Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Eftersom annars hade man inte gått ut med det överhuvudtaget. Fattar det som att det ju skett tidigare att man samlat in pengar till behjärtansvärda ändamål, vilket mottagaren inte heller ville ha. Naturligtvis räknade inte SvP med att Barncancerfonden utan vidare eftertanke skulle välja att ta emot pengarna. Och hade man gjort det så hade SvP sett till att få PR-bollen i rullning i alla fall.
Fast nu var det ju så att publiceringen av artikeln om insamlingen skrev den 24e juni, och donationen skedde den 8e juni.
Därefter har det inte sagts något mer.
Utan allt var frid och fröjds, tills nyligen då.
Så ditt argument är ju taget ur luften och saknar helt relevans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vilket skedde efter någon form av anonymt nationalist/nazist-spöke påtalade det hela för Barncancerfonden.
Anonymt eller ej, kan jag inte svara på.
Har däremot väldigt svårt att tänka mig att någon från organisationen vill förstöra insamlingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vet inte vilka organisationer du menar. Men så här: Om vänsterpartiet av någon anledning tilldöms ett skadestånd på en summa pengar, som man väljer att skänka till Barncancerfonden, så skulle jag säga att det troligen är av PR-skäl, ja. Beror förstås lite på omständigheterna, så i teorin kan man väl kanske tänka sig andra skäl också. Det betyder inte att det är något fel med det.
Hur kan du blanda in skadestånd med en insamling som är helt frivillig och där initiativtagaren själv varit drabbad av cancer? Och vill således ge något tillbaka.
Återigen är det bara nonsens argument som är fullständigt absurda.
Ser att jag visste råkade förkorta Barncancerfonden till BP tidigare, ska ju givetvis vara BF.