Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-19, 21:35
Medlem
Jag har ett problem. Jag är beroende av natriumbikarbonat, Samarin. Jag tar 10 dospåsar per dag och vissa dagar kan det bli 30-40 stycken. Testat att vara utan några dagar men magen och psyket ballar ur fullständigt. Ett skåp är fullt av dospåsar som tur är det låst där så ingen skall upptäcka vilket sug jag har efter Samarin. Direkt när jag vaknar så tar jag 4 påsar och löser upp det i ett stort glas vatten och sveper det. Därefter mår jag bättre så jag kan fungera. När jag går ut en längre tid så har jag med flaskor med färdiglöst natriumkarbonat utifall det börjar kännas att jag är utan.

Vad och hur skall jag göra?
Citera
2013-06-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungoBongo
Jag har ett problem. Jag är beroende av natriumbikarbonat, Samarin. Jag tar 10 dospåsar per dag och vissa dagar kan det bli 30-40 stycken. Testat att vara utan några dagar men magen och psyket ballar ur fullständigt. Ett skåp är fullt av dospåsar som tur är det låst där så ingen skall upptäcka vilket sug jag har efter Samarin. Direkt när jag vaknar så tar jag 4 påsar och löser upp det i ett stort glas vatten och sveper det. Därefter mår jag bättre så jag kan fungera. När jag går ut en längre tid så har jag med flaskor med färdiglöst natriumkarbonat utifall det börjar kännas att jag är utan.

Vad och hur skall jag göra?
Hej varför tar du samarin hela tiden vad är det för effekt du får av det
Citera
2013-06-19, 21:41
Medlem
Hallonrems avatar
Börja dra ner på det, istället för att trycka i dig runt 20 påsar per dag så tar du bara 8 stycken. Håll dig till 8 påsar per dag i en vecka. Sedan trappa ner till 5, för att sedan sluta på 0 påsar per dag.
Förstår egentligen hur du kan vara beroende av Samarin menmen.
Citera
2013-06-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitamintablett
Hej varför tar du samarin hela tiden vad är det för effekt du får av det
mår bra av det. är jag utan mår jag skit.
Citera
2013-06-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonrem
Börja dra ner på det, istället för att trycka i dig runt 20 påsar per dag så tar du bara 8 stycken. Håll dig till 8 påsar per dag i en vecka. Sedan trappa ner till 5, för att sedan sluta på 0 påsar per dag.
Förstår egentligen hur du kan vara beroende av Samarin menmen.
tar jag mindre mår jag ju bara dåligt.
Citera
2013-06-19, 21:50
Medlem
Utan att ha för mycket koll på detta så misstänker jag att ta i sig så mycket kan vara riskfullt. Njurar, hjärta mm kan skadas. Du bör definitivt sluta. Jag hade dessutom ringt 1177 och frågat om råd.
Citera
2013-06-20, 00:51
Medlem
Nakishs avatar
Hur började detta beroende egentligen? Har du börjat trappa ner?
Citera
2013-06-20, 02:22
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungoBongo
mår bra av det. är jag utan mår jag skit.

Du kan inte specificera dig eller tror du? Vad menar du "mår bra av det" ? Du får ju inget rus, känner du någonting alls äns i magen?

Måste ju vara smaken du gillar eller så snackar du lite bullshieet.
Citera
2013-06-20, 10:53
Medlem
Har svårt att se att överkonsumera Samarin skulle platsa i detta delforum... Kan Samarin verkligen ses om en drog??
Det verkar på mig att ta det vara mer av ett slags tvångshandling. Liknande spelberoende, shopaholics, ja, i den kategorin.

Kanske platsar tråden då mest i annat forum?
Citera
2013-06-20, 11:41
Medlem
Motherships avatar
Du kan börja med att prata med en läkare - och berätta om vilka problem du tror att du löser genom att hinka i dig samarin, sen komma överens med h*n om lämpliga åtgärder.
Citera
2013-06-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undret
Har svårt att se att överkonsumera Samarin skulle platsa i detta delforum... Kan Samarin verkligen ses om en drog??
Det verkar på mig att ta det vara mer av ett slags tvångshandling. Liknande spelberoende, shopaholics, ja, i den kategorin.

Kanske platsar tråden då mest i annat forum?
Du har rätt. Det är ju ingen drog och det måste vara tvånghandling. Skulle ha lagt den i psykiska problem istället.
Citera
2013-06-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Du kan inte specificera dig eller tror du? Vad menar du "mår bra av det" ? Du får ju inget rus, känner du någonting alls äns i magen?

Måste ju vara smaken du gillar eller så snackar du lite bullshieet.
Det smakar underbart och jag får ångest om jag inte dricker samarin. Blir glad när jag dricker det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in