• 1
  • 2
2013-06-22, 16:55
Medlem
InteLagoms avatar
Hur hade din konsumtion av alkohol och andra droger frndrats?

Fr mig:
Jag hade aldrig sagt nej till ett gott rtt vin till oxfiln ett vitt vin till rdspettan eller en kall uppfriskande bira i solskenet p en uteservering.

Dremot hade mitt behov av att bli helg-karatefull aldrig terfunnit sin forna glans. Att umgs med cannabis som berusningsmedel fr psyket att bli mindre fokuserad p "g ut och rjja" och mer lungt och fokuserad p recreation. Man blir helt enkelt en snllare och mindre vldsam varelse. Framfrallt om "nojjan" att ka fast fr farbrorbl frsvinner. Dvs g ut och visa sig som alpha-hane ter sig bara meningslst.
Citera
2013-06-22, 18:26
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Cannabis r knt fr att vara frdummande, allts kommer fler korkade rasister kommit till Flashback om det legaliserats

Schysst engelska i din signatur frresten.
Citera
2013-06-22, 19:40
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom

Fr mig:
Jag hade aldrig sagt nej till ett gott rtt vin till oxfiln ett vitt vin till rdspettan eller en kall uppfriskande bira i solskenet p en uteservering.

Dremot hade mitt behov av att bli helg-karatefull aldrig terfunnit sin forna glans. Att umgs med cannabis som berusningsmedel fr psyket att bli mindre fokuserad p "g ut och rjja" och mer lungt och fokuserad p recreation. Man blir helt enkelt en snllare och mindre vldsam varelse. Framfrallt om "nojjan" att ka fast fr farbrorbl frsvinner. Dvs g ut och visa sig som alpha-hane ter sig bara meningslst.

Jag hade vl resonerat som dig ifall en legalisering hade gt rum i Sverige. Ett par spliffar en fredagskvll r enligt mig mycket hrligare n en platta l. Men frndringarnas vindar blser friskt ver vrlden nu s vi fr fortstta vara optimistiska
Citera
2013-06-23, 11:39
Medlem
Mommejrs avatar
Skulle vart som nu, bojkottar alkohol, rker cannabis.
Citera
2013-07-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Cannabis r knt fr att vara frdummande, allts kommer fler korkade rasister kommit till Flashback om det legaliserats

Schysst engelska i din signatur frresten.

Man alkohol r inte frdummande och vldsskapande tillika?
Citera
2013-07-13, 19:25
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Man alkohol r inte frdummande och vldsskapande tillika?

Det r nog ingen med sina hjrnceller kvar som pstr att ett missbruk av droger tillfr kat intellekt...

Jag skulle antagligen brja rka medicinskt sporadiskt, d jag skulle kunna odla utan strre risker fr att ka fast och odla de sorter som sknker mig sinnesfrid.

Annars r det vl lite som frr, kanske skulle man rka lite mer, men min alkoholkonsumtion r redan p en vldigt behaglig och liten niv. S i form av rekreations syfte skulle det faktiskt inte ndras s mycket, men sen slutade jag rka i det syftet i det stora hela fr lnge sen.

Hade mig en dust med alkoholen frra sommaren, men jag r alltid en snll pojk nr jag dricker, om n lite halv-klngig och rolig
Citera
2013-07-13, 20:21
Medlem
klybans avatar
Samma som innan.
Citera
2013-07-14, 18:44
Medlem
jamesdeans avatar
Vet inte om coffeeshops hade lockat mig srskilt mycket. Varfr bli stenad p en coffeeshop dr det inte finns ngot att gra, nr jag kan rka hemma dr jag har min PS3, min egen favoritmusik att lyssna p, nedladdade avsnitt av mina favoritserier att kolla p osv? Nr jag var i Amsterdam slogs jag just av att s mnga av coffeeshopsen var s trkiga. Ofta var stolarna hrda och obekvma, det fanns aldrig ngon form av frstrelsespel (typ pinball-maskiner, foosball eller dyl), utan man bara satt i en obekvm stol och glodde. Att kunna handla bra grs frn plitliga laliga frsljare hade helt klart varit najs, men vet inte om det hade lockat mig att sitta och hnga p coffeeshops.
Citera
2013-07-21, 08:36
Medlem
djunashs avatar
D hade livet lekt och vra ungdomar hade blivit nnu mer sega i huvudet.
Citera
2013-07-21, 17:01
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djunash
D hade livet lekt och vra ungdomar hade blivit nnu mer sega i huvudet.

Vra ungdomar hade inte kommit in p coffeshopsen lika vl som dom inte kommer in p krogen, andra lnder som har hgre bruk en vad vi har har inte gtt i kollaps och det skulle inte sverige gra heller, s ta ditt moral snack och stoppa upp
Citera
2013-07-24, 00:27
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det r nog ingen med sina hjrnceller kvar som pstr att ett missbruk av droger tillfr kat intellekt...
Dr hller jag med dig!
Dock behver inte en legalisering betyda att alla ska bli missbrukare! Det gr att bruka ocks! (No shit?)
Och det r mnga som anser att Cannabis (och svampar etc) kan bidra till att man kan ppna sitt medvetande ngot, och sledes kan ta in information som tidigare varit svrare att frst / ta in!
Sen om det r flumm, det lter jag vara osagt, men jag tror vi alla (som varit pverkade av Cannabis), kan vara verens om att knslorna nr man r pverkad mer bidrar till ett spridande av krlek, snarare n av hat/intolerans, som vid tex alkohol!
Citera
2013-07-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
jag tror vi alla (som varit pverkade av Cannabis), kan vara verens om att knslorna nr man r pverkad mer bidrar till ett spridande av krlek, snarare n av hat/intolerans, som vid tex alkohol!

Ja eller hur, varfr bidra med de p puben. Att det frbjuds r ju helt sjukt, finns en jvla massa bra grejor man kan gra med den, sett dokumentrer dr flera cancer sjuka som bara haft en kort tid kvar och lkaren kunde inte gra mer. De cancersjuka testar de hasch olja i plster som de stter p sig och blir friska! Staten vill bara ha ihjl oss, de r drfr det fortfarande r olagligt..!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in