2013-06-27, 19:56
Medlem
Tnkte ha en ruta p min hemsida dr folk kan chatta med mig och behriga fr hemsidan. Mer eller mindre som en supportchat. Men hr kommer den judiga delen, tnkte ta betalt fr detta. D sidan r mer eller mindre uppbyggd p detta konceptet r det inte s snlt som det lter. Men min frga r hur jag fr chat rutan att vara lst tills de har betalt en mindre summa pengar? Ungefr som camsex sidor brukar gra p sin chat. Danke fr svar
Citera
2013-06-27, 20:03
Medlem
Det gr att fixa s att ett SMS mste skickas och det automatiskt lser upp nr betalningen r mottagen. Har varit med om det sjlv, men kan fr allt smr i smland inte komma p vart. Men mjligheten finnes!
Citera
2013-06-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Det gr att fixa s att ett SMS mste skickas och det automatiskt lser upp nr betalningen r mottagen. Har varit med om det sjlv, men kan fr allt smr i smland inte komma p vart. Men mjligheten finnes!

Hmm tacksam fr svar men d sidan kommer vara internationell knns det som att det kan bli klabbigt med SMS. Hade ju dock varit smidigt med typ Swish eller ngot liknande, eller kanske paypal. Har rtt dlig koll p hur ngot sdant hr kan g till
Citera
2013-06-27, 20:28
Medlem
micaeles avatar
Det ska inte vara ngot problem om du har en vlgjord sida och r kunnig i implementation.
Sk p Google efter web page pay sms eller ngot liknande och du hittar mnga bolag, nationella som internationella, som erbjuder tjnsten du behver.

Folk fr skicka SMS till ett angett nummer, olika fr olika lnder, och ange en kod (bde en fast och en unik fr olika beskare). Din hemsida anropas med en verifieringskod s fort betalningen har gtt igenom, oftast via HTTP API. P s stt fr du reda p att betalning har skett och du kan via AJAX eller annan lmplig teknik uppdatera sidan som personen sitter och vntar p.

Det fungerar vldigt smidigt och kostar sllan mycket per sms.
Citera
2013-06-27, 20:34
Medlem
iKnugens avatar
Lttaste lsningen att bygga vidare p sen eftert r att du skapar ett kontosystem dr kunder loggar in p din hemsida. Sen kan dom lsa upp chatten genom en viss betalning som du binder till det kontot.
Visserligen kommer vldigt f anvnda chatten mer n en gng, knns det som, men har ingen konkret info att g p. Annars kan du kra IP-lst betalning eller cookie-lst betalning varav bda r enligt mig inget du ens borde tnka ver.
Kr p kontobaserad betalning :)
Citera
2013-06-27, 20:39
Medlem
IMVHOOQs avatar
Jag spinner vidare p det ovan med sms betalning.
Du kan mycket enkelt gra s att en person smsar till ett nummer, fr en kod tillbaka som skrivs in p chattsidan.

Det fungerar s att:
smset skickas till te.x mosms.com, mosms contaktar en av dina sidor som genererar en kod och stoppar in i databasen och skickar tillbaka koden till mosms, mosms skickar koden till telefonen som skickade smset. P din chatt s krvs det en kod, nr koden skrivs in kollas det mot databasen om koden finns dr. Om ja, visa chatten och ta bort koden. Annars, skriv att koden inte fanns.
Citera
2013-06-27, 20:57
Medlem
Jag tackar hjrtligt fr alla svaren och testar mig fram
Krlek
Citera
2013-06-27, 22:41
Medlem
HipsterJugends avatar
Finns ett chattplugin till wordpress som jag anvnde p en site jag byggde fr ngot r sedan.

Flexy Talk Vet dock inte hur bra det funkar nufrtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in