Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Du menar alltså att du käkat benzo i månader utan beroende? Doser substans och hur länge mer exakt? Jag har själv käkat benzo i någon månad och det är inte så svårt att sluta med om man äter det av en anledning.
Ja, det är det jag menar. Och som jag tycker är lite märkligt, baserat på bl.a det som någon skrev tidigare i tråden om att hjärnan fysiskt förändras efter långtidsbruk av benzo och andra GABA-droger.
Som exempel gällande doser och tid kan vi ta Sobril 20-30 mg, 3-4 ggr/dag i 8-9 månader, sedan cold turkey och uppehåll i över en månad utan besvär. Apropå denna tråd gjorde jag dessutom ett litet experiment och slutade med en daglig dos av Xanor 2 x 2 mg, Xanor Depot 3 x 1 mg och Nitrazepam 5 mg.
Jag hade tagit alla medicinerna i >1,5 månads tid. Slutade med dem allihop cold turkey och tar nu bara Halcion 0,25 mg till natten (extremt kort halveringstid). Tog Halcion var tredje natt i början men nu har det gått 8 dagar sedan jag tog den sista av dem också. Det har gått snart två veckor så jag borde väl känna något nu om jag vore benzotorsk, eller?
Jag märker ju självklart att jag blir lite trögare om jag tar det varje dag i högre doser under en längre tid, att minnet försämras o.s.v, men just känslan av att inte kunna sluta eller att "behöva ta mer" har jag typ aldrig känt. En dag glömmer jag bara att ta nästa dos och sedan nästa och vips har det gått en vecka och min tolerans är tillbaka på noll igen (vilket också var baktanken med mitt experiment).
Är det verkligen ingen som känner igen sig? Så unikt kan det väl inte vara?