Citat:
Ursprungligen postat av
heydude
Jag har utvecklat en hemsida som i princip enbart bestr av ett antal PHP-filer. Nu i efterhand knns det som att min metod varit lngt ifrn optimal d det borde finnas ngot slags framework el dylikt som kan hjlpa mig vid utvecklingen (jag har bara krt via dreamweaver rakt av hittills).
Exempelvis enkel implementering av header, footer och formulr r det jag vill kunna underltta att designa. Min hemsida arbetar mycket mot en MySQL-databas och det r drfr jag har arbetat i PHP men det r vl inget mste att fortstta med PHP om det finns ngot framework som r verlgset och inte anvnder PHP.
Nr jag frskte googla p det hr fick jag extremt mnga olika frameworks s det var lite av en djungel. Har ni ngra tips folk?
/heydude
Om du pratar om framework fr utseendet, allts header/footer, formulr, dialogboxar, etc r vl Bootstrap det mest populra just nu.
Sedan r det bara att anvnda ett Javascript-library (ibland ven det kallat framework) typ jQuery fr att anropa dina php-script och skicka data till/lsa data frn din databas.
Eller s kan du titta nrmare p IBM Domino och XPages, dr kan du jobba mot mySQL och liknande, frutom mot Dominos egna NoSQL-databas.
http://stackoverflow.com/questions/9...ql-from-xpages