2013-06-18, 02:01
Medlem
plingplong007s avatar
Tjenare Flashback! Jag har för en tid sedan bestämt mig för att köpa en bärbar dator (Mac) för att skapa lite musik på hobby nivå. Problemet är att jag är helt vilse i denna stora djungel av utbud. Jag har 0 koll och då menar jag verkligen 0 koll!

Det är två saker jag behöver hjälp med:

1. Vilken Mac behöver jag köpa för att kunna skapa lite musik på hobby nivå? Det finns ju en Mac som kostar över 18000 kr och är en "musikdator". Behövs den verkligen för att skapa musik på hobby nivå? Finns det några finesser som jag måste ha i datorn? Vad rekommendera ni?

2. Jag har flera bekanta som använder fl studio. Det känns som det bästa programmet även för mig och det är med det programmet jag ska använda för att skapa min musik. Dock finns det olika sorters av fl studio. Vad är skillnaden mellan dessa? Vilken tycker ni jag ska använda för att skapa min musik?

Hoppas ni kan besvara mina frågor!
Citera
2013-06-18, 02:17
Medlem
BenAsslicks avatar
Fl är ju inte speciellt tungdrivet så klipp vilken macbook pro som helst från blocket/tradera så kan du spara dig runt tiotusen eller så.
Citera
2013-06-18, 04:19
Medlem
claymanns avatar
Om det vore så enkelt.. Äger själv en mac och fl fungerar inte på mac, man får använda logic. Annars kan man väl installera windows om man orkar.....
Citera
2013-06-18, 08:26
Medlem
Varför inte bara köpa en betydligt billigare PC med Windows om du ändå ska köra FL studio?
Om du nu måste ha en Mac så känns Logic som ett bättre alternativ än FL.
Citera
2013-06-18, 14:26
Medlem
FL finns mig veterligen inte till Mac, du får köra Logic eller köpa en PC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in