2013-06-27, 02:11
Medlem
526s avatar
Tänkte en enkel site där man kan lägga upp poste under erbjudes
och
en under önskas
samt sökning med resultatet i en lista. Superenkelt

Hur gör man det?

Och en anna där alla skapar konton och sen bara att ladda ut massor av bilder. frontsidan blir ett flöde av bilder.
Citera
2013-06-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Tänkte en enkel site där man kan lägga upp poste under erbjudes
och
en under önskas
samt sökning med resultatet i en lista. Superenkelt

Hur gör man det?

Och en anna där alla skapar konton och sen bara att ladda ut massor av bilder. frontsidan blir ett flöde av bilder.

Sidan är säkert enkel men det krävs lite jobb. Du behöver en backend som lagrar allt och erbjuder apin till hemsidan för att visa och lägga till saker, mycket generellt sagt. Det finns massa ramverk för att snabbt göra webapplikationer. Ta en titt på rails, grails, gwt. Finns många andra.
Citera
2013-06-27, 02:31
Medlem
Citat:

Har faktiskt gjort en sida i liknande stuk, fast man inte behövde regga sig. Användarna använde sig av en Drag&Drop-funktion och la upp vilka bilder de ville och vem som helst fick titta på dessa, i cirka 2-10sek (beroende på vad man valde).

Nu förklarade jag väldigt förenklat.
Citera
2013-06-27, 02:43
Medlem
Slickas avatar
Citat:
typ som imgur?
http://imgur.com/
Citera
2013-06-27, 22:11
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oOeKmAnOo
Har faktiskt gjort en sida i liknande stuk, fast man inte behövde regga sig. Användarna använde sig av en Drag&Drop-funktion och la upp vilka bilder de ville och vem som helst fick titta på dessa, i cirka 2-10sek (beroende på vad man valde).

Nu förklarade jag väldigt förenklat.

Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
typ som imgur?
http://imgur.com/
Ja exakt. Kan man installera en sån på sin egen server eller webhotell?
Citera
2013-06-27, 22:15
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Sidan är säkert enkel men det krävs lite jobb. Du behöver en backend som lagrar allt och erbjuder apin till hemsidan för att visa och lägga till saker, mycket generellt sagt. Det finns massa ramverk för att snabbt göra webapplikationer. Ta en titt på rails, grails, gwt. Finns många andra.
Tack. Mycket bra tips. Tyvärr är det för avancerat för mig, men säkert bra att ha som grund i samarbete med en utvecklare, antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in