Tjenare Flashback! Jag har för en tid sedan bestämt mig för att köpa en bärbar dator (Mac) för att skapa lite musik på hobby nivå. Problemet är att jag är helt vilse i denna stora djungel av utbud. Jag har 0 koll och då menar jag verkligen 0 koll!
Det är två saker jag behöver hjälp med:
1. Vilken Mac behöver jag köpa för att kunna skapa lite musik på hobby nivå? Det finns ju en Mac som kostar över 18000 kr och är en "musikdator". Behövs den verkligen för att skapa musik på hobby nivå? Finns det några finesser som jag måste ha i datorn? Vad rekommendera ni?
2. Jag har flera bekanta som använder fl studio. Det känns som det bästa programmet även för mig och det är med det programmet jag ska använda för att skapa min musik. Dock finns det olika sorters av fl studio. Vad är skillnaden mellan dessa? Vilken tycker ni jag ska använda för att skapa min musik?
Varför inte bara köpa en betydligt billigare PC med Windows om du ändå ska köra FL studio?
Om du nu måste ha en Mac så känns Logic som ett bättre alternativ än FL.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!