axel".

Det tråkigaste i livet är andlighet.
Aldrig haft nytta av..

Vilken av alla tillgängliga förmågor skulle du vilja ha? Folk med 13 sinnen orkar knappt existera längre.
Citera
2024-11-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vilken av alla tillgängliga förmågor skulle du vilja ha? Folk med 13 sinnen orkar knappt existera längre.

Kunna koppla bort precis allt och alla när jag vill. Enda som aldrig någonsin skulle hänt typ för människor.

Jasså du har med det där eller?
Det är energi på energi på energi plus alla andras energi hela tiden?
Citera
2024-11-19, 04:51
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Kunna koppla bort precis allt och alla när jag vill. Enda som aldrig någonsin skulle hänt typ för människor.

Jasså du har med det där eller?
Det är energi på energi på energi plus alla andras energi hela tiden?

Inte många på forumet kan någonting överhuvudtaget men skriva inlägg kan dom göra nog allt.
Citera
2024-11-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Din hjärna, precis som alla andras hjärnor, är en jävel på att beräkna, planera och analysera scenarion. Det är ungefär det som hela vår uppväxt går åt till, att utforska rummet vi lever i och att bli så bra på scenarioframställning och analys som möjligt.

När du skakar hand med någon så gör din hjärna tusentals scenarion, allt från att den här snubben är trevlig, han kommer dö i en tragisk brödrostolycka vid 88 års ålder eller han är en shape-shifter från en annan dimension som är här för att äta blåbär.
Sedan är det frågan om efterkonstruktion. Den du skakade hand med visade sig vara en blåbärsmunchande shapeshifter, men inte från en annan dimension utan bara från en annan planet. Då storstädar din hjärna bort all negativ data och förstärker den positiva datan. Så får den hjälp på traven i efterhand så varje gång du tänker på det här och särskilt varje gång du berättar det i en "Ja-sägande" miljö så kommer grejen bli mer och mer precis och mer och mer fantastisk.
"Jo, han var en shapeshifter och jag visste helt klart att övermogna blåbär var allt han var här för att käka"

Hjärnan är en cool pryl.
Ett varningens ord bara: När du lurar den och matar den med falska data som du sedan validerar på det här sättet så är det lätt att den drar vidare på det spåret och till sist är ALLT du tänker bara skevt och fel.
Precis som den kan läka sig så kan den också lura bort sig REJÄLT om man bara hjälper till lite grann och då är man snart helt fucked up och postar här om onda andar i medicinerna när man sitter på psyk och kvittrar på en gren!

Fakta på detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in