2005-06-08, 18:25
Medlem
baker1s avatar
Har några frågor angående GTA SA!

1. Hur får man kameran att ställa sig bakom bilen direkt! Ibland så är det irreterande att kameran är på sidan av bilen så länge efter man hoppat in!

2. Finns det några roliga cheats!

3. Hur får man fram motor ljud! Det låter ju inget om bilen. Däremot så låter det om alla andra bilar!

4. Berätta om bra grejer att veta när man lirar GTA SA!
Citera
2005-06-08, 19:21
Bannlyst
kört det några timmar, spring mycket! bråka mycket med händerna! ger bättre 'kondition' och 'slagstyrka'

nått jag tycker ör konstigt är att människorna ibland blir helt genomskinliga från vinklar och ibland är dom inte? nån som uplevt samma problem?
Citera
2005-06-08, 19:29
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baker1

1. Hur får man kameran att ställa sig bakom bilen direkt! Ibland så är det irreterande att kameran är på sidan av bilen så länge efter man hoppat in!

2. Finns det några roliga cheats!

3. Hur får man fram motor ljud! Det låter ju inget om bilen. Däremot så låter det om alla andra bilar!

4. Berätta om bra grejer att veta när man lirar GTA SA!
1. Jag skulle inte tro att det går eftersom att kameran är på sidan tills spelet känner av att CJ inte längre går till fots. För att spelet ska känna av detta så måste man sitta i bilen och börja köra iväg.

2. Ja. Kolla på www.gamefaqs.com där finns det en massa guider, fusk, kartor osv. Fast precis som i Vice City så är det i stort sett omöjligt att få 100 % completion om man fuskar.

3. Gasa när du sitter i bilen. Jag har aldrig upplevt att bilen inte låter när man kör (vilken jag antar att du gör) så det är min bästa gissning.

4. Spelet är mycket större än bara "storylinen". Det bästa är om du så snabbt som möjligt maxar Stamina och Muskler. Detta kan göras både på gym och runt om San Andreas. Ett smart sätt att öka stamina och muskler är att simma eller cykla. Vid simmning under vatten så ökar du även din syreupptagningsförmåga så att du kan vara under vattnet längre. Detta behövs i ett uppdrag i San Fierro. Vid cykling så ökar din "cykling skill" detta behövs om du vill klara triathlon-lopp och cykellopp. Sen är det bara att läsa på www.gamefaqs.com som jag tidigare skrev
Citera
2005-06-08, 19:54
Medlem
TredoXs avatar
Är sa ute på dator än?
Citera
2005-06-08, 20:01
Medlem
rallarsvings avatar
mm finns på bl.a. torrentbytes och dc.
Citera
2005-06-08, 20:23
Medlem
någon som vet om det går att lägga in egna Mp3'or till radion, som i Gta och Gta: Vice City? jag lyckades inte iaf...
Citera
2005-06-08, 20:43
Medlem
baker1s avatar
Tycker att kamera vinklarna är helt sjukt jobbiga i GTA SA! Har lirat några timmar nu och det blir fan inte lättare! Har lirat både gta3 och vice city och har aldrig upplev dom som svårspelade! Men i GTA SA så är det betydligt svårare! Nästan så man undrar vad dom håller på med på Rockstar!
Citera
2005-06-08, 20:57
Bannlyst
Nån annan som har problem med grafiken? Det är ju fan sämre grafik än i vice city, och man måste ha alla inställningarna på low annar laggar det fram. Det behövde man inte i VC. Och det går ju fan inte att styra med alla jäkla vinklar. Det är ju fan ospelbart.
Citera
2005-06-08, 21:12
Medlem
Nachtmystiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baker1

Använd frågetecken!

Jag har det visserligen bara till PS2, men testa att titta snabbt bakom bilen och tillbaka när vinkeln inte är rak, alltså med kameran, inte med Carl! Det funkade vill jag minnas!
Citera
2005-06-08, 21:35
Medlem
baker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gTab
Nån annan som har problem med grafiken? Det är ju fan sämre grafik än i vice city, och man måste ha alla inställningarna på low annar laggar det fram. Det behövde man inte i VC. Och det går ju fan inte att styra med alla jäkla vinklar. Det är ju fan ospelbart.

Håller med grafiken är inte bra! Laggar i och för sig inte för mig! Och kamera vinklarna är super irreterande! Tror att jag inte kommer att lira så mycket mer! Tur att man inte har köpt skiten i varje fall!
Citera
2005-06-08, 22:16
Bannlyst
Detta med vinkel går ju att ändra, jag har gjort att uppåtpil är gas oxå, samt styra med musen, samt vänt tillbaka axis på musen till normal

så när jag kör SA så är det exakt som i Vice city nu, märker ingen skilland med störiga vinklar. ett tips är att springa som attan, du förbränner fett, ta sallad menyn när du käkar, pumpa vikter

Sen köpa en grym street outfit, tatuera hela dig och du är redo för gatan
Citera
2005-06-08, 22:21
Medlem
Frangsters avatar
Nån som kan berätta vilken tangent target på närsmaste person är? Denna funktion fanns i de tidigare spelen, så jag antar att den finns här med. Men kan hittar den inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in