Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Akdamin
Jag ska dit nu i september. Ska ka till Pokhara, terkommer med full ''smoke report''
Vntar med spnning p rapporten!
Akvifer: En underbar upplevelse som jag frsta resan tyvrr frstrde en aning med ovanan att tnda en tillsammans med morgonkaffet. Tiden bara flt ivg denna resa och kan skratta fr mig sjlv nr jag tnker p hur jag i panik brjade fotografera min omgivning 2 dagar innan hemresa. Kom p, alldeles fr sent, att kameran mest legat lngst ner i resvskan under semestern. Och bilderna ja, ah vi lmnar det dr
Men andra resan hade jag kanske mognat en del och definitivt ftt ett sundare frhllningsstt till kre Mary Jane. Katmandu r vackert belget med arkitektur som fr tankarna till Kina. Folket r bland det vnligaste jag mtt p resande fot och detta tror jag har att gra med att landet r buddistiskt.
Tog mig frn Katmandu till Pokhara och mste sga att jag fr frsta gngen i mitt liv knt mig jordad p ett stlle. Jag som annars kan knna mig ganska rotls mrkte pltsligt att jag bara kunde vara, tankarna surrade inte p som vanligt och det fanns ingenstans att skynda. Pokhara vackert belgen vid en sj med underbar utsikt mot bergskedjan som lper genom landet (mount everest). Turisterna jag trffade var av tv slag, antingen var det hippies av varierande lder eller s var det ventyrare med mlet att ta sig till basecamp1 eller frska att komma nnu hgre upp p berget.
Ah vad sugen jag blir p att komma ivg nu nr jag tnker p det. Blir ju inte bttre av att Dr.Akdamin snart sticker dit
Trevlig resa!
// GPK