Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2013-06-20, 17:37
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidellcastor
Robert måste ju ha mått ganska fysiskt illa då han spydde och hade problem att gå. När vi har pratat om det efteråt så sa han att det bara kändes som att allt liv bara sögs ur honom och sen blixtrade det till i hjärnan och sen blev det bara svart, som att han inte fanns längre. Han trodde att han hade blivit återupplivad efteråt när han började se igen.

Jag tror att det måste ha varit väldit skev dosering på lapparna, för jag har som sagt testat dessa förut och det har varit långt, långt ifrån samma nivå på det visuella. Jag har aldrig känt de dåliga efftekterna som jag kände den här gången, förutom känslan av trötthet och adrenalin på samma gång. Jag hade även ätit bra och var liksom i bra form den dagen så jag kan inte tänka mig någon annan anledning att det spårade så mycket nu.

Att jag ringde mamma var som sagt ett sjukt tungt beslut, men det hade liksom kommit till den nivån att jag var orolig för både Roberts och mitt eget liv. Jag kände att min mamma skulle verkligen göra allt för att hjälpa oss så därför ringde jag till slut henne när allt bara fortsatte att bli värre.

Tack för all trevlig respons!
Det låter inte trevligt alls. Att spy på hallucinogena verkar dock vara ganska vanligt, jag brukar också må lite illa under come-upen, men det där med blixtarna låter läskigt.

Det var förmodligen ett bra beslut, man vet ju inte om det kunde ha gått värre. Ta hand om er!

Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
En dödlig dos LSD är på 12000 microgram, dvs 1,2 milligram om jag inte blandar ihop saker. Tycker man ju hade kunnat vara ett riktmärke men inte då, battlesmurf snackar om doser på 3 mg, låter minst sagt självmordsbenäget, var har du läst rapporter om sådana höga doser? Att sedan ta doser av en okänd substans som är uppe och nosar på den dödliga dosen av LSD är ju riktigt briljant. Sen har ni ingen aning om vem som har gjort lapparna, vemsomhelst kan beställa flera gram Nbome från kina. Kan va nån utan en susning om kemi som gjort en ojämn batch o har råkat klanta till 10 mg på en lapp. Bra att du brände lapparna, man ska inte syssla med något man inte har tillräcklig kunskap om och sedan gråta ut hos morsan. Jävla 90-talister som förstör för alla andra med sunt förnuft.
Men nu är det ju inte LSD, eller hur? Och fuckad dosering kan det ju vara på LSD-blotters också, du säger alltså att man bara bör ta droger som man har tillverkat själv?

Det finns gott om rapporter på bl.a. erowid med doseringar på 3 mg och över (här är en där det intas 3.75 mg).
De fallen då folk har dött på NBOMe så rör det sig oftast om folk som sniffar det, vilket verkar vara ett farligare sätt att inta det, och också oftast om doser på 3 -5 mg.

Och jo, du blandar ihop saker. LD50 för LSD brukar beräknas till ca 12 mg, inte 1,2 mg.

Man kan inte använda en sorts drog som riktmärke för dosering av en helt annan sorts drog, det om något är ju jävligt korkat och inte direkt ett tecken på sunt förnuft.
Citera
2013-06-20, 18:13
Medlem
Vini1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
En dödlig dos LSD är på 12000 microgram, dvs 1,2 milligram om jag inte blandar ihop saker. Tycker man ju hade kunnat vara ett riktmärke men inte då, battlesmurf snackar om doser på 3 mg, låter minst sagt självmordsbenäget, var har du läst rapporter om sådana höga doser? Att sedan ta doser av en okänd substans som är uppe och nosar på den dödliga dosen av LSD är ju riktigt briljant. Sen har ni ingen aning om vem som har gjort lapparna, vemsomhelst kan beställa flera gram Nbome från kina. Kan va nån utan en susning om kemi som gjort en ojämn batch o har råkat klanta till 10 mg på en lapp. Bra att du brände lapparna, man ska inte syssla med något man inte har tillräcklig kunskap om och sedan gråta ut hos morsan. Jävla 90-talister som förstör för alla andra med sunt förnuft.

Asså vad babblar du om ? det är fan inte ens samma drog? Det är som att säga: en "dödlig" dos av LSD är 12mgoch om man tar och röcker 1g weed så är man fan nära att begå självmord för det är fan ett G och LSDs "dödliga" dos är 12mg....

4/5 av får du av mig. som någon sa set & setting. !
Citera
2013-06-21, 10:28
Medlem
Stilliss avatar
Haha! Du måste ALLTID ha någonting som du har i fickan när du börjar trippa! ALLTID! Jag har en handgranat från första världskrigen jag alltid tar fram när det börjar bli för mycket. När det inte längre gå att se mer än än 2 meter framför sig. Sen sätter du sig och håller om och kollar på den saken du valt innan du började trippa. Innan trippen skall du intala dig själv 10 000 gånger att när du tar fram din "kompis" så är det lugnt. Då är allt helt OK för du har den iallfall och den hör till verkligheten. Du måste föreställa dig din situation i förväg och helt enkelt bara NEJ lägg av nu! Kolla hur vackert o roligt allt är!

Jag är på Bio nu, biofilmen tar alltid slut.
Citera
2013-06-22, 14:33
Medlem
Hej, fan jag har alltid varnat för att blanda de. Jag har själv bara trippat bra på det så det läskigt att höra hur det kan slå till. Tog nyss 1200ug 25i- och börjar redan känna av(30 min) svettas som fan, body high och börjar få OEV!

Bra läsning iaf, krya på dig!

Det finns nu ett stort antal 25i-NBOME "Nalle Puh" 1200ug [STARKA] som jag rekommenderar iaf då de klassas snart. http://i.imgur.com/JujSI2Z.jpg
Senast redigerad av Zi 2013-06-22 kl. 14:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in